longeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marielle231

Berichten: 3220
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: zwolle

longeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-02 12:36

Hoi

Ik heb een paardje die bijna geen spieren heeft.
er is waarschijnlijk bij zijn oude eigenaars weinig mee gedaan.
hij moet erg moeilijk zijn onder het zadel dus ik wil eerst een poos gaan longeren totdat ik merk dat hij zeg maar klaar is weer voor het eerst een ruiter op de rug te hebben.
maar hoe kan ik doormiddel van longeren spieren kweken?

hebben jullie tips voor mij?

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 16:36

Baduh had wat extra rugspieren nodig en die heb ik gekweekt door een slof om te doen tijdens het longeren. Eerst gewoon van zijn bit tussen zijn voorbenen door en dan in een knoop op de schoft en nu sinds kort met een longeersingel. Niet gelijk helemaal naar beneden trekken natuurlijk, maar stukje bij beetje zodat de achterhand er goed onder komt. Een Pessoa is nog beter, maar die kan ik nu even niet betalen en ik vind de slof dus even voldoende.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 17:11

Ik longeer Remy ook met een slofteugel maar dan anders dan Bubbels doet.

Ik doe hem een sjabrakje op en daaromheen een dekensingel. De klipjes van de slof maak ik vast tussen zijn voorbenen en dan door het bit heen.
Dan knoop ik de uiteinden van de slof aan het sjabrakje vast. (op de plek waar normaal de singel doorheengaat.) Nu heb ik nog een stuk slof over en die knoop ik gewoon vast bovenaan bij de schoft zodat de slof niet tegen z'n benen aan kan gaan bungelen.

Doordat ik een elastische dekensingel gebruik krijgt Remy nooit klappen op zijn bit. Hij kan met gemak zijn hoofd omhoog trekken. Hij krijgt dan wel wat druk op het bit maar het geeft wel mee.

Overigens werkt het ook om hem veel overgangen te laten maken aan de longe !
succes ermee!!