weiland????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
anja

Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: zoetermeer

weiland????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-02 14:31

hoi.
iik wil graag weten hou jullie aan je weiland of stal zijn gekomen!!!
groeten christa

[edit:BartVB]Onderschrift verwijderd[/edit]


denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 14:35

Nou ik had veel geluk.

Michelle stond altijd in een heel klein weitje tegenover pmarena,maar in de winter werd dat natuurlijk een flinke modderpoel!
Toen kwamen de dochters van de huidige stal waar ze nu staat langs om te zeggen dat hun nog een pony stalletje vrij hadden,want ze vonden het zo zielig om michelle zo in de modder te zien staan.

Nou en diezelfde avond verhuisden we naar een stuk verderop Lachen
Ik helemaal blij,we hadden ineens 2 bakken Lachen (longeer en rijbak) terwijl we het normaal met de bermen moesten doen Lachen

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 14:35

Nou ik stond vroeger (lees 6 jaar geleden) op stal bij een paardenboer. Hij had geen weidegang en huurde dat bij andere boeren. 1 van die boeren ging verhuizen en zijn zoon ging in dat huis wonen. Toen ik later nog eens langskwam (lees 2 jaar geleden) zei hij dat hij niets met het land deed. En zo hebben wij dat gepacht voor de komende jaren.

De andere pensionstal is gewoon bellen langsrijden en paarden in pension zetten.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

marielle231

Berichten: 3220
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 14:51

ik ben gewoon rond gaan vragen waar ik paarden zag staan Lachen

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 15:05

Ik verzorgde al heel erg lang een shetlandpony. Maar omdat ik wegens mijn studie aan de andere kant van Nederland ging wonen, en mijn pony mee nam, besloot de eigenaar van de shetlandpony zijn shetje weg te doen -> niemand zou meer voor hem zorgen dan. Lord (het shetje) kwam even verderop te staan bij nog veeeel meer shetjes. In de weekenden ging ik altijd nog naar Lord toe.
De studie beviel niet en besloot terug te gaan naar Zaandam, maar ik had inmiddels geen stalling meer voor mn pony, ze zou naar een manege gaan, tot de eigenaar van de shetlandpony's zei dat ze wel bij hem kon staan!
Ik helemaal blij, scheelde een hele hoop qua kosten, veeeeel weidegang etc!
En inmiddels heb ik Lord ook gekocht! Lachen

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 15:11

ik heb heel erg lang gezocht, overal aan de door geweest die waarschijnlijk een wei had.
toen werd ik doorgewezen naar iemand, en heb diegene gebeld.
maar het enige wat eruit kwam was: "die huur is te duur voor een kind".
dat was een norse man, ik heb die vaker gebeld enzo, dat leek toch wel goed te gaan maar uiteindelik toch niet

toen ben ik verder gaan kijken, iemand had een stuk grond, geen omheining ofzo maar ik vroeg gewoon of dat niet omheind kon worden en gemaait.
(niet op de brutale manier hoor Knipoog)
dat mocht, en alles ging super, we hadden al een prijs afgesproken en al.
maar daar ging een half jaar overheen, omdat het lang duurde voordat ik eindelijk m'n droompony had gevonden.

toen gingen we er weer aan de deur, zeggen dat we een pony hadden gevonden enzo, die man zei: "huh? Verward daar weet ik niks van!". Frusty
toen bleek dat die man het land al aan iemand anders heeft gehuurd. omdat die dacht dat wij het niet meer wouden huren.

dat was onzin, want kwam elke dag in de buurt waar hij woont en dat had hij best ff kunnen vragen of het niet meer doorging.
ik was er echt kapot van Verdrietig , had ik eindelijk m'n droompony gevonden, is m'n land voor m'n neus verhuurt!

maar toen hebben de ouders van m'n vriendin dat te horen gekregen, en Passion mocht daar in de wei staan, alles is dus nog goedgekomen!

gewoon veel zoeken en vragen, dan lukt het echt wel!!
veel succes iig!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 15:17

Toen wij ons huis kochten, zaten er al 2 stallen en een wei (tje) bij. Ongeveer 1000 m2. In de winter mocht (en mag) Imker elke keer op het maïsland van de buren en toen bleek dat ik te weinig wei had, heb ik het volgende gedaan:
Bij de achterbuurman een weitje van 4000 meter mogen gebruiken, lief vragen en ze zeggen ok!
Bij ons in de straat (100 meter lopen) lag een braak stuk land van ongeveer 6600 m2 en toen bleek na wat navraagwerk, dat het van een neef van mijn vriend is. Dit heb ik nu anderhalf jaar gehuurd en nu heb ik een beetje teveel land…. Het is ook nooit goed! Haha!

Toos paardloos


rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 15:31

ik heb best geluk.
we hebben thuis 3 grote weides en stallen.
dus heb wel geluk..

Brabantse Fries ;)

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 15:32

Toen wij gingen kijken naar ons huis wilde ik gelijk de zekerheid om mijn pony's kwijt te kunnen. Via via hoorden we dat er een hoefsmid in het dorp woonde en bij hem hebben we wat navraag gedaan. Hij wist nog wel een stuk weiland met boxen. Dezelfde avond heeft de smid die man gebeld en nu staan daar mijn monsters dus op! Haha!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

anja

Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-02 15:41

ja vandaag ben ik met een vriendin langs deuren geweest maar helas niks gevonden!!
we gana van de week weer zoeken we hopen dan dat we wat vinden!!

[edit:BartVB]Onderschrift verwijderd[/edit]

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 15:46

ik heb altijd op een manege gestaan. Sinds een maandje sta ik nu op een weitje. Heeft mijn vader voor me geregeld Hyper!:)

Never give up on the things that make you smile!
If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 15:53

ongeveer 2,5 jaar geleden gingen we naar hier verhuizen, omdat we hier een heel groot terein hadden.
Dus ja je ziet vanzelf na een half jaar is er een tinkerveulen van 8 maanden gekomen, dat onderhand al 2,5 jaar is Lachen

moos
Berichten: 38
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 20:48

we zijn gewoon de buurt afgereden en wat ons leuk leek belde we aan zo zijn we aan stalling en weiland gekomen gewoon er op af stappen wat je leuk lijkt

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 21:05

hoi,

Eerst een stuk v.d gemeente gehuurd, later een stuk erbij v.e boer en nu gekocht.

grt. cissie

iloon
Berichten: 209
Geregistreerd: 25-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 21:12

toen ik gabber kocht kon ik hem bij die man laten staan voor heel goedkoop er waren 4 stallen een bak en een stuk land en het was vlakbij me huis.
toen iemand er meer paarden neer wou zetten en veel meer ervoor wou betalen kon ik weg van die man.
dus toen heb van een vriendin van me gehoord dat er ergens anders nog veel stallen vrij waren en toen ben ik daar heen gegaan,is wel een stukkie duurder maar nog dichter bij me huis en gezelliger.

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 10:33

Zitten zes enorme stukken land rond de boerderij waar Maffick staat en daar kan hij in sjeezen met schapies en twee andere pony's

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 10:52

Er is bij ons maar 1 iemand in het dorp die paarden op stal heeft voor pension en daar heb ik naar toe gebeld heb afspraken gemaakt en de donderdag daarop stond mijn pony daar. Was wel een andere dan die ik nu heb maar ik sta er nog steeds.

Ze heeft toen ze kreupel was ook nog bij eht paard van SANEX gestaan. Ook gewoon naar toe gebeld


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 4 bezoekers