Hoe leg je je canadese schoonouders uit....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Hoe leg je je canadese schoonouders uit....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-02 08:57

Dat je hier in een restaurant niet vraagt om een doggy-bag Haha! *LOL*

Nu nemen ze ons morgenvanavond mee naar de Kantonees,
dus ze doen hun best maar... ik lust wel voor 2 dgn nasi Vingers aflikken
Laatst bijgewerkt door orri op 01-10-02 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 09:00

Bij de kantonees zou ik al helemaal niet om een doggy bag vragen.. Stel je voor dat ze het letterlijk nemen Knipoog

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-02 09:02

Hahahaha, toevallig heeft deze Kantonees naast het restaurant ook een afhaalservice... dus wel goede bakjes *LOL*
Maar juist dan is het uiterst vreemd en de mijn schoonouders hebben echt het idee dat een doggy-bag normaalste zaak van de wereld is Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 09:32

Toch is dit verschijnsel in nederland ook bekend hoor. Sommige dingen nemen we letterlijk over. En ik heb ook wel eens een doggybag gevraagd voor Polleke, mijn hondje.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 09:33

Volgens mij kan dat in Nederland ook steeds vaker. Tenminste, mijn ouders doen dat al jaren. Als wij vroeger als kind de pizza niet opkregen, dan namen we het mee naar huis. En ook bij de chinees enzo en nu eigelijk nog steeds. Volgens mij moet je vooral een beetje opletten in wat voor restaurant je het doet (niet bij een 5 sterren restaturant doen ) Kijk, de nederlandse manier van denken is toch, ik heb er voor betaald, dus ik wil het hebben Knipoog Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 09:39

nee, anders wordt dat eten weggegooid! dat vind ik wel zo zonde he!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 09:46

Dat bestaat niet, een vijf sterren restaurant.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 10:14

Prima, het ging om het idee...
Desiree, daar ben ik het dus helemaal mee eens. Dan kan ik er de volgende dag toch beter nog een keertje van eten?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 11:32

Bij de Chinees is IMO echt niet ongebruikelijk, net als bij een Indosch restaurant.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 11:51

Ik vind het erg cheap, maar ja wie ben ik. heb sowieso al een hekel aan die cheape nederlandse mentaliteit. lekker zuinig gratis en goedkoop jak.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 12:53

Ik heb het ook wel eens gehad met een vriendin... toen we klaar waren met eten in een Chinees restaurant vroeg ze om een doggy-bag. Ik schaamde me dood en de ober keek ook een beetje raar maar ze kreeg het wel. Het is in Nederland niet echt gebruikelijk maar ja het fenomeen doggy-bag kent iedereen natuurlijk. Ik zou zelf nooit om een doggy-bag vragen want na het eten in een restaurant zit ik meestal al zo vol dat ik blij ben als ze mijn bord weghalen Haha!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 14:33

Whahaha, ik las doggybag en dacht meteen aan de kakzakken die wij in de kast te liggen hebben. Stel je gaat met de hond naar de stad en hij poets net voor die ene dure winkel, dan ruim je het met de kakzak weer op. Ideaal.

Trouwens zo'n andere doggybag lijkt mij niets...... dat eten voor de 2e keer opwarmen enzo. Neuh, niet voor mij

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 15:37

Prima schreef:
Ik vind het erg cheap, maar ja wie ben ik. heb sowieso al een hekel aan die cheape nederlandse mentaliteit. lekker zuinig gratis en goedkoop jak.


Maar blijkbaar zijn wij Nederlanders toch nog niet zo cheap, anders was de doggy-bag hier wel een normaal fenomeen geweest...
Ik ben het ergens wel met je eens hoor, wij Nederlanders zijn op onze centen, maar dit spreekt het topic een beetje tegen IMO.

Maar, ik vind dus dat het wel kan, een doggy-bag. Afhankelijk van welk restaurant en van wat er nog op je bord ligt (een heel klein beetje zou ik nooit mee nemen, maar als mijn halve bord nog vol ligt...)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 15:40

nou, misschien is het cheap Prima. maar ik vind het echt doodzonde om eten weg te gooien. MAar verder ben ik volgens mij niet cheap ingesteld.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 15:44

Ik ben gisterenavond nog uit eten geweest en had spare-ribs besteld. Heel lekker, maar ook erg veel. Bij het ophalen van de borden vroeg de serveerster zelf aan ons of we het wilden meenemen.
Niet gedaan, hoor, maar zo ongebruikelijk is het dus ook niet.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 16:14

In Canada is het idd doodnormaal, eenkeer had me broertje nog iet de helft op, en toen vroeg zo'n serveerster nog, of we een dogiebag wilde...
(heb je zo wienig aan he, in de rockies, boven je kampvuurtje! Knipoog )

Het is niet een teken van zuinig, eerder een compliment dat het je gesmaakt heeft...
Want ze noemen het dan wel doggiebag...

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 16:16

ja, goed genoeg voor de hond. Of ze bedoelen juist; nee hoor ik neem het niet mee voor mezelf, maar voor de hond....eeehhehhh

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 16:16

Desiree schreef:
nou, misschien is het cheap Prima. maar ik vind het echt doodzonde om eten weg te gooien. MAar verder ben ik volgens mij niet cheap ingesteld.


dus jij hebt het ook wel eens gedaan?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 16:24

Yeps! in een grieks restaurant, en het was echt bedoeld voor Polleke, mijn hondje.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 17:15

Prima schreef:
Ik vind het erg cheap, maar ja wie ben ik. heb sowieso al een hekel aan die cheape nederlandse mentaliteit. lekker zuinig gratis en goedkoop jak.

Het lijkt Nederlands te zijn, maar het is het niet.
Maar gratis en goedkoop?? Nee, er is toch voor betaald!
Als jij drinken aan de bar bestelt, het betaalt en daarna naar je tafeltje loopt dan neem je het drinken toch ook mee, heb je toch voor betaald.
Raar voorbeeld, maar je hebt betaald voor dat eten.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 08:49

ik bedoelde met gratis en goedkoop, de instelling van de nederlanders in het algemeen.

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 11:40

Hi, hi,

Ik ken nog een oudere dame die behoorlijk bij de hand is (lees: mij oma). Schaam, schaam, maar die presteert het ook om in een heel gezelschap om een doggybag bij de Chinees te vragen. Terwijl wij uitdrukkelijk hadden gezegd dat ze dat niet mocht doen Haha!

In de USA is het idd doodnormaal om een doggybag mee te nemen/te vragen. Als je daar bijvoorbeeld een stuk taart nog wil nemen na zo'n aftands grote megamaaltijd, dan is het geen probleem om het mee te nemen. Wel lachen, sommige mensen bestellen op voorhand al een doggybag met een toetje erin om mee naar huis te nemen *LOL*

flop
Berichten: 65
Geregistreerd: 29-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 11:49

orri volgens mij kan je je schoonouders gewoon vertellen dat dat hier de gewoonte niet is. ze zullen het misschien wel zonde vinden maar dan passen ze zich misschien wel gewoon aan.!!!