voorbenen**dierenarts?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

voorbenen**dierenarts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-02 09:22

ik weet niet of het medisch is of aangeboren of zoiets ik heb het nog nooit gezien tot afgelopen zaterdag.

Een paard die ik eventueel wil kopen liep in de wei nog al apart te grazen.
Ze deed haar hoofd loodrecht naar beneden en steunde maar op een been en ontlaste de andere en zo wisselde ze haar voor benen af. haar achterhand schoof ze helemaal onder haar lijf om te kunnen grazen.
Tijdens het lopen kraakte het ook behoorlijk maar de stap leek niet onregelmatig.
De algemene indruk was matig ze oogde wat zielig en lusteloos de vacht was mat en ze moest nodig naar de hoefsmid.
Wat kan dit zijn?
Laatst bijgewerkt door Diana_Mabel op 30-09-02 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 09:24

Hoefbevangen?

menespride

Berichten: 178
Geregistreerd: 18-07-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 11:53

Ontlasting van de voorbenen en de achterhand er onderschuiven duid vaak op hoefkatrol op beide benen om zo de pijn te onttrekken. Het hoeft ook niet zo te zijn, maar als je het uiteindelijke toch wil weten hoe of wat zou je er een foto van moeten laten maken. Of vraag het is aan een dierenarts, ik weet niet of die hier op bokt zitten?

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 12:20

Het lijkt idd of ze een probleem heeft met het belasten van haar voorbenen, dus hoefbevangen (geweest?) of hoefkatrolontsteking. Het kan ook best zijn dat ze het gewoon lekker vind staan. Als je nog eens kan gaan kijken doe dat dan, gewoon op een middag bij die mensen onaangekondig langsrijden?
En als je nog staads wil kopen zorg dan voor een goede klinische keuring bij een erkende paardenarts. Dan komen evt problemen er ook uit.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 15:47

Klinkt wel als een probleem met de voorbenen. Je hebt wel paarden die met 1 been ver naar voren staan omdat ze de makkelijker vinden maar dan schuiven ze de achterhand er niet zover onder.
Denk goed na waar je aan begint het klinkt niet goed.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-02 16:14

Ik heb het al afgeblazen vertrouw het zaakje niet ben nu met een drie jarige bezig die is nog groen kan bijna niet mis gaan *hihi*