zucht....spijt als haren op mn hoofd...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

zucht....spijt als haren op mn hoofd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-02 19:27

hoi hoi,
ik sprak zo net mn neefje op msn. hij gaat meedoen met een of andere wedstrijd alles leuk en aardig. en opeens zegt hij ik heb luck zn manen eraf gehaald. en dat terwijl ik nadrukkelijk heb gevraagd of hij van zn manen af wou blijven (mij is dat ook gevraagd toen ik hem kocht en ik heb het gerespecteerd). ik kon wel janken toen hij zei maar het is nu mijn pony en ok dat is wel zo maar toch ik heb hem niet voor niets aan hem verkocht. ik dacht dan blijf ik op de hoogte enzo. en dan hoor ik dit. ik heb er nu echt spijt van dat ik hem verkocht heb. mis hem nog iedere dag en nu word ik ff fijn op de harde feiten gedrukt: namelijk dat ie niet meer van mij is. en misschien vinden jullie het wel onzin maar ik vind deze aktie van mn neefje toch wel een beetje ik bedoel ik vraag het en nee wat doet hij het knipt ze schots en scheef eraf. en ik ik kan nu wel Verdrietig ik doe er wel een foto bij om te laten zien wat hij er gewoon af heeft geknipt (mijn trots!!)
mijn mooie pony een echte stoere hengst met schitterende manen Lovers :
Afbeelding
en zo zien ze er nu uit Verdrietig (overigens is dit lucky niet maar de manen zien er zo uit ga woensdag foto's maken)
Afbeelding

wat vinden jullie er nu van?!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 19:30

Ik val sowieso op lange manen, maar met je pony is alles tenminste goed, geen ongelukken ofzo Lachen

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 20:13

zoals je zelf al zegt, als je je pony verkoop theb je er geen zeggenschap meer over.

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 20:22

Tja, je hebt er niets meer over te zeggen nu..
Wel jammer ja, maar je pony heeft niets ergs er aan overgehouden Knipoog.
En tja jij zou het niet doen, maar misshcien vinden hun het wel mooi..

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 21:25

Ik zou er mij niet druk om maken. Mijn pony heeft zomereczeem en heeft deze zomer het merendeel van zijn manen weg geschuurd. Ik heb ze dan zelf maar bij geknipt enkele weken geleden omdat het echt geen zicht meer was. Hij had dan 10 cm manen dan weer 15 cm geen en zo ging het maar verder. Ik vond het ook niet echt mooi maar mijn nichtje heeft mij dan de beslissing maar doen nemen. Ze vond dat ik het maar eens moest proberen. En iedereen die hem ziet vind het prachtig staan. Met manen is hij mooi zeggen ze maar zonder manen ziet hij er ook schitterend uit. Een beetje ondeugend zeggen sommige. En na enkele dagen begon ik het ook wel leuk te vinden. Dat went heus wel. Maak je daar maar geen zorgen over. En ze groeien ook wel weer bij.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 22:08

Ja tsja waar je je al niet druk om kan maken?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 15:17

Tsja, het is wel zonde van die lange manen. Maar ja, je hebt de pony verkocht en dus heb je er niks meer over te zeggen.
Ik zou mijn energie als ik jou was niet verspillen met boos zijn, want je kunt er toch niks meer aan doen...

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 15:19

Ja, dat is het nadeel van het verkopen van paaden. je hebt er niets meer over te zeggen. ik vind overigens dat je neefje gelijk heeft, op wedstrijden horen ze kort en ingevlochten....

Ik ben heel benieuwd naar de foto's.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 15:22

Ik vindt het wel zonde van die manen maarhelaas kun je er niets aan doen! die pony is niet meer van jouw dus je hebt er niets meer over te zeggen.Wel jammer dat je neefje niet geluisterd heeft.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 16:16

tja zeker zonden en dan ook nog je neefje. je wurgt hem vast de volgende keer als je hem ziet Lips are sealed
tja altijd moelijk om je vriendje te verkopen, maar je moet er mee verder.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 16:25

toch zijn er altijd ergere dingen dan dit. als die pony zich goed voelt is het toch best allemaal? als hij maar goed verzorgd wordt.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 16:45

het is wel jammer, maar geen man overboord... die groeien wel weer aan... duurt alleen even...

madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-02 17:14

ja kijk jullie hebben gelijk natuurlijk heb ik er niks meer over te zeggen maar het gaat er gewoon om dat ik het hem gevraagd heb en hij zei ja is goed en opeens hoor ik dit. en natuurlijk ben ik blij dat alles goed gaat. en over dat wedstrijd ik deed dan gewoon een hengstenvlecht en dat stond ook al schitterend. enne over dat aangroeien deze lengte heeft in totaal 4 (!) jaar geduurd erg zonde maar ok morgen zie ik het resultaat en ben zeeer benieuwd jullie zullen de foto's wel te zien krijgen.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 17:19

het is idd zonde vind ik zelf.
maaruh verkoopt jouw neefje deze pony dan soms alweer?
want deze pony zag ik ook op marktplaats staan met de onderste foto.


ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 17:30

eh ik vind het nogal reacties hoor.. k bedoel een is 'waar je je al niet druk om kan maken'
dat is een ... reactie, ze vertelt hier gewoon wat ze voelt, meer niet, het ís echt zonde van die lange mooie manen, het staat em vast niet die korte, daarover spuugt ze haar gal, dat mag best.
4 jaar is lang, dat weet je als je zelf haar spaart :s Lachen
vind het wel echt zonde hoor, maar idd wel zoals sommigen zeggen, je moet ermee verder...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 17:35

Mijn merrie heeft ze dubbel zo langgehad. En vorige week heb ik ze er persoonlijk af laten knippen. Waarom? He veulen had erin lopen vreten, het was dus geen gezicht meer.

Manen groeien wel weer bij. Maar eenmaal verkocht is verkocht. Al wil de nieuwe eigenaar hem pimpelpaars verven of naar de slager brengen, zeggenschap heb je er niet meer over....

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 18:00

Precies... Tuurlijk het is vervelend, maar een eigenaar mag doen wat ie wil... Enne dat overleef je wel hoor. Het zijn maar manen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 18:02

Ik begrijp niet waarom je dit erg vind? De pony heeft er geen centje pijn aan hoor.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 19:26

Citaat:
eh ik vind het nogal reacties hoor.. k bedoel een is 'waar je je al niet druk om kan maken'
dat is een ... reactie, ze vertelt hier gewoon wat ze voelt, meer niet, het ís echt zonde van die lange mooie manen, het staat em vast niet die korte, daarover spuugt ze haar gal, dat mag best
.
Pff van mij mag ze zeggen wat ze wil hoor, maar als ik een topic lees als 'Ik heb spijt als haren op mn hoofd' en het gaat erom dat iemand die een paard gekocht heeft de mánen afgeknipt heeft... Mens, wees blij dat het paard er een goed tehuis heeft.. dat kan je niet van alle dieren zeggen en wanneer je je paard verkoopt heb je nou eenmaal geen rechten meer... en aan de manen 7 cm korter gaat ie niet dood. Okee, dat je het zonde vind, tuurlijk, maar dit is wel erg dramatisch...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23430
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 20:56

beautyfull_mickey schreef:
het is idd zonde vind ik zelf.
maaruh verkoopt jouw neefje deze pony dan soms alweer?
want deze pony zag ik ook op marktplaats staan met de onderste foto.




Er staat in haar bericht bij de onderste foto dat dit NIET de pony is maar het gewoon een voorbeeldje is van hoe de manen er nu uitzien Knipoog

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 21:09

owww haha,oke had het niet meteen gelezen Haha!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 22:43

En dat is dus de reden dat ik eenpony NOOOOOOOOIT aan eenbekende verkoop! Enkel om de ellende die je erachteraf om kan krijgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 11:14

ponyzotje schreef:
eh ik vind het nogal reacties hoor.. k bedoel een is 'waar je je al niet druk om kan maken'
dat is een ... reactie, ze vertelt hier gewoon wat ze voelt, meer niet, het ís echt zonde van die lange mooie manen, het staat em vast niet die korte, daarover spuugt ze haar gal, dat mag best.
.


Tja let maar niet op de reactie die jij vóór mij hebt gekregen..
Je blijft mensen hebben hier, die overal wel commentaar op hebben.
Paard = Paard, jij Bent jij.
Idd zelf weten...
Als je toch moet klagen, open het topic dan gewoon niet, en open je het reageer er dan niet op.. (dus niet voor jou bedoeld) maar mensen die er over "Zeiken"

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 11:16

ShannaY"]
[quote="ponyzotje schreef:
eh ik vind het nogal reacties hoor.. k bedoel een is 'waar je je al niet druk om kan maken'
dat is een ... reactie, ze vertelt hier gewoon wat ze voelt, meer niet, het ís echt zonde van die lange mooie manen, het staat em vast niet die korte, daarover spuugt ze haar gal, dat mag best.
.


Tja let maar niet op de reactie die jij vóór mij hebt gekregen..
Je blijft mensen hebben hier, die overal wel commentaar op hebben.
Paard = Paard, jij Bent jij.
Idd zelf weten...
Als je toch moet klagen, open het topic dan gewoon niet, en open je het reageer er dan niet op.. (dus niet voor jou bedoeld) maar mensen die er over "Zeiken"
[/quote]

wie is er hier nu eigenlijk aan het zeiken?

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 11:23

Ik hou niet echt van lange manen. Bij sommige rassen ok, maar bij een slanke pony is het bij mij ook eraf. Het hoort gewoon zo op wedstrijden, staat verzorgder. Dus ik geef je neefje gelijk. En het is jouw pony niet meer, dus je hebt er niets over te zeggen. Die pony lijdt geen pijn hoor.