Paardentandarts

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-01 17:06

Pliva en Primavera (de weidegenootjes van IJsco) eten allebei erg langzaam. Nu wil mijn zus graag de tandarts erbij hebben om het gebit eens helemaal na te laten kijken. Primavera is echter niet van het meisje die haar rijdt, en de eigenaar vindt het onzin om de tandarts erbij te halen.
Wat vinden jullie? Maken jullie gebruik van een 'paardentandarts'?


Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 17:34

ik heb nog nooit een paardentandarts gehad..
Naar mijn idee is er niets mis met de tanden van mn paardje Lachen

Maar als hij heel langzaam zou gaan eten of heel erg knoeien ofzo, dan zou ik een paarden tandarts bellen hoor.

En ik vind dat die man het zelf moet weten voor zn paard, ieder zn eigen verantwoordelijkheid.
Scheve mond\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 21:03

Ik laat de tandaarts altijd 1 keer per jaar komen. Meestal ben ik er zelf bij en dat kan hij ook laten zien wat de problemen zijn.
Door het gebit netjes bij te vijlen kan het paard een betere kauwbeweging maken bij het eten en ook wanneer hij nageeflijk is. Hij wordt dus beweeglijker in zijn kaak en dat is echt te merken in het rijden.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 22:57

Ik laat Escala's gebit ook jaarlijks controleren, maar dan door de veearts. Ik heb er ook wel eens een paardentandarts bij haar gehad en die man uit Belgie was ze heel lief en op haar gemak bij, maar dat is dus niet altijd zo...en laatst moest er nogal een vervelende ingreep gebeuren (haar voorste onderkiezen moesten met een elektrische slijptol worden ingekort omdat ze zo erg groeide dat de kiezen er boven bijna weg gesleten waren) en zoiets moet natuurlijk onder verdoving en alleen een DA mag zo'n verdoving toedienen! Maar goed, ik vind het dus absoluut geen onzin om het gebit van je paard regelmatig (jaarlijks) te laten controleren, beter voorkomen dan genezen niet waar!)
Groetjes, Jasja

geitwolsok

Berichten: 83
Geregistreerd: 13-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 20:57

Bij ons op stal komt 1 keer per jaar een paardentandarts. Ik heb het gebit wel eens gevoeld bij de eerste behandeling en ik haalde mijn eigen vinger open aan een kies.
Maar goed de een vindt het onzin en de ander vindt het nodig.
Ik doe het in ieder geval wel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AstridJ, GoogleAdsense, lrm, Murloc, NRJ, pluklief en 36 bezoekers