Grelo weer Nederlands kampioen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Grelo weer Nederlands kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-02 10:50

De meesten zullen het wel al van Merilyn weten maar hierbij een verslagje van mij.

Zondagochtend om 5.15 op om op tijd in Bergeijk te zijn voor het laden van de paarden. De chauffeur was drie kwartier te laat maar gelukkig ging het laden voorspoedig.

We kwamen om een uur of 9.30 in Ermelo aan en de vrachtwagen iets later. Eerst de hengsten van de wagen en in de stal gezet. Grelo gepoetst en die moest meteen de ring in. Hij was nogal vrolijk en dribbelde daar wat en hinnikte veel. Hij was duidelijk aanwezig. Dit jaar had hij 4 concurrenten in zijn klasse. Een prachtige bruine hengst deed ook mee.

Hij moest als laatste dus konde we meteen een goed vergelijk zien. Grelo was echt vrolijk hij gaf nog een bok weg en steigerde. Maar hij liet zich goed zien. En toen de punten voorlopig stond hij nog bovenaan.

Toen moest hij onder het zadel en omdat hij als laatste moest kon je echt het verschil zien tussen de paarden. Grelo werd tijdens het inrijden nogal opgefokt toen hij als laatste achterbleef in de bak maar hij liep heel de proef ontzettend lekker. En de laatste uitgestrekte draf was om te kwijlen. Het kon niet anders......... maar de omroeper wilde zijn punten niet geven om het spannend te houden. En tijdens de prijsuitreiking had hij gewonnen en was kampioen van deze klasse.

Toen moesten van de jongere klasses de kampioen en subkampioen erbij in de ring komen om de kampioen van het ras te kiezen. En dat werd Grelo ook. En hij had ook nog de prijs voor beste functionaliteitsproef gekregen, onder het zadel dus.

Tja de dag kon niet meer stuk.

Het was wel overduidelijk dat de jury graag ronde paarden zag, dus een 3-jarige moest er als een 5-jarige uitzien.

En Merilyn El Roy sleept als hij wat ouder is echt wel de prijzen in de wacht daar ben ik van overtuigd.

Als ik mijn foto's heb ontwikkeld zal ik ze hier neer zetten.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 10:55

hehe, had ook niet anders verwacht Haha!