Premiekeuring El Roy

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Premiekeuring El Roy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-02 14:55

Nou het was een redelijke flutdag. Om 14.30 moest El Roy eigenlijk de baan in. Er werd verteld dat we klaar moesten staan. Ik was van plan El Roy vlak voor tijd de trailer uit te plukken, want dan is ie lekker fris en loopt ie super. Wij El Roy eruit geplukt, moesten we even wachten want eerst moest er opeens een andere groep.
Na een half uur wachten werd er verteld dat we zo aan de beurt waren. Na weer een half uur moest opeens alles naar de hoofdring Verward Daar hebben we nog 1 1/2 uur gewacht en na 2 1/2 uur mochten we EINDELIJK de baan in. Nu is El Roy vrij heftig en heeft dus 2 1/2 uur lang zitten gillen en nerveus doen. Dus mocht eindelijk lopen ging ie meteen in galop rond. Tsja en echt draven zat er niet meer in toen. Dus kwam hij echt niet goed uit de verf. Hij werd dus 2e in zijn rubriek achter een ander paard die helemaal niet kon bewegen Verward , maar die had gewoon veel meer body.

Na een dagje keuring ben ik ook weer erachter gekomen dat ze net als bij de Lusitano's NIET op kwaliteit van beweging fokken maar puur en alleen op het plaatje. Veel paarden die wonnen hadden echt geen beweging, maar stonden allemaal in het barokke type. (= gewoon VET). Dus als El Roy net zo slecht gelopen had als dat andere paard, maar 200 kilo zwaarder dan hadden we gewonnen. Haha! Dus dat is weer een positief punt waaraan we kunnen gaan werken. Nu heb ik liever een sportpaard dan een paard zonder beweging, dus kom ik niet meer naar dit soort keuringen.

Grelo was wel verdient eerste. Hij ziet er barok uit (zonder al te veel vet) en ging zoals gewoonlijk weer Giga goed over de benen.

Groetjes merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 15:12

jammer joh!
maar 2e is abslouut niet slecht
gefeliciteerd!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 15:35

Maar keuringen blijven in handen van keurmeesters en dat zal altijd zo zijn, als je daar niet tegen kan dan moet je idd niet gaan.
Want de winnaars zijn niet vaak de winnaars in de ogen van de "verliezers"

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-02 15:44

cloris schreef:
Maar keuringen blijven in handen van keurmeesters en dat zal altijd zo zijn, als je daar niet tegen kan dan moet je idd niet gaan.
Want de winnaars zijn niet vaak de winnaars in de ogen van de "verliezers"


Hahahaha daar heb je helemaal gelijk in. En ook al roept het hele publiek en zelfs de organisatie dat het vreemd is. Tsja dan nog blijft het in handen van keurmeesters.

Bij de Lusitano's had ik geen paard meelopen hoor en daar zat ik ook al met afgunst naar te kijken. Het PRE wil een Plaatje fokken en geen sportpaard. Tsja dan heb ik daar inderdaad niets te zoeken.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 15:55

Tja, Merilyn, ik ken het probleem, wij willen er ook nog wel eens tegenaan lopen bij de arabieren, dat is dan ook de reden dat wij onze paarden niet voor (laten) brengen: wij hebben ze voor de sport, niet voor het mooie plaatje.

Dat is een keuze die je moet maken!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 16:01

Merilyn"]
[quote="cloris schreef:
Maar keuringen blijven in handen van keurmeesters en dat zal altijd zo zijn, als je daar niet tegen kan dan moet je idd niet gaan.
Want de winnaars zijn niet vaak de winnaars in de ogen van de "verliezers"


Hahahaha daar heb je helemaal gelijk in. En ook al roept het hele publiek en zelfs de organisatie dat het vreemd is. Tsja dan nog blijft het in handen van keurmeesters.

Bij de Lusitano's had ik geen paard meelopen hoor en daar zat ik ook al met afgunst naar te kijken. Het PRE wil een Plaatje fokken en geen sportpaard. Tsja dan heb ik daar inderdaad niets te zoeken.
[/quote]

Tja en persoonlijk hoop ik dat ze twee verschillende lijnen blijven houden hoor, voor mij hoeven de sportpaardentypes niet echt, maar das dus mijn persoonlijke smaak.
Maar wij showen met onze honden en dan weet je op een gegeven moment ook precies waar je wel en niet heen moet, en ook daar moet je jezelf er bij neerleggen want het is de beslissing van de keurmeester (vaak spelen persoonlijke voorkeuren altijd mee) best moeilijk vind ik, en niet iedereen kan daar tegen, zeker niet wanneer je weet dat je "in je recht staat" en dat jij niet de enige bent die dat zo ziet Haha!

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 16:08

Ja, wat ik al zei: wij hebben dat vorig jaar precies hetzelfde gehad, Imitador is ook meer een sportpaard. Nou maken wij dat er ook van door de manen te trekken, de staart op te scheren en de benen op te scheren, maar ook met haar is ie rijtypisch. Nou heeft hij in Spanje wel het een en ander gewonnen, maar wij beginnen er ook niet meer aan.

Grelo was idd verdiend! Wel jammer van Amoroso, die normaal in mijn groep zit, want die vind ik ook echt mooi. Jammer genoeg mist ie wat beweging. Maarre...in de meeste rubrieken is het zo dat de paarden die ik mooi vind niet bovenaan eindigen, omdat ze veel te rijtypisch zijn Knipoog
El Roy is hardstikke mooi hoor. En hij wordt vast wel goedgekeurd, want dat staat echt los van deze premiekeuring. Gewoon blijven bedenken waarvoor je hem hebt: voor de sport. Premiekeuringen zijn een sport op zichzelf. Wees blij dat ie niet naar buiten uitslaat met de benen, dat kunnen spanjaarden wel mooi vinden, maar in de dressuursport heb je een probleem.
En in Spanje fokken ze geloof ik al meer twee lijnen...ook de sportpaarden. Soto redt het ook niet met een showpaard.

Groetjes Suzanne

tatjana

Berichten: 268
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Leeuwarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 19:58

Dus nu heb je een PRE dekhengst in je bezit??
Kan hij misschien mijn merrie dekken, die wil ik volgend jaar voor de keuring doen Haha!
Gefeliciteerd!!

Jara is the best!!


Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-02 08:57

tatjana schreef:
Dus nu heb je een PRE dekhengst in je bezit??
Kan hij misschien mijn merrie dekken, die wil ik volgend jaar voor de keuring doen Haha!
Gefeliciteerd!!


Nee dit was de premiekeuring. Haha! de hengstenkeuring is pas half oktober in bodegraven bij stal Baroque. Haha! Dat is ook spannend hoor. Ik hoop dat ie goedgekeurd wordt. Cool

Groetjes Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 09:22

Nou ja, jammer maar helaas. Hoewel ik El Roy al een plaatje vindt, van mij hoeven ze niet zo gigazwaar te zijn!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 11:59

De keurmeester wilde gewoon een 3-jarige zien met het lijf van een 5-jarige. Maar El Roy is nog niet uitgegroeid in ieder geval niet in de breedte en ik denk dat hij toch echt op Grelo gaat lijken lekker barok. Persoonlijk vindt ik El Roy niet rijtypisch in ieder geval niet zijn gangen maar wacht maar een paar jaar af.

Amoroso vond ik ook heel mooi maar volgens mij was Nathalie ook errug zenuwachtig.

En ik persoonlijk zie liever een PRE die op een PRE lijkt dan op een KWPN-er.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 21:56

hehe, eindelijk gevonden, ik was al aan het zoeken naar een verslag, maar niet nagedacht dat dat misschien wel hier kon staan Haha!
Iig gefeliciteerd, en op naar bodegraven!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 04:11

Ik zou liever een Andalusier willen hebben die super dressuurbewegingen heeft en die dan maar minder aan het touwtje op de keuring scoort dan andersom. Maarja het is ook maar net waar je intresses liggen. Jij wilt toch de dressuursport in met El Roy? Wees maar blij dat ie van die mooie gangen heeft! Ik snap aan de andere kant natuurlijk ook wel dat ze niet te moderne/rijtypische paarden willen zien. De Andalusier moet natuurlijk wel rastypisch blijven. maarja, zoals ik al zei, het is maar net wat jij met het paard wil doen. Zo'n klassieke tank zal waarschijnlijk weer beter scoren op de keuring maar meer moeite hebben in de moderne dressuursport in de onderdelen waar je meer rek strek en souplesse nodig hebt.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 10:45

El Roy lijkt ontzettend veel op Grelo op die leeftijd en Grelo is nogal barok met de Spaanse bewegingen.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-02 14:49

Lisette schreef:
El Roy lijkt ontzettend veel op Grelo op die leeftijd en Grelo is nogal barok met de Spaanse bewegingen.


Blijkbaar is El roy niet barok genoeg. Al moet ik zeggen dat Grelo ook voor de dressuursport super gangen heeft. Ik heb niet een PRE zulke goede ruime taktmatische gangen zien hebben. Met zoveel vermogen uit het achterbeen en fantastisch strekkend voorbeen. Tsja ik hoop dat El roy exact een kopie van zijn vader wordt Haha! Kwijl Pling

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 15:14

El Roy is volgens mij nog niet barok genoeg maar dat komt zeker ben ik van overtuigd. Het is nog echt een slungel maar wel een ontzettend lekker ding. Heb je btw nog commentaar van S of W gehad PB maar even.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction, Ubermetrics en 64 bezoekers