Mijn Dier & Show (wel een 'beetje' lang)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Mijn Dier & Show (wel een 'beetje' lang)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-02 19:29

Die begon eigenlijk al op vrijdag, want toen heb ik de trein naar Apeldoorn gepakt, om met een verrassing voor Kim(Nimber) naar Kim te gaan.
De verrassing was een kooitje met 3 muisjes erin en dan soort hooi-huisje waar ze in konden spelen. Was wel grappig in de trein, iedereen kijken wat er nou in dat kooitje zat. Alle 3 de muisjes zaten steeds in dat hooiding, dus iedereen was heel erg nieuwsgierig. En dan kwam er ineens een muizenkopje uit dat huisje en dan zag je ze óf schrikken, óf vies kijken, óf helemaal verliefd kijken Haha!

Bij Kim aangekomen werd Kim helemaal verliefd op de 3 muisjes Lovers . Ze had de kooi bij haar thuis al schoongemaakt, dus 'mijn' muisjes konden zo bij die van haar. Dat gedaan en toen begonnen ze een beetje te vechten . Toen we terugkwamen op haar kamer, na het mjammie pizza eten Vork was een van de 3 muisjes gewond aan zijn oor Verdrietig Toen hebben we het hele stoute mannetje, dat dat waarschijnlijk had gedaan, er maar uitgehaald en in een andere kooi gezet.
En we zijn naar Lottel gegaan, waar Maaike (van bokt ja Lachen ) ook zou zijn. Die was er al een tijdje, want Kim en ik waren te laat Bloos . Daar aangekomen begon het wassen en poetsen en het kletsen, lachen en natuurljk roddelen Extreme duivel Lottel was plotseling ook aan de erg rare witte diarree geraakt Schijnheilig Volgens mij kwam het doordat Maaike zijn staart had gewassen *LOL*
Na het wassen en de boel een beetje klaarzetten voor morgen hebben we sight-seeing door Apeldoorn gedaan, omdat we Maaike thuis moesten afzetten. We zijn van West, naar Zuid (?) en dan via Uchelen geloof ik naar Oost gereden. Of andersom, Apeldoorn is in ieder geval heel erg groot.
Toen we bij Kim thuis aankwamen, zijn we meteen naar de muisjes gaan kijken, en toen was die gewonde dood Verdrietig Huilen Was heel erg vies en snielig, want hij was al helemaal aangevreten Scheve mond Toen heb ik dat snielige muisje er maar uit gehaald en dat was heel vies want je zag z'n darmen Lips are sealed En hij heeft een mooi grafje gekregen in de container... Scheve mond
Ik hoop dat ie nu mooi op de kaasweiden loopt Lovers

Na dat niet-leuke iets zijn we maar gaan slapen, nadat we ook nog de hele auto hadden ingepakt, rond een uur of 11 was dat en om 4 uur ging de wekker alweer Gaaaap Gaaaaaap Gaaaap . Gelukkig was Kim eerder wakker, zodat zij de wekker al had uitgezet en we niet door dat verschrikkelijke gepiep wakker gemaakt zouden worden.

Toen was het dus al zaterdag
Met veel moeite opgestaan en naar stal gereden waar we een erg duffe Lottel aantroffen: "Huh? Zijn jullie er nú al? Ik wil nog slaaaapen! Óf eten Vork " Lottel gevoerd en ingepakt voor de reis. En om kwart voor 6 zaten we in de auto. Gaaaap
Kim was blijkbaar nog errug moe want die heeft de hele weg gegaapt Gaaaap Gaaaap *LOL* En dan geen normale gaap, nee, echt zo'n GAAAAAP *LOL*
En Lottel, die spoort ook niet helemaal, die heeft volgens mij de hele weg met zijn staart buiten de trailer gereden Haha! . Een mooie gevlochten zwarte staart met een rode bandage *LOL*
We waren veel te vroeg op het Autotron, namelijk al om half 8 terwijl de poort pas om 8 uur zou opengaan, maar dat was niet erg, konden we nog even verder slapen Dromen
Toen we eindelijk naar binnenmochten hebben we eerst een rondje door de stallen gelopen op zoek naar Lodewijks stal. En wat denk je? We liepen linksom, waar lag Lottels stal? Juist! De eerste stal rechts *LOL* . Toen Lodewijk uit de trailer geplukt en in zijn stal gezet. Alle paarden schrokken van die 'enge' matten die voor de ingang lagen, maar Lodewijk niet hoor. *Stap stap stap* "O, moet ik BANG zijn voor die matten?" *LOL*

Daarna de stand ingericht, was een erg mooie grote stand! Het ophangen van de doeken met "Het groninger Paard" erop was alleen wel lastig he Kim *LOL*
Even denken, wat hebben we toen gedaan... Oja, beetje rondgelopen daar en kennis gemaakt/ bijgekletst met Marianne van de BlackRiders en de rest van die groep. Rudi is echt een gaaf paard! En die dekhengst die ze nu hebben (Nibbit is zijn roepnaam geloof ik) is ook heel gaaf! Ze hadden ook een miniappaloosa bij zich, een anderhalf jarige goedgekeurde grasmaaier zoals op het blaadje stond *LOL* . Die was echt superschattig, een hele baal haar was het Haha! Maar Marianne heeft hem tijdens het "open-zijn" geschoren, toen was ie kaal en ook wel heel schattig Lovers

Jee, ik heb zóveel gedaan het afgelopen weekend dat ik niet eens meer weet wat ik nu allemaal in welke volgorde heb gedaan.

Ergens in de ochtend kwam ik Linda (Liberty) tegen, die rende meteen door naar Kim, want ik was op weg naar Lottel geloof ik. Toen kwam Maarten ook, die is eigenlijk de hele tijd bij Kim gebleven, want ik was van hot naar her aan het rennen en lopen, van Lottel waar ik een stukkie mee ging wandelen, naar de muisjes van de knaagdierenopvang (waar ik beloofde dat als Vulcan (een bonte muis) de dag erna nog niet zou zijn opgehaald, ik hem wel zou meenemen en Kim beloofde hetzelfde aan Steven (een knaaf)), naar de lieve ezeltjes, de roofvogels en de wasberen. Ik kwam echt ogen tekort.
Kim heeft eindelijk de verrassing van Maarten gekregen en die was wel leuk, maar ze mag zelf vertellen wat het is Lachen
Ineke (Billy) kwam ergens rond de middag binnenvallen geloof ik. Die vond ik heel erg aardig! Echt leuk om haar een keer te ontmoeten!

Met Lottel wandelen vond ik erg gaaf, wel eng, want dit was de 3e keer dat ik Lodewijk zag en dan meteen op zo'n groot eng terrein rondlopen, met heel veel drukte en mensen. Maar het ging allemaal perfect! Kim heeft Lodewijk helemaal supergoed opgevoed, hij schrok nergens van, hij was alleen een beetje varkentje aan het spelen toen hij weer terug moest over die matten *knor knor knor* "Is het écht wel veilig? Nouja, jij loopt erover, het zal wel goed zijn". Lieve Lodewijk Lovers Hij luistert perfect! Pling

Om 16.10 moest Kim haar show rijden, dus rond een uur of 15.15 zijn we dus maar naar de stallen gelopen om Lodewijk te gaan poetsen en bandageren en zadelen, want Kim wilde een half uur voor tijd erop zitten. Dus hard aan het werk gegaan om alles op tijd klaar te hebben. En ik mocht weer leuk laarzen poetsen. Inmiddels ben ik laarzen-poets-prof en bandage-afhaal-prof geworden, dusse *LOL* Als laatste spoot Kim Lottels staart en manen ook nog in met glitterspray en toen zag ie er helemaal cool uit!

Toen Kim op Lodewijk zat reed ze naar het inrijterrein waar even later ook nog een Merens kwam, eentje die er heel erg veel zin in had en gigantisch aan het steigeren en etteren was. Die heb ik ook even geholpen, door het paard vast te houden, zodat het meisje kon afstappen. Nadat ze was afgestapt ging ze het paard eventjes longeren aan zijn teugel, maar hij blééf maar steigeren. Ze wilde dat het paard ging stappen, maar ik had zoiets van, "joh, als ie zo wild is, laat hem dan toch even gaan, is ie zijn energie ook kwijt" Maarja, dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan en ik wist ook niet of ze kwaad zou worden, dus heb ik maar niks gezegd

Toen was Kim aan de beurt met haar Terminator-kür op muziek. Met geweldig goeie muziek! Ik heb niet zoveel verstand van dressuur enzo, maar ik vond het er erg gaaf uitzien! Vooral de middendraf/uitgestrekte draf van Lodewijk, die is zooooooo gaaf Kwijl Net als de uitgestrekte galop trouwens! Kwijl Daar kan ik echt uuuuuuren naar kijken en er dan nog niet op uitgekeken op zijn!
Ik vond het dus een geweldig mooie kür en alle bokkers die met mij aanwezig waren, waren het met me eens Knipoog

Na de proef mocht Ineke Lodewijk uitstappen, maar dat wilde ze niet, dus heeft Kim het maar gedaan. En daarna hebben we Lodewijk weer op stal gezet. Nadat hij nog bestormd werd door een hele horde mensen, die die geweldige Groninger uit die supermooie kür wilden aaien en zien Pling . Er was alleen één man en die wilde volgens mij ook wat vast hebben, dus die greep de stangteugel van Lodewijk vast Lips are sealed Gelukkig had ie hem maar heel los vast, want anders.... Frusty

Kim was de laatste van die dag, dus daarna ging al het publiek weg en bleven de standhouders nog even om de boel een beetje op te ruimen voor de nacht. Kim en ik zouden blijven slapen, net als 4 mensen van de BlackRiders en 2 mensen van de Roofdierenstichting. Marianne van de BlackRiders kwam ineens naar ons toe, wat wij gingen doen met eten, dat werd dus de Mac Drec Knipoog . Zijn we eventje met Marianne naar de M-D gereden en onderweg gezellie over Rudi gepraat en hoe ze nu aan die nieuwe hengst van haar is gekomen. Was heel gezellig!
Nadat we de friet enzo op hadden, kwamen we erachter dat de mensen van de Roofdierenstichting ook bleven slapen. Ik vroeg aan hen van welke stand ze waren, van de roofdierenstichting van ons. En op e een of andere manier boden ze toen aan, dat we hun wasbeer, Beertje, wel mochten aaien als we wilden. Kim en ik keken elkaar aan: "JAAAA GRAAG Party!! "! Zo'n wasbeer is zacht joh! Geweldig lief was dat dier Lovers .
Toen hebben we ok nog de rolstaartbeertjes (tenminste, ik geloof dat het die dieren waren) een stuk banaan gegeven en zijn we ondergesprayed door de stinkdieren, die gelukkig geen echte stinkklieren meer hadden, maar toch nog wel stonken *LOL*

Kim en ik waren zo'n beetje uitgeroepen tot algemene paarden-ezel-verzorgsters geloof ik, want we moesten de Merenzen en de ezels die er nog stonden, een stuk of 10 ezels en 2 merenzen in totaal ook water geven en hooi. Dat hadden de eigenaren aan ons gevraagd, want die bleven niet slapen, wij dus wel Lachen . Die ezeltjes waren allemaal verschrikkelijk lief en schattig Lovers ! En de merenzen.. tsja, die waren een beetje chaggie allebei, maar goed. Alle beesten water gegeven en hooi gevoerd en toen nog even gekeken of Lodewijk lekker stond.

En toen was het al een uur of negen en gingen Kim en ik een poging doen om naar de WC te gaan, waar de lichten al uit waren. Dat was héél erg moeilijk dus om naar de wc te gaan, maar toen kregen we het slimme idee , om de een de deur open te laten houden, zodat de ander met de wc-deur open even snel kon mikken waar je nu precies moest gaan zitten *LOL*
Daarna een poging tot slapen gedaan, maar dat ging nogal moeilijk, want onze buren waren de flamingo's die nog niet echt wilden gaan slapen, omdat er nog wel een aantal lichten aan waren. Boven waren de lichten ook aan, dus het hele assortiment vogels dat daar zat, was ook nog flink bezig met fluiten. Op verzoek van de Roofdierstichting-mensen ging het licht uiteindelijk toch uit en toen was het stil. Op wat zacht gekwetter van een paar eenden en flamingo's en andere vogels na. Ik ben toen heel snel in slaap gevallen, ben maar een paar keer wakker geworden doordat een of ander beest een erg vreemd geluid liet horen. Rond een uur of 5 begon de eerste haan te kraaien, wat al snel werd overgenomen door de andere 20 hanen die er zaten Frusty *ARGH* Kill de hanen De BlackRiders hadden al een liedje gemaakt, "Kentucky Fried Chicken *LOL* "

En rond een uur of half 7 ging de totale verlichting aan, toen barstte het concert van alle vogels weer los hoor, dus slapen was er toen helemaal niet meer bij, maar dat maakte niet zoveel meer uit. De paarden moesten toch water hebben, dus zijn we daar maar aan begonnen, om alle paarden en ezels weer te verzorgen.

Ow, het verhaal is nu wel heeel lang aan het worden, dus ik ga de zondag een beetje afraffelen, ook al was dat wel de gaafste dag!

Kim moest haar kur al heel vroeg rijden, dus we zijn eigenlijk maar meteen begonnen met zadelen, poetsen enzovoorts. Kim moest ineens vroeger dan gepland, dus Lodewijk was nog niet helemaal los toen ze de ring in moest en hij kende de kür ook al een beetje uit zijn hoofd, dus stappen en achteruit gaan ging een beetje moeilijk, want Lodewijk dacht:"Na de stap komt de galop, en ik wil galopperen, dus laten we dat stapgedeelte maar afraffelen *LOL* "
Deze kür ging dus iets minder volgens Kim.
Toen kwamen Frans en Marije en haar vriend (ben zijn naam vergeten Bloos ) aan met Charlotte. Zij zou meelopen in de zwarte paarden parade en Marije zou dan met haar meelopen als boerin. Maar Marije wilde liever niet in zo'n apepakkie lopen volgens mij Haha! , en mij maakte het niet zoveel uit, dus ik heb de kleren aangetrokken en heb meegelopen in die parade. Dat vond ik wel erg spannend, want ik had Charlotte pas 2 keer gezien en was toch wel bang dat ze zou schrikken van alle enge vlaggen en het applaus, maar mevrouw was zo lief als lief maar kan zijn Lovers
Toen kwam Kim ook nog op het idee om Charlotte een stuk mee te laten lopen na haar Kür, dat mocht van de organisatie, dus kon ik het apepakkie weer aantrekken, maar deze keer, zat er zaagsel in mijn panty Frusty En dat prikte als een gek Scheve mond
Het meelopen na Kim's kür ging ook al goed. Ze sprong vanzelf aan in draf na het 2e rondje en het was duidelijk te zien dat ze dat vanzelf deed en zonder mijn hulpen, want de speaker zei al: "ziet u, ze weet het zelf al" Lovers

Daarna, kwam het defilé en na even twijfelen besloten we dat ik er dan op mocht zitten in plaats van ernaast. Dus in mijn rok, met een panty eronder, zonder zadel op een met glansspray ingesprayde rug. Dat zit best wel moeilijk hoor, vooral als je dan ook nog netjes moet zitten, zonder dat mensen helemaal tot je onderbroek kunnen kijken *LOL* Maar alles ging goed en ik vond het defilé geweldig! Linda is ook hartstikke leuk en vrolijk en Liberty haar paardje, is een beetje gek en vooral heeeeel erg enthousiast.

Hmm, als paard & koets zo leuk is, als kim zegt.. dan komt hier dan een nog veeeeeel langer verslag te staan Lips are sealed *LOL*

Ik vond het in ieder geval een supergeweldige dag en het zou me verbazen, als ook maar íemand dit verslag helemaal leest, want het is veel te lang Haha!

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 19:44

Ik heb het helemaal gelezen hoor!
Charlot was echt een poepie! Heel braaf!

Die glitterspray was idd errug tof bij Lottel!
*Lottel is sowiezo tof!*

Ik was na een dag al doodmoe... dus snap wel hoe vermoeiend die daagjes voor jullie waren!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 19:45

Ik heb het helemaal gelezen! en ik moest keihard lachen hoor! Mijn moeder ook ik beleef zo het hele weekend weer mee en het was echt super gaaf en geweldig!!!!maar vooral zo gezellig!
hierbij even een bedankje aan alle bokkers die super hebben mee geholpen met alles op rolletjes laten lopen want soms was het erg haasten en stressen.
danzij supergroom maaike en Assie liep alles van vrijdag tot zondag bijna op rolletjes en dan natuurlijk de bokkers die even lotteloppas waren

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-02 19:48

O, ik ben helemaal vergeten dat ik superToscar en baasje Eva ook nog heb ontmoet *LOL*
sorry *schaam*

Ik zit nu nog steeds met een big smile joh! Haha! Die gaat er noooit meer af, nouja, misschien over een maandje, maar dan hoef ik maar heel ff met een niet vrolijk gezicht rond te lopen, want dan is het alweer bijna Paard en Koets tijd Haha!

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 19:54

Tjeeee wat een verhaal, maar leuk om te lezen.
Lijkt me een leuke ervaring om dit zo eens mee te maken 'achter de schermen' Lachen
Alleen die beesten 's morgens vroeg, daar kan ik heel chagrijnig van worden. Ook als je op stap bent geweest en duikt in het licht je bed in en de vogeltjes zitten alweer vrolijk te fluiten Lips are sealed

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 20:53

Nou begin ik te Bloos Bloos Assie, dat gebeurt me niet vaak Knipoog
Maar ff over dat uitstappen van Lot, dat klinkt of ik Lot niet goed genoeg vond of zo Huilen
Maar dat is dus absoluut niet zo, want ik vind hem ontzettend gaaf. Maar Lot had zo goed voor Kim gewerkt, dat ik het niet eerlijk tegenover hem vond om er dan zo'n stuntel op te zetten om hem uit te stappen. Tong uitsteken

Goedgekeurd onderschrift :)

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-02 20:58

Nee, bedoelde het ook niet zo hoor! Maar ik heb alles een beetje afgeraffeld, als ik alles nóg gedetailleerder zou vertellen (kan dat? Ja, dat kan Tong uitsteken ) dan zou bokt overbelast raken volgens mij *LOL*

Ik heb trouwens zondag Lodewijk wel even uitgestapt en ik heb echt een heel groot ontzag voor Kim gekregen daardoor Want Lodewijk gooit verschrikkelijk hoog op in draf! Dat Kim dat kan uitzitten en dan vooral de middendraf en uitgestrekte draf... Echt verschrikkelijk knap

En Ineke, dat blozen is nergens voor nodig, want je bént gewoon heel aardig. Dat is een feit Knipoog

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 21:06

gaaaaaaf zeker de volgende keer mee kijken Lachen !!!

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 21:51

phoewe, ff een verslag gelezen! Echt lang, de mijne was veel korter Bloos Wacht maar met Paard&Koets, dan word de mijne net zo lang, hoop ik toch Knipoog

Ow ja, jullie vergeten Colga, maar ja, is ook niet zo'n erg actieve bokker, die was met mij mee.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 22:05

assie schreef:
Ik heb trouwens zondag Lodewijk wel even uitgestapt en ik heb echt een heel groot ontzag voor Kim gekregen daardoor Want Lodewijk gooit verschrikkelijk hoog op in draf! Dat Kim dat kan uitzitten en dan vooral de middendraf en uitgestrekte draf... Echt verschrikkelijk knap




hahaha ik heb ook al zo ontzettend veel bewondering voor Kim dat zo op Lot kan blijven zitten in draf/middendraf/uitgestrekte draf!!! Ik kon echt nauwelijks lichtrijden op m Bloos Haha!

Maar leuk verslag hoor As, echt super om te lezen!!! de gezelligheid straalt er vanaf!! Leuk mens is Marianne he?

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-02 22:05

Ja, ben een hele hoop bokkers vergeten geloof ik Bloos Maar *zucht* volgens kim was ik ook helemaal in shock van het grote aantal bokkers dat ineens op me afkwam gestormd in 2 dagen tijd *LOL*
Als je veel mensen wilt meeten moet je 2 dagjes met Kim meegaan hoor *LOL*

En ja! Marianne is echt een geweldig leuk mens! Hartstikke aardig en ook heel erg duidelijk over alle dingen die ze haar paard heeft geleerd. Als je iets van vrijheidsdressuur wilt leren moet je bij haar zijn Lachen !

Trouwens, ik blééf gewoon onder de invloed van NH hoor Maaike, zelfs de ezeltjes deden precies wat ik dacht dat ze moesten doen, namelijk achteruit en vooruit flapperen met hun oren *LOL*
Goed ben ik he? Maar met Quinto ging het toch het beste, die NH'de het beste mee *LOL*

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, Bommeltje_, Cowgirl83, criollo_yess, femkepien, Googlebot, hollie, jokesonyou, lizy29, Lotus_Tessa, rover_, Salinah, sterregoud, xxPaige en 91 bezoekers

cron