luistervinkje spelen in de trein :D

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

luistervinkje spelen in de trein :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-02 18:59

Zat net in de trein naast twee dames van ergens in de dertig. Dat leidde ik af uit het feit dat het gesprek voornamelijk ging over hun kids, kinderfeestjes, vakanties met kinderen etc. etc. Ze hadden hun uiterste best gedaan om er jeugdig uit te zien met hun flitsende tasjes en zonnebrillen, maar toch gaf ik ze geen 25. Haha!

Afijn, daar ging het niet om. Ineens hoorde ik het woord 'paard' vallen en op zo'n moment is mijn geconditioneerde brein een en al oor. De dames waren het er over eens dat paardrijden een 'le-vens-ge-vaar-lij-ke sport' was (ja, idd op die manier uitgesproken). Het dochtertje van dame 1 wilde dolgraag op rijles, maar volgens mams kwam daar niets van in. Dame 2 kon daar alleen maar in meegaan, zij had tenslotte een collega gehad die een zus had die een vriendin had (bla bla) die haar hele leven al paardreed, maar er een keer zo hard af was gevallen dat ze dood bleef.

Waarop vervolgens dame 1 er nog een schepje bovenop deed door te vertellen dat haar zus op de EHBO werkte waar regelmatig mensen werden binnengebracht die een ongeluk hadden gehad met een paard: 'Ze krijgen een schop, ze vallen eraf, ze worden gebeten... Er komen heel wat mensen binnen met sportblessures, maar dat paardengedoe spant wel de kroon.'

Afijn, zo ging dat nog even door. Het bleek dat dame 2 als kind ook had willen rijden, maar het mocht nooit van haar ouders omdat ze het zo gevaarlijk vonden. Nu ze wat ouder was, begreep ze maar al te goed waarom. Haar broer was uiteindelijk wel gaan rijden, maar die was inmiddels al 25. En als klap op de vuurpijl werd er nog even een collega van dame 2 opgevoerd: 'Die leeft alleen maar voor haar paarden, dat is gewoon een way of life, al haar geld gaat er aan op, al haar vrije tijd stopt ze er in. Dat kun je je toch niet voorstellen?'. Tot zover kon ik het nog wel een beetje volgen, niet iedereen snapt dat je zo 'into horses' kunt zijn. Maar ik had de dames graag een welgemikte schop verkocht toen ze die bewuste collega nog eventjes gingen nadoen: 'Ja weet je, ze lóópt ook helemaal zo!' - hup, daar gingen de handjes in de lucht en er werd een zogenaamd lollig huppeltje gemaakt. Guttegut, de dames kwamen niet meer bij.

En op dat moment haalde ik uit mijn tas een stapel Paardenkranten die ik uitgebreid ging zitten lezen, vlak onder hun neus. Het was even stil en toen ging het gesprek weer verder over kinderfeestjes etc. etc. Ben heel benieuwd of het woord 'paard' nog is gevallen nadat de dames waren uitgestapt en ik achterbleef in de trein - met mijn stapel Paardenkranten. Haha!

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 19:03

tsssssss.... zo gevaarlijk is het nou ook weer niet. ja als je onverantwoord bezig gaat, maar dan is elke sport gevaarlijk. ik rijd paard en mijn broer zit op sportklimmen... mag jij mij gaan vertellen wat gevaarlijker is.... als je daarbij niet goed gezekerd wordt donder je 15 meter naar beneden op een houten vloer, lijkt me meer pijn doen dan dat je van je paard afvalt.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 19:22

In een hockeywedstrijd loop ik toch echt meer blauwe plekken, gekneusde ribben/tenen enzo... op dan in anderhalf jaar paaardrijden
(een stick hard op je tenen levert meer ravage aan dan een Toscar op je tenen!)

Ik ben het er echt niet mee eens: paardrijden een gevaarlijke sport...
Maar lang niet iedereen is het daarmee eens...
Ach, laat die dames lekker! Haha!
Vind het wel een strakke actie van jouw.. met je paardenkranten! Haha! *LOL*

"Goh... een overlevende!" Knipoog

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 19:34

Ik maak ook altijd dat soort dingen mee in de trein...*LOL*
Heb ook vaak hele leuke gesprekken met mensen om me heen in de trein/metro/bus etc...Haha!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 19:43

Haha, had die gezichten die twee mutsen wel eens willen zien Haha!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 19:57

Haha echt een goede actie Karin, die paardenkranten!!
Ja die treinmutsen, wie kent ze niet. 'Volwassen' vrouwen die zich op een behoorlijk kinderlijk niveau gedragen. Vooral dat keiharde gelach is een groot ergerpunt van mij, schrik mij elke keer weer een ongeluk als ik zo'n scherpe uithaal hoor van zo'n damesgiechel. En dat dan in de trein, waarbij iedereen kan meegenieten. Weet niet wat dat is hoor, misschien vervroegde midelifecrisis.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 20:31

overigens denk ik dat paardrijden gevaarlijker is dan sportklimmen (heb beide gedaan!). Karin, strakke actie met die paardenkranten.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 20:42

Hahaha cool gedaan met die kranten Haha!
Ik heb er zelf een enorme hekel aan om andermans gesprekken aan te horen, zoals laatst een stel bierzuipende Britten die het constant over sex hadden, en verder op die zelfde treinreis (ja, dan is Breukelen - Groningen best ver Knipoog) een halve zwerver die aan zijn buurvrouw zijn volledige levensverhaal op ging hangen Haha!
Lang leve de discman Haha!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 20:48

*LOL* Dit is echt een column voor de Paardenkrant of Hoefslag of Bit o.i.d.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 20:50

hahaha die is goed joh echt lachen.

Ik had eerst ook in de bus ging er een mannetje praate maar ik verstond er niets van toen heb ik me dopjes maar ingedaan *LOL*

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-02 20:53

Steef schreef:
:)) Dit is echt een column voor de Paardenkrant of Hoefslag of Bit o.i.d.


Hmm... wie weet... Knipoog

Overigens weet ik niet of de dames van onderwerp veranderden door mijn Paardenkranten of dat ze gewoon uitgel*ld waren over 'die gevaarlijke paarden', maar ik weet wel heel zeker dat ze hebben gezien wat ik zat te lezen. Ze keken namelijk ook af en toe mee in de Volkskrant van de meneer tegenover mij. Haha!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 20:58

Leuk hè?! Die mensen die over je schouder schuin meekijken *LOL* Doen ze bij mij ook weleens, maar als ze dan zien dat het een anatomieboek is kijken ze maar weer snel de andere kant op Haha! Kunnen ze toch niet volgen...Tong uitsteken

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 00:47

Hahahaha, apart, meeste moeders hier die rijden paard of willen het doen Haha! of hebben hun dochtertje/zoontje al paar jaar op wachtlijst *LOL*
Ik ben wel een keer ergens niet aangenomen met als reden dat ze paardrijden een te gevaarlijke sport vonden Verward
kon aangevochten worden, maar met zo'n actie creeer je al niet zo'n geweldige werksfeer Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 09:39

Hahaha, geweldig Karin! Ik heb gister in mezelf ook zitten stikken van het lachen om zo'n vent tegenover me. Wat een figuur!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 09:55

Alleen de titel van jouw topic was al erg herkenbaar voor mij, aangezien ik een echte gluurder en afluisteraar ben! Ik vind het interessant om te horen wat mensen bezighoudt en zo. En zoals jij die tuttebollen beschreef, erg lachen! Jammer dat ik niet bij je was geweest, we zouden zo'n leuk gesprek hebben gehad! over moeders die alleen maar over hun kinderen kunnen praten en nergens anders mee bezig kunnen zijn. EN de manier waarop ze huppelen op hun hakjes.... Nee, dan zouden wij het een stuk beter hebben, al ons geld en onze vrije tijd zou op gaan aan de paarden. Een mooie way of life!