collecte dierenbescherming: geef je wel of niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

collecte dierenbescherming: geef je wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-02 09:04

De collecteweek voor de dierenbescherming komt er weer aan. Ik geef dus nooit wat aan de db(alle andere goede doelen krijgen wel).
Wie geeft er wel? en wie niet?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 09:16

Jahoor, ik geef wel iets..
Ben wel ff nieuwsgierig waarom jij niks geeft eigenlijk.. Lachen

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 09:22

Ik ben wel lid van de dierenbescherming maar geef niets tijdens de collecte.Eigenlijk zou ik mijn lidmaatschap opzeggen maar ben dat vergeten;volgend jaar maar.De reden:de dierenbescherming is een vrij rijke instelling die in verhouding ,vind ik, niet genoeg met het geld doet.Tevens lopen er inspecteurs rond die weinig kennis van zaken hebben(hier in Heiloo althans)Ik heb daar slechte ervaringen mee.Dat zijn dus eigenlijk de redenen dat ik niets meer geef aan de dierenbescherming en dat ik mijn lidmaatschap op ga zeggen.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 10:07

Ik geef niets aan de dierenbescherming.
De dierenbescherming is een organisatie met twee gezichten. Aan de ene kant doen ze goed werk in de vorm van asiels en dierenopvang.
Maar wat ik de laatste tijd merk is, dat ze zich op een verkeerde manier dingen benaderen. Neem nu de radiospotjes van de laatste tijd:
* Koeien horen in de wei.
* Als je een mager paard ziet, bel dan meteen de db.

Ik vind het bullshitz Boos! zoals ze deze dingen benaderen.
Als je een mager paard ziet, bel dan eerst aan bij de eigenaar. Wie weet is het beest ziek geweest.
En dat de koeien uit de wei verdwijnen dat ligt niet bij de boeren, maar bij de mestregelgeving. Dus ga klagen bij de overheid of in Brussel.

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-02 10:09

mijn reden om niets te geven:
De dierenbescherming kijkt niet verder dan haar neus lang is, overal ene mening over, maar nooit ene mening gebaseerd op de juiste feiten.
2 kinderen mogen niet meer beide op 1 dag meedoen met wedstrijden omdat de pony overbelast zou kunnen worden???????????
Hoe verzinnen ze het!!!!
Straks mogen we helemaal niet meer paardrijden.
SPortvissen mag straks niet meer, zielig voor de vissen. Eerst het levend aas verboden, de rest komt nog wel. Wat doet de sportvisser nu: vangt levend aas, slaat het dood en vist dan verder. Wat is nu zieliger?

Als er echt een dier verwaarloosd wordt, dan komen ze niet ,want het betreffende dier heeft immers nog water

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 10:11

Ik woon in een heel klein dorp en als er al eens ergens een collecte voor langs komt is het altijd een "buurvrouw" dus gooi ik braaf wat in de collectebus.
Zo koop ik dus elk jaar een DB kalender waar ik vervolgens niets mee doe en betaal ik elk jaar F10,- voor het lidmaatschap van onze christelijke zangvereniging omdat iedereen lid is dus wij ook.
Van de 160 leden zingen er trouwens maar een stuk of 12 Haha!

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 10:15

Tuurlijk!!! Haha! Geef altijd voor de beestjes.. Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 10:23

ik heb altijd wel gegeven, maar dit jaar niet meer.
Ze moeten eerst maar eens gaan nadenken waar ze mee bezig zijn.
Ook hier kan je bij ernstige verwalozing op je knieeen gaan liggen, en dan gaan ze, als je geluk hebt, eens een kijkje nemen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 11:52

stef schreef:
ik heb altijd wel gegeven, maar dit jaar niet meer.
Ze moeten eerst maar eens gaan nadenken waar ze mee bezig zijn.
Ook hier kan je bij ernstige verwalozing op je knieeen gaan liggen, en dan gaan ze, als je geluk hebt, eens een kijkje nemen

Ik schaar me hier achter Stef. Ze gaan wel kijken maar doen vaak te weinig, herkennen te weinig in verwaarlozing, doen alles maar half. Van mij krijgen ze dus geen cent meer, vroeger wel. Overigens zijn er wel andere diereninstanties die wel geld van mij krijgen. Brook hospital heeft aangetoond goed werk te verrichten, ik ben dus donateur. En er is ook een dierenhulpinstantie in nederland waar ik lid van ben.

De hond is de betere mens

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 13:22

Ik moet wel. Ik moet met een collecte bus lopen. Heeft Tamara voor me geregeld.
Maar dat wat stef zegt is helaas waar. Daarom heb ik geen hoge pet van ze op.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 13:26

Desiree"]
[quote="stef schreef:
ik heb altijd wel gegeven, maar dit jaar niet meer.
Ze moeten eerst maar eens gaan nadenken waar ze mee bezig zijn.
Ook hier kan je bij ernstige verwalozing op je knieeen gaan liggen, en dan gaan ze, als je geluk hebt, eens een kijkje nemen

Ik schaar me hier achter Stef. Ze gaan wel kijken maar doen vaak te weinig, herkennen te weinig in verwaarlozing, doen alles maar half. Van mij krijgen ze dus geen cent meer, vroeger wel. Overigens zijn er wel andere diereninstanties die wel geld van mij krijgen. Brook hospital heeft aangetoond goed werk te verrichten, ik ben dus donateur. En er is ook een dierenhulpinstantie in nederland waar ik lid van ben.
[/quote]

Ik schaar me achter beiden...
Overigens zijn mijn kinderen lid van de Dierenbescherming via hun oma (mijn moeder dus), die krijgen zo'n blad met informatie.
Ik geef bij de dierenwinkel aan de Dierenambulance of aan de Dierenasiels, die hebben het harder nodig en doen ook veel goed werk.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 13:30

Sinds ik in een klein dorp woon waar ik graag wil blijven wonen, geef ik altijd. Aan elk doel. Omdat mijn buren dus aan de deur komen, en ik niet als krent bekend wil staan.

Maar die doelen op zich, dat kan me niets schelen. Ik vidn het ergerlijk dat pakweg 60 % van de inkomsten wordt opgeslokt door de dure bobo's die het bestuur spelen.
en wat betreft de DB...het is niet alsof die Hanja May-Weggen daar gratis haar tijd aan besteed....nu, daar betaal ik dus eigenlijk liever niet voor.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 13:55

Nog een leuk voorbeeld van de dierenbescherming:
Ik hoorde dat ze willen dat paarden worden vervoerd op minstens 1 of 1.5 meter breedte in de trailer en vrachtwagen..
Nou: ik had eerst mijn paarden allemaal op 80 cm staan, maar ze zetten zich dan helemaal schrap. Nu staan ze op 70cm, en staan ze heel rustig en relaxt, omdat ze steun hebben,.
Dus als het aan de DB ligt, laten we onze paarden binnenkort gewoon omvallen..
En zo een heleboel andere dingen. Tuurlijk doen ze ook wel goede dingen, maar in de paardensport kijken ze soms echt niet verder dan hun neus lang is.. Gaaaap

Haha!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 14:50

Ik geef wel aan de DB, ben er lid van en verder helemaal niets.
Ja, laatst aan Brook, maar niet aan die andere instanties. Tenzij ze met de collectebus komen.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 15:25

Ooh ik geef wel wat hoor..

Ik heb zelf ook 3 jaar lang gecollecteerd! Toen ik 12 jaar was voor het eerst.. een hele week lang elke middag na school en avond, het regende ontzettend hard en die bus was zo zwaar Haha! maar ik heb geen 1 huis overgeslagen en als er iemand niet thuis was schreef ik het nummer op zodat ik later nog eens langs kon gaan *LOL* Maar volgensmij is er bijna niemand geweest die niks gaf toen! Ik had ook nog m'n halve spaarpot erin gegooit (vonden m'n ouders een beetje dom geloof ik.....) maarja ik dacht echt dat iedere stuiver een zielige hond of poes zou helpen... Nu heb ik geen tijd om te collecteren, maar ik zal wel wat geven hoor..

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 15:53

elke collecte bus die langs komt, krijgt zowat wel wat, behalve van de carnevals verenigingen niet enzo (we gaan hun feestjes een beetje betalen!)
maar dierenbescherming enzo krijgen altijd wat.
Ligt er aan wat er aa klein geld is, meestal een euro ofzo...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 17:42

Normaal gesproken geef ik wel altijd Schijnheilig

Maar naar aanleiding van de boktrit in Schoonloo vorig jaar zijn Cody, MaaikevdVis, Joyce b en ik nog naar Assen geweest om onze foto's via de 1 uurs service af te laten drukken... wat ons daar overkwam... Haha!

[BM] Foei Cody, Maaike, Joyce en ikzelf!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 17:43

Ik geef ze altijd wel wat als ze aan de deur komen, maar dan natuurlijk wel voor een goed doel.
Niet voor de scouting of zo !

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 17:53

Ik geef niet ik loop zelf voor hun!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 17:57

wij geven ook altijd wat aan goede doelen, dus zo ook de DB...


Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 18:00

We gaven eers twel, maar als ik verhalen hoor dat als een pony zwaar verwaarloost word, dat daar niet naar gekeken word..En die kleinere dingen zijn altijd weer 10 keer erger als dat.
Áls ze nog komen kijken, dan is het booit zo erg want de eigenaar zegt dat het beest gezond is..

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 18:36

Ik ben lid, dat vind ik wel voldoende. Zo nuttig word dat geld ook weer niet besteed, maar ach, zoveel is het nou ook weer niet, ik kan het best missen.
Ik heb laatst nog 5 bakstenen gekocht voor het plaatselijke asiel Haha! Dat geeft toch meer voldoening, is gelijk duidelijk waar je geld aan wordt besteed.

Nulla tenaci invia est via

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 19:37

Ik geef, want anders vind ik het zo zielig voor de mevrouw met die bus die alle deuren langs moet Haha!
Ik geef dus, net als aan alle andere mevrouwen met een bus *LOL*
Alhoewel ik wel verschil maak in bedrag. De DB zal misschien 50 cent of 1 euro krijgen, afankelijk wat er in de portemonnee zit.

Zit ik me af te vragen... volgens mij heb ik ze nog nooit aan de deur gehad van de DB!!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 19:47

Ik heb ze ook nog niet gezien, ik ben lid van Brooke Hospital. Vind dat zij veel beter werk verichten.

Het leven is een gebakje!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 21:33

Iedereen die met een collectebus voor de deur staat krijgt iets van mij (nee bokkers, nu niet allemaal langskomen ).
De ene organisatie wat meer dan de andere, maar doorsturen doe ik eigenlijk nooit.

Toch vind ik de Dierenbescherming vooral de laatste jaren niet echt goed bezig.
Er wordt veel aandacht besteed aan zaken waarvan ik vind dat ze best door de beugel kunnen, zaken die imo niets met dierenmishandeling te maken hebben.
Maar wanneer het echt nodig is, dan is er niemand thuis, dat is althans mijn ervaring.
Imo stellen ze de verkeerde prioriteiten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _TaraM, AhrefsBot, Cloud, Danseresje, Ellen_ov, Facebook, FCSA, Flieno, Floemii, hagelslag, Icelandshet, Polarize, x_Elise en 123 bezoekers