Ongeluk op stal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Ongeluk op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-02 19:20

Ik werd gisterenochtend wakker gebeld met een naar verhaal...
We hebben een stapmolen op stal en de avond ervoor had een vrouwtje daar drie paarden ingedaan. Na een halfuurtje wilde ze die er weer uithalen, dus nam ze eerst de twee jonge paarden eruit, in de veronderstelling dat de oudste (die normaal heel braaf is) wel een paar rondjes alleen kon lopen. Toen ze terugkwam om die eruit te pakken, was het buitenste hek van de molen stuk, en stond de merrie nog maar op drie benen... ze heeft samen met de staleigenaar meteen de merrie op de trailer gezet en is dezelfde avond nog naar de kliniek gereden.

De eigenaresse was met een zakenrelatie uit eten en dus hebben ze haar voicemail ingesproken.. zij hoorde het pas 's ochtends en is toen meteen naar stal gereden. Daar hebben ze haar verteld dat de merrie haar hoefbeen op 6 plaatsen gebroken had, en ze haar moesten laten inslapen. Onze instructrice heeft haar toen naar de kliniek gebracht om afscheid te nemen van het paard (dat toen in gips stond en onder de pijnstillers zat) en daarna hebben ze het dier laten inslapen Verdrietig

Iedereen op stal is er erg van geschrokken... de veearts vertelde dat een breuk in het hoefbeen heel vaak voorkomt.. ze krijgen wel één keer per maand zo'n geval binnen.. van een verstapping, verkeerde landing bijhet springen, eigenlijk door vanalles kan het komen! Deze merrie heeft jarenlang SGW gelopen en gejaagd, en daar nooit iets gehad, en dan nu zoiets Frusty Ze denken dat ze uitgegleden is of uit de molen heeft geprobeerd te springen..

Ik heb 's ochtends de bijrijder gebeld en het (helaas) per telefoon verteld. Dat was echt heel erg naar, ze was zo over d'r toeren en ik wist ook niet echt wat ik moest zeggen. Gelukkig leeft iedereen mee en zowel eigenaresse als bijrijder mogen alle paarden rijden als de mensen zelf niet kunnen, zodat ze een beetje op stal blijven en met de paarden bezig kunnen zijn...

Ik heb Iwaldo gewaarschuwd dat als hij het ooit in zn koppie haalt om uit de molen te springen of niet goed oplet waar ie loopt hij een flinke dreun van me krijgt.. Verdrietig

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 19:24

och wat erg Verdrietig dat je door zo'n klein ding je paardje kunt verliezen Huilen

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 19:24

heet dit paard herona?
die berijdster heet die stephanie?
als dit zo is ken ik haar en heb dat en paard een keer gezien.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 19:50

wow dat is echt Klot*

Toch heeft bij ons op stal eens een fjord ook haar hoefbeen gebroken door een verstapping. De DA stond al klaar met de spuit maar de smid wou het proberen.
Er heeft lange tijd speciaal beslag onder gestaan en die merrie doet nu alles weer.

Het is al gebeurd voor ik daar stond maar ja je hoort wel eens wat.
Dus mocht iemand het ook eens overkomen(hopen van niet natuurlijk) geef het niet gelijk op.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-02 19:59

ja dat is het paard ja.

In dit geval was er nog de mogelijheid om het paard te opereren, maar dan moest ze een jaar lang in het gips stilstaan, en daarna zou ze nooit meer in de wei mogen maar alleen stappen. Als fokmerrie ofzo. Nou die merrie werd al agressief in de stal als de anderen eerder naar buiten mochten Knipoog dus dat was hier geen optie.. niet diervriendelijk iig...

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 20:51

Jemig zeg, dat je op zo'n manier ja paard kwijt moet raken Huilen
Veel sterkte aan de eigenaar en bijrijdster nu.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 22:38

Jeetje zeg, je schrikt je echt rot dan! Dat dat dan door zo'n simpel iets kan komen, je zou er haast voorzichtig door worden.

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 22:48

He jakkes, zoiets wil je toch niet meemaken. Bah, zeg, die vrouw die ze eruit heeft gehaald zal ook wel een schuldgevoel van hier tot ginder hebben, ook al is het haar niet aan te praten als ik het zo lees...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 00:06

Jeetje, verschrikkelijk zeg... Scheve mond

Een paard dat in de sport toch behoorlijke risico's heeft gelopen, nooit iets gebeurd en dan krijg je dit in een doodsimpele stapmolen. Vreselijk is dat.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 00:39

Inderdaad een heel vreselijke manier zo je beestje kwijt te raken.. heel veel sterkte voor eigenaresse en bijrijdster..

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 04:41

Bah Laura, wat een akelig verhaal. Dat zoiets in een stapmolen kan gebeuren, brrrr.....

Ik ga volgende week naar een stal met een stapmolen maar word meteen huiverig om Fitz daar ook in te zetten.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 14:11

jeetje. meteen ook zo'n drama zeg. bij ons er ook wel eens een uit de stapmole gesprongen, die heeft tijden slecht gelopen. zet dat kind hem er gewoon weer in. echt onbegrijpelijk.
wel goed dat jullie ze goed opvangen. dat was voor mijn ook fijn toen met phoenix.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 14:14

Wat vreselijk naar zeg!

Heel veel sterkte voor de eigenaresse en de bijrijdster, en ook voor jullie natuurlijk.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 14:15

Wat afschuwelijk!
Je kunt maar beter niet weten hoe makkelijk een ernstig letstel kan ontstaan. Door zoiets simpels zeg, een stapmolen! Veel sterkte voor die mensen.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 14:32

Wat erg zeg... Je moet er niet bij nadenken hoe snel een paard iets kan breken of ander letsel kan oplopen, dan word je echt bang.
Stapmolens blijf ik toch om de één of andere reden enge dingen vinden. Jur heeft er wel jaren in gelopen, maar toch...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 14:36

Vreselijk! wat erg.
Veel sterkte voor iedereen met het dier begaan.

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 15:06

jeetje vreselijk zeg. Wens de eigenaresse sterkte van me.

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 15:19

wat verschrikkelijk om dit mee te moeten maken , en het idee dat ik daar lekker zit te eten terwijl mijn paardje daar verschrikkelijk veel pijn leid ,...
nou wens ze allebei veel sterkte ennuhm jij natuurlijk ook sterkte .. Knipoog