Spikkels op je paard??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Spikkels op je paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-02 10:28

We zijn afgelopen weekend wezen kijken naar een super leuk dier!!!
Nu viel het me op dat ze op haar lijf (het is een vosje) witte spikkels heeft. Verward

Nee, het is geen bonte Haha! Een vriendin zei dat ze dan in het verleden vitamine tekort heeft gehad.
Ik heb ook ergens gelezen dat het iets met pigment te maken kan hebben. Weten jullie er iets van?? Heeft 1 van jullie paarden ook zoiets??

Verder is het trouwens een schatje!!! Lovers

Op zoek naar de zon!!!


XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 10:29

Flair heeft het ook, hoe het komt Verward geen idee. Ze heeft het wel altijd al gehad, ze heeft btw ook een grote witte vlek onder haar buik. Het is ook geen bonte, gewoon een vosje.

28-09-2007
Nothing compares too you...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 10:33

kan fewspot of stekelharig zijn.
Misschiend at een foto verduidelijking geeft.
Flair: Grote witte vlek op de buik komt door de Sabino factor (zoek even op Sabino)

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 10:33

De K welsh merrie bij mij op stal heeft het ook. Elk jaar komen er een paar spikkels bij, echt van die witte stippen, de meesten zijn ongeveer een cm in het rond. Het heeft met pigmentverlies te maken. Ik moet nog eens navragen waaraan dat ook alweer lag. Het is in ieder geval niet ernstig Haha!


cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 11:26

Mijn oude vos had dit ook, hij had het nooit gehad en van het een op het andere jaar had hij witte stipjes... nooit geweten wat dit was of hoe het kwam.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

eveline_B

Berichten: 2828
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 11:31

NRPS merrie bij mij in de buurt had het ook. Hoe ouder ze werd hoe meer spikkels ze kreeg. Toen ze vier was had ze het niet. Misschien verandering in de hormonenhuishouding nadat ze een veulen heeft gekregen?

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-02 12:16

Oke, het is iig niks ernstigs. Gelukkig maar!

k had ook ergens gelezen dat het met pigmentverlies te maken had. Het zijn idd ronde witte stippen van maximaal 1 cm in het rond.
Het staat wel leuk hoor! *LOL*

Niemand dus wat gehoord over een gebrek aan vitaminen of zo? (ze ziet er super uit, maar kan in het verleden zijn onstaan)

Op zoek naar de zon!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 14:21

Mijn vos heeft er ook een paar, ze kunnen 1 van oude drukplekken zijn, en ook van vroegere wonden.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 16:08

Kiss ons veulen... Kreeg stippen, nu krijgt ie er steeds meer... van zo'n dikke 2 a 3 cm doorsnede... Hopen dat ze wegtrekken, is echt raar!
Iemand enig idee hoe dat dan komt?!
hopelijk gaan ze met weer verharen weer weg, of wordt ze nog helemaal schimmel... Dit is vaag in elk geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 16:46

Als het vanuit een schimmel komt zou dat best kunnen.
Denk eraan dat een schimmel pas echt wit word op zijn 10e, dus het zou best kunnen dat het een schimmeltje is...

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 19:42

eveline_B schreef:
NRPS merrie bij mij in de buurt had het ook. Hoe ouder ze werd hoe meer spikkels ze kreeg. Toen ze vier was had ze het niet. Misschien verandering in de hormonenhuishouding nadat ze een veulen heeft gekregen?


Moet lukken, mijn pony heeft er sinds kort een hele duidelijke mooie ronde blonde stip op der kont bij (ook een vos en dit jaar veulen gekregen). Ze heeft er nog een paar meer maar die vallen niet zo op.

Vraag me ook wel af van wat het komt, vindt het wel schattig, tis net zo een My Little pony Haha!

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 21:16

Het kan ook een snowflake appaloosa zijn.
Snowflakes zijn donkere dieren (vos, bruin of zwart) met witte stippen, omgekeerd dus aan de gewone leopard (wit met donkere stippen).

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 21:24

ShannaY schreef:
Als het vanuit een schimmel komt zou dat best kunnen.
Denk eraan dat een schimmel pas echt wit word op zijn 10e, dus het zou best kunnen dat het een schimmeltje is...


Uit een volbloed en een merrie die nog nooit een schimmelveulen heeft gefokt.. ik weet t niet.. We zullen zien.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, frutsel05 en 29 bezoekers