waarom ik niets meer koop bij de boerenbond!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

waarom ik niets meer koop bij de boerenbond!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-02 10:07

quinta heeft al de hele zomer last van zomereczeem en niets hielp dus raadde de DA mij aan switch pour on te kopen, dat deed ik dus bij de boerenbond, dat spul was super duur (42 euro) maar ik wist ook niet wat ik nog kon doen, dus ik dat spul over quinta heen gegoten en toen keek ik toevallig nog een keer op het doosje WAS DAT SPUL AL EEN JAAR OVER DE DATUM!!! dus ik terug en kreeg me geld terug, maar de dag erna keek ik naar haar staart was heel haar staart onstoken heel de staart was hard en stijf en zat vol met korsten en pus en bloed!!
kei zielig ze had hardstikke veel pijn!!! ze heeft al de hele zomer jeuk en pijn en nu dit er nog eens bij....
dus als je ooit iets koopt kijk tot hoelang het houdbaar is!!
ik had eerst nog gedacht om terug te gaan naar de boerenbond maar ja ze hebben dat spul al terug dus daar heb ik nu niets meer aan..

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 10:13

Ik denk niet dat de huidreactie van je paard komt omdat het over datum was. Deze huidreactie hoor je vaker bij die troep. Het is erg agressief spul, en niet iedere paardenhuid kan daartegen! Zeker niet als je paard al een gevoelige huid heeft door haar eczeem!

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-02 10:16

dat zou kunnen, maar als het al agressief is lijkt me het al helemaal niet goed dat het een jaar over de datum is, het was wel ff schrikken.
en ze mogen dat al helemaal zo niet verkopen, en ze zeiden nog niet eens sorry.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 11:20

Als het een jaar over de datum is, dan is het meestal zo dat de werkzaamheid minder wordt (bij medicijnen), dus dan zou er juist minder reactie zijn.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 11:24

Ik vind het ook wel je eigen verantwoordelijkheid om even naar de houdbaarheidsdatum te kijken. Natuurlijk mag het niet meer in de schappen staan, maar je weet toch zelf wat je koopt?

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 11:59

Nou dan moet je bij alles kijken wat je koopt of het niet over datum is.
Winkels horen daar op te letten!

Wat verschrikkelijk dat het zo is gegaan.
Ik hoop voor jou en je paard dat zijn staart snel geneest.
Sterkte!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 12:06

Dat moet je ook, en ik doe het ook. Zeker middelen die niet zo hard gaan, hebben altijd het risico om over datum te gaan.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 13:09

Switsch Pour On is/was het beste middel tegen vliegen enzo dat ik ken. Het mag niet meer verkocht worden, iets met de vleesindustrie en de overheid.
toch, super middel, als je je paard niet wilde slachten.
Die reactie van jouw paard op dit middel kan een bijwreking zijn, de meeste paarden hadden niet zo'n extreme reactie. als je de bijlsuiter had gelezen, zou je weten dat ze ook aanraden om het eerst een klein beetje te proberen...

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 17:47

Als je de bijsluiter leest van SPO dan lees je dat je je paard/pony beslist niet in de (felle) zon mag zetten. Denk niet dat de SPO bedorven is geweest, maar dat het mooie weer de boosdoender is geweest.

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-02 22:23

tja wat dus het stomme ervan was, is dat er op het flesje geen houdbaarheidsdatum stond en toen ik het op het doosje zag staan viel me het pas op, toen ik nogmaals op het flesje keek zag ik dat er het onderste stuk waar dus die datum zou moeten staan eraf gesneden was het was scheef en er was in het flesje gekerft.
ik had het eerst uitgeprobeerd en de dag erna pas helemaal gedaan, en ze heeft niet in de zon gestaan.
maar we hebben het ontstmet met imavarol en het ziet er al een stuk beter uit.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 23:34

Het is rotspul wat erg bijt! Mijn pony kreeg er opgezette manenkam van en hij kromp in elkaar als ik het over hem heen goot. Ik ben er dus mee gestopt. Heb nog wel een halve fles staan volgens mijn. Het is erg giftig en gevaarlijk voor huid en slijmvliezen en zeker voor je ogen!
Die reactie komt dus meer van het spul dan van de datum! Op een kapotte huid kun je het eigenlijk al niet meer opbrengen... Probeer het volgend seizoen eens met een eczeemdeken in combinatie met knoflook en ander vliegenspul. Niet dag en nacht buiten scheelt misschien ook al een stuk... Sterkte!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 08:10

Ontsmetten doe je niet met Imaverol! Dat is bedoeld voor bijvoorbeeld schimmelinfecties, het is een geneesmiddel, geen ontsmettingsmiddel!!!!!!!
Beter had je het kunnen wassen met Betadine en daarna iets verzachtends als levertraanzalf of zo erop kunnen doen.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 10:40

SPO was juist ontzettend fijn spul voor zulke paarden. Ik heb er eigenlijk hele goede ervaringen mee.

Ik vind de glansspray van de Welkoop van die zeut, weet zo gauw niet eens welk merk het is, het is zo'n witte fles met een groen etiket.

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-02 22:48

fabienne schreef:
Ontsmetten doe je niet met Imaverol! Dat is bedoeld voor bijvoorbeeld schimmelinfecties, het is een geneesmiddel, geen ontsmettingsmiddel!!!!!!!
Beter had je het kunnen wassen met Betadine en daarna iets verzachtends als levertraanzalf of zo erop kunnen doen.


in de ruiterzaak hebben ze dit ons aangeraden,
en ik moet zeggen dat het goed gwerkt heeft dus misschien weer wat bijgeleerd!!!!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 23:07

SuperQuinta schreef:
tja wat dus het stomme ervan was, is dat er op het flesje geen houdbaarheidsdatum stond en toen ik het op het doosje zag staan viel me het pas op, toen ik nogmaals op het flesje keek zag ik dat er het onderste stuk waar dus die datum zou moeten staan eraf gesneden was het was scheef en er was in het flesje gekerft.

Die ervaring heb ik bij Welkoop vestigingen, die scheurden de data van zakken voer af,
zelfs bij geplette haver wat al zo gevoelig voor bederf is! Boos!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 23:46

Zo asociaal man, jee wat een stellentje eikels joh! Ik winkel plakken ze er sons ook een stikker over en dan staat er nu zoveel euro, echt aso siaal ik hoop dat je paard zijn staart niet kapot schuurt zeg!