Ik vond de clinic goed georganiseerd. Er was een goede variatie in de paarden waardoor antoine niet steeds hetzelfde verhaal hoefde te houden maar juist verschillend invalshoeken kon laten zien. Voor mij was het de 3e keer dat ik hem aan het werk zag en de 2e keer dat ik bij hem reed. Jammergenoeg was het halfuurtje eigenlijk te kort. Antoine vond dat ik nog voldoende van de vorige keer had onthouden en redelijk op de goede weg was. De vorige keer bleef ik steken in het rechtrichten maar nu kwamen we via impuls en aanleuning tot een zekere mate van verzameling. Afgaande op de reacties van verschillende toeschouwers achteraf heeft Max zich prima laten zien. Het voelde ook super hoor maar voor mijn gevoel is Max nou niet bepaald een paard met hele mooie gangen, maar juist daarop kreeg ik complimenten

Een nadenkertje was de opmerking van antoine dat paarden met een ruime stap slecht stappen

Tevens is bij een aantal paarden heel zichtbaar gemaakt hoe een paard het voorbeen meer naar voren brengt als hij beter gaat lopen. Hierbij werd gekeken naar de 'uitzwaai' van het voorbeen naar achter en naar voren ten opzichte van de loodlijn uit de schouder. In het begin zag je dat het voorbeen een groter uitzwaai naar achteren maakte dan het wegzetten naar voren, het voorbeen bleef te lang aan de grond waarbij het lichaam als het ware het voorbeen voorbij liep. Toen het paard beter ging lopen werd het voorbeen eerder opgetilt en heel mooi naar voren gebracht. Ik heb geprobeerd dit aan Fitzroy uit te leggen door de telefoon, dit is niet gelukt dus jullie zullen deze uitleg ook wel niet snappen.
Ik vind het jammer dat Lovely niet geweest is, ik had haar graag in discussie horen gaan met antoine, ze zijn beiden niet om woorden en theorie verlegen dus dat had heel leuk kunnen zijn, misschien een volgende keer Lovely? Ik ben heel benieuwd hoe de andere bokkers die er toch ongetwijfeld waren de ochtend beleefd hebben. Maar het meest benieuwd ben ik eigenlijk naar Cowgirl die vanmiddag met Felix gaat rijden. Ik hoop dat ze weer een beetje positief nieuws krijgt na al die tijd dat ze heeft lopen 'modderen' met flixje.