NK WRAN, wie is er geweest?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

NK WRAN, wie is er geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-02 14:12

Zijn er nog Bokkers geweest of hebben er bokkers meegedaan??
Hoe vonden jullie het?

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....


Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

geweest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 15:44

Hoi,

Ja... ik ben 2 dgn. wezen kijken, vrijdag (met Sugarmiss) & zaterdag.
Vond het leuk gedaan allemaal, voor de organisatie echt complimenten !

Er waren tribunes gemaakt, dus de 'benauwde' kantine kon ontlopen worden Lachen

Verder vond ik het deelnemersveld echt goed gevuld ! Cool
De vrijdag zag ik al dat de paintklasses pleasure in 2 groepen gereden moest worden en op zaterdag was het echt lekker druk !!!
Echt super!!!!

Rina; ik heb je nog gezien !
Nog gefeliciteerd met je prijzen !!!

Star ; als je dit leest... petje af hoor kampioen v. Nederland !!!

Finnie; waar was je nou? Scheve mond

Verder heb ik Jos, Roel, Calamity Jane en Roelie nog gezien/gesproken, en 'chantalleke' nog gezien ... geloof ik Bloos

Verder heb ik nog 2 oude 'bekenden' gezien, oftwel een 'come-back' van de 'oude garde' !!!
Leuk !!!!

dus... ik heb het naar m'n zin gehad, m'n portemonnee moest er ook weer onder lijden...althans... de inhoud ervan Haha! nieuwe pad, bell-boots, beenbeschermers, nieuwe sporen, nieuwe videoband en een petje ! Cool
't is voor een goed doel, zullen we maar zeggen... }>

Iedereen die verder nog geplaatst is; gefeliciteerd !!!!!

groetjes Jolanda

op de avatar zie je Sallyman!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-02 16:00

En op zaterdag stond je ook bij de Halter te kijken toevallig?? Goed gevulde klasses he!! En dat voor de Paints. Inderdaad, petje af voor de organistatie, prima plek, goede reiningbodem en alles verliep toch TOP!

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 17:43

Wie heeft er vrijdag de veiling bijgewoond. Ik ben benieuwd welke (en hoeveel) paarden er ingebracht zijn en of er nog goed geboden is.

Wie weet er meer uitslagen Verward

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 18:11

Ik ben geweest, ik heb rina nog zien rijden met haar NRPS merrie (gefeliciteerd met je prijzen trouwens!), en ik heb haar 4 jarige appie gezien (wat een luxe beestje!). Ik heb verder nagenoeg niemand bekends gezien (ik heb Jolanda en SM niet gezien Bloos), wel iemand van de westernrijden community eventjes gesproken. De eigenaresse van het paard waar ik op mag rijden tijdens een buitenrit in november Lachen Ingrid heet ze. Is een bekende van Monnik hier op Bokt. Verder heb ik Francis nog zien halteren (weer geen kans gezien om haar even te spreken) en ik heb Tanja met haar haflinger zien rijden (hartstikke gefeliciteerd...Nederlands kampioene *thumbsupsmiley*). Ik heb sil (van hier op Bokt) en Diana en Wiebe nog gesproken en ik heb Jos en Roel nog gezien. Ik vond Roel erg goed rijden op die zwarte ruin trouwens! Ik heb een kennis die een dochter van hem heeft.

Ook heb ik de veiling bijgewoond. Er werd geveild:
- Sonnys Little Wolf (Paint ruin van 6, staat bij mij op stal en is niet verkocht)
- Dustys Pebbles Barney (supergaaf Painthengstje van 5 maanden Lovers, verkocht voor 7.500 euro)
- Dustys Pebbles Tomboy (geweldig mooie 2 jarige Paint hengts, volle broer van Barney, niet verkocht)
- pleasurepaard van de Allehoeve, verkocht voor 5500 euro geloof ik
- nog een pleasurepaard waar ik niet meer info over heb.

Ik vond het leukgebracht, die veiling Lachen Jammer dat er maar 5 paarden ter veiling stonden.

Verder heeft zowel mijn, als mijn ouders' portomonnee eronder moeten leiden Haha! Ook de inhoud ervan Knipoog Ik heb een deken gekocht, beenbeschermers, een hoofdstel incl bit, teugels, kinriem en neusriem en een zadelhoes Haha!

De bodem vond ik erg glad, je zag meerdere paarden krabbelen achter en sommige gleden zelfs uit. Organisatie was redelijk goed, goede plek (op de bodem na...had iets minder glad gemogen...was wel erg geschikt voor de stops) en lekker veel starts! Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

rhynstoner
Berichten: 146
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 18:55

ik ben ook geweest. donderdag, vrijdag en zaterdag. het was wel leuk ik heb xono wel gezien:D alleen wist je niet dat ik van bokt was. ik liep met een jas met floradorp ranch aan de achterkant en een APHA petje op je zal me wel gezien hebben denk ik. maar ik dacht dat die twee jarige hengst verkocht was hoor voor 10000 euro aan een gozer die achter me zat. het was in ieder geval een leuk evenement, erg gezellig

feel the power of Nimbo! Knipoog

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 19:08

Ik ben dus ook geweest, }> ik is Xono's moeder }> , en rhynstoner: de 2 jarige hengst is wel flink op geboden maar is aan de eigenaar gebleven. Die had zelf het laatste bod. Mooi beestje was het overigens. Persoonlijk vind ik dat er aan de organisatie wel wat bij te schaven valt maar dat kan mijn persoonlijke mening zijn. Tevens vond ik de jackpot reining van superlaag niveau op een enkeling na. Ik heb overigens wel genoten alle 4 de dagen Haha!

If your feet smell and your nose runs - you're built upside down.

western

Berichten: 165
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 19:31

weet iemand de uitslag van de jackpot reining.??
wij gingen weg toen karel bauer met wrickley nog bovenaan stond.
ben benieuwd wat het geworden is?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 19:38

Anderson heeft gewonnen in de jackpot reining...was startnummer 250, ik weet zo gauw niet meer hoe het paard heette. Wrigley is derde geworden geloof ik...geweldig, die haflinger!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

western

Berichten: 165
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 19:45

Hey thanks,
Heb me de hele dag af lopen vragen hoe het afgelopen zou zijn, we moesten helaas naar huis, het was nog 2 uurtje terug tuffen.
Ja het is een geweldige haflinger, zag er toppie uit die proef.

vanderplas

Berichten: 31
Geregistreerd: 14-03-02
Woonplaats: balkbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 19:56

Ook ik ben geweest. Mooie lokatie, maar ik vond het wel sterk naar paardenurine ruiken als je binnen kwam..pff. Maar ik heb genoten, van al die verschillende paarden .

Als men geduldig wacht, wordt het heel mooi weer.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 20:12

XoNo schreef:
Ik vond Roel erg goed rijden op die zwarte ruin trouwens! Ik heb een kennis die een dochter van hem heeft.
Lachen


Haha, deze zin moet je twee keer lezen want ik neem aan dat je niet bedoelt wat je schrijft..... Haha! Dan is Roel er wel erg vroeg bij Vork *LOL*

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 20:13

vanderplas schreef:
Ook ik ben geweest. Mooie lokatie, maar ik vond het wel sterk naar paardenurine ruiken als je binnen kwam..pff. Maar ik heb genoten, van al die verschillende paarden .

Precies, dat vond ik dus ook, maar Xono "rook" niks zei hij Frusty . Het viel overigens nog mee dat je er geen mestlucht rook. De manege paarden stonden in een mesthoop van minimaal 1 week, en dan druk ik me nog uiterst voorzichtig uit. Het was werkelijk triest zoals die erbij stonden met breed uitgezakte hoeven diep in de sh*t Misselijk in een kleine box. Huilen

If your feet smell and your nose runs - you're built upside down.

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 20:43

Ben er ook vier dagen geweest heb het reuze naar mijn zin gehad.
En wil bij deze gelijk maar alle bokkers die in de prijzen zijn gevallen feliciteren met hun behaalde successen

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 20:53

Voor het eerst was ik op een "open" wedstrijd, na twee keer NK Quarters. Nou, dit is veel leuker! Over drie weken gaan we ook naar Wanroij, maar ik vond het hier veel gezelliger. Ook was het heel leuk om eens wat anders in de ring te zien dan Quarters. Schitterende paints, appies en arabieren en WPN-ers die niet voor de Quarters onderdeden. Het was ook net of het niveau hoger lag dan op het NK voor Quarters (vergelijk ik het met de het vorige NK natuurlijk). Die superhaf Wrigley is trouwens te koop...

Hoewel we wel (weer) met kromme tenen naar de reining hebben zitten kijken... Ik weet niet wat jullie gezien hebben, maar er werden paarden alleen op de handen in een spin getrokken, paarden die helemaal niet konden stoppen (vier benen in de grond) werden eerst met een gigantische race-rundown naar de andere kant van de bak gejakkerd, om vervolgens met de teugels op de rem getrokken te worden. Ook hebben wij met grote ogen zitten kijken naar een paard wat achter helemaal niet goed liep. Hele rare achterbenen, galoppeerde overkruist en bij de laatste galopwissel dacht ik echt dat zijn achterbenen bij de knieen zouden afbreken. Het was net of ie er geen controle over had en zijn nek zou breken over zijn eigen benen. Lag dat nou aan ons? Wij roepen wel vaker ergens iets over (iets in de trant van "ach jeetje, dat doe je toch niet!"), en dan is er altijd wel weer iemand die er een plausible verklaring voor heeft... Haha! Haha! Iemand de laatste prijsuitreiking (zondag) van de trail nog meegekregen? Beeeeetje genant en verschrikkelijk banketstaaf voor dat meisje dat het kampioenslint al had omgehangen gekregen... Bloos

XoNo: ik heb jou nog voorbij zien lopen... ik herkende je aan je petje! Jammer dat ik niet wist wie bokkers waren (ken wel nicknames, maar geen echte namen en gezichten, helaas). Er reden er nogal wat mee, begrijp ik uit het begin van het topic! Starten er ook bokkers in Wanroij?

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 21:09

FlyingHigh schreef:
En op zaterdag stond je ook bij de Halter te kijken toevallig?? Goed gevulde klasses he!! En dat voor de Paints. Inderdaad, petje af voor de organistatie, prima plek, goede reiningbodem en alles verliep toch TOP!


hoi,

nee... wij waren er pas later in de middag....

Maar vertel; hoe is het jou en Jeanet vergaan?
Jullie moesten vroeg op, hoorde ik ? Dromen

Elles; Wrigley te koop Verward Kwijl zal wel een boel centjes kosten... is echt een leuk ding ! Cool
en idd... in de reining, vooral op de vrijdag vond ik eerlijk gezegd om te Huilen
tenminste... je mag toch verwachten dat áls je al in de Senior Reining start... op 1 hand... jij & je paard hier aan toe zijn....
Maar het viel me op dat de ruiters er aan toewaren.... maar de paarden nog lang niet Verdrietig en dus... veel monden (v/d paarden) gingen wijdopen, sommige bitten hoefden daarom zeker niet meer gecontroleerd te worden Lips are sealed cirkels werden gereden in 'buitenwaarts' stelling en handen volledig over de 'manenkam' .... etc. etc.

jammer.... ik denk dat zulke mensen dan toch beter even kunnen wachten... of misschien bij de NRHA starten... op 2 handen....

En ik maar roepen dat paardje & ik er nog niet aan toe zijn.... Scheve mond Verward

Ach... het is natuurlijk ook makkelijker gezegd dan gedaan he?

Maar zaterdag heb ik wel weer goeie proeven erbij gezien, van o.a. Jan Olthof (was niet bij de jackpotreining), en van Barry Schuurman, Dennis Roemer vond ik het niet verkeerd doen met zijn 'nieuwe' paardje... en niet te vergeten "Wrigley" Knipoog

Groetjes Jolanda

op de avatar zie je Sallyman!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 21:13

Colinda: Ja, de proeven van de laatste drie die je noemde waren zeker niet slecht! De clinic van Rieky was ook heel leerzaam. Dat paard kon echt verschrikkelijk spinnen! *kippenvel*
Blij trouwens, dat ik (wij) niet de enige was die rare dingen constateerde... Frusty

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 21:23

Elles schreef:
Colinda: Ja, de proeven van de laatste drie die je noemde waren zeker niet slecht! De clinic van Rieky was ook heel leerzaam. Dat paard kon echt verschrikkelijk spinnen! *kippenvel*
Blij trouwens, dat ik niet de enige was die rare dingen constateerde... Heb jij dat ene paard met die typische achterbenen niet gezien?


eh... heb wel meer dingen gezien... Bloos Haha!
maar bedoelde je een vos kleurig paard, vrij groot, die zijn achterbenen behoorlijk hoog optilde, waarvan het 'leek' of er zelfs 1 achterbeen een lichte vorm v. hanetred had?

De clinic v. Rieky vond ik ook erg leuk... klinkt zo simpel he?
Zo van : 'daar'
Persoonlijk vond ik de spin v. dit paard niet mooi...
zal best een goede spin zijn... maar is een kwestie v. smaak, denk ik...
zie liever zelf zo'n soort spin als bijv. Commander Fritz Flitz, oftewel; een spin waarin je het paard wat langer ziet worden i.p.v. korter...
Het leek bij dit paard of hij hierdoor wat 'onrustig' spinde... (wel hard, maar niet 'smooth') Knipoog

groetjes Jolanda

op de avatar zie je Sallyman!


Roelie
Berichten: 60
Geregistreerd: 10-10-01
Woonplaats: barneveld

NK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 22:11

Ja, ik heb ook meegedaan,
3e in de showmanship open, 3e in de showmanship jeugd, 4e in horsemanship jeugd en pleasure niks omdat hij verkeerd aansprong.
Verder heeft kim het natuurlijk goed gedaan met A Major Hot Attack 2 x allround, 1e in de jackpot pleasure, 1e hunter under saddle open paint(met socks), 2e trail open ,5e trail open bij de rassenshow, nederlands kampioen showmanship open, nederlands kampioen junior pleasure open, en Willem met Mills Intimidator nederlands kampioen 2 year old stallions, Ilona met Socks natuurlijk ook gefeliciteerd.
De rest die ook mee hebben gedaan allemaal gefeliciteerd
Ik heb wel een aantal mensen van bokt gezien maar niet veel tijd gehad om te praten.

Groetjes Roelie

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 23:03

Jammer dat ik zaterdagavond niet meer de puf had om naar Mariënheem te komen. En dat terwijl ik vrij dicht in de buurt was en ook aan XoNo en Romkabouter had laten weten dat ik misschien nog zou langskomen. Maar ik moest er vanmorgen om kwart voor 6 uit dus ik moest vroeg naar bed. Haha!

In ieder geval leuk te horen dat jullie je hebben vermaakt, en als er weer wedstrijden zijn in manege Bartels, dan hoop ik dat ik weer in de buurt ben (paps & mams wonen vlakbij) zodat ik eindelijk eens met eigen ogen kan zien hoe het er op zo'n wedstrijd aan toe gaat! Sinds ik af en toe een Quartertje van iemand rij ben ik me toch wat meer gaan interesseren voor western.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 23:12

Ja, ik en lageveld zijn vandaag naar Marienheem gereden, daar hebben we Tanja (calemity_jane) wel zien rijden. Gefeliciteerd nog met je overwinning, bovendien heb ik wel genoten van Pablo's optreden Clown
Tja, Colin niet gezien Maar wel een aantal andere mensen die ik bij sil op stal heb ontmoet.
Wat liepen er trouwens mooie paarden tussen, zeg!!!

Mirjam

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 23:14

Ik was er ook idd, als tribuneridder *LOL*
Ik weet van slechts een paar bokkers hoe ze eruit zien IRL en die waren er allemaal niet. Dus ja, dat schiet niet op. Ik ben alleen zaterdagavond geweest.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 06:51

Yep wij waren er ook zaterdag, heerlijk genoten en erachter gekomen dat je door je paard kreupel te schoppen best hoog kunt eindigen in de pleasure, man, als mijn paard zo liep wassie al binnestebuitengekeerd in Utrecht. Sorry maar dat kon bij sommigen toch echt geen jog of lope meer noemen, snap echt niet waarom dat soort paarden nog geplaatst worden ook.

Erg leuk vondt ik persoonlijk de fjordies die op de deelnemerslijst stonden, heb er helaas maar 1 gezien die sprekend op mijn gele frummel leek, maar dan 10 jaar ouder (Fjordie in de trail).

Trail parcours was een lachertje voor een NK niveau, dat had ik ook nog wel goed kunnen volbrengen. Stelde echt geen reet voor, wat toen in de Greup lag voor de beginners was moeilijker. Jammer dat ook bij deze toch over het algemeen rustige tak van de westernsport ruiters zijn die na een paar foutjes in de proef het paard (eenmaal in de losrijring) er even van langs geven, en niet zo zuinig ook. We hadden vanaf de tribune ook geweldig zicht op de losrijring.

Er hing verder idd een raar luchtje in de hal, viel ons ook meteen op toen we binnen kwamen, geen urine of mestlucht, wat wel??? Geen idee kon er geen vinger op leggen.

Verder maar 1 bokker gezien die zich toennie in zicht kwam meteen verschuilde achter een stelling (he Xono?), hihihihi maar dat zijn we inmiddels wel van hem gewend. Xono is een beetje verlegen.

Geen inkoopjes gedaan verders, zou ik dan toch alles hebben wat ik nodig heb? Aiii dat gaat niet goed.

Om 22 uur richting huis gereden waarna we om half 12 de paarden nog van het land moesten halen en voeren. Vervolgens naar bed gegaan waar ik na een half uur weer uitkwam om een broodje halfrauwe kroket te loozen via de weg waardoorrie naar binnen was gegaan.

Maar verder een superdag gehad, sfeer was 10x beter dan vorig jaar.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Ilona-Sok

Berichten: 261
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 08:02

Ik heb verschillende onderdelen meegedaan in de Paint klasse en de Wran open pleasure, en de jackpot pleasure. Wij hadden zo'n mooie tafel gemaakt met al onze prijzen. Voorin de stal, bij Kim van Manen. De fotograaf heeft hier nog een foto van gemaakt. Leuk he. Ik vond het super georganiseerd. Volgend jaar blijf ik alle dagen.

Dank je wel Kim dat je mijn paard zo mooi uitbracht!!! Ze is 1e geworden in de hunter under Saddle!!

Jammer dat ik geen bokkers ken, jullie moeten een herkenningsbloem opdoen ofzo.

groetjes Ilona

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 08:32

Ik ben vanaf vrijdag geweest en ik ben moe... Slapen Ik vond het een erg leuke show met ontzettend veel deelnemers.

Citaat:
Iemand de laatste prijsuitreiking (zondag) van de trail nog meegekregen? Beeeeetje genant en verschrikkelijk banketstaaflig voor dat meisje dat het kampioenslint al had omgehangen gekregen...


Dat was Judith, ook hier van bokt. Ze snapte er niks van, want de proef ging niet helemaal goed... Schijnheilig Maar er was een foutje gemaakt, dus ze mocht het weer inleveren..gelukkig maar, anders krijg je van die scheve gezichten. Er zijn in die tussentijd nog wel foto's van haar gemaakt... Haha!

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers