hengsten bespreken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

hengsten bespreken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-02 22:35

Er worden hier hengsten uitgebreid besproken, soms tot uit ten treure en vaak gerelateerd aan een hengstenhouder. Dus om het objectief te houden. Waarom niet de ter dekking staande hengsten op aanvraag alfabetisch bespreken ik zou zeggen kom maar met de A en dan niet de gestorven hengsten. Van AMOR weten we nu wel het een en ander.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 23:08

De eerste die me te binnen schoot was Amsterdam (hoe kan het ook anders?). Van deze hengst weet ik heel erg weinig, zeg maar gerust niets.

De tweede (gespiekt) is Amulet. Een paard wat ik ken heeft dit in de moederlijn. Van verhalen ken ik Amulet wel een beetje, maar verder weet ik er weinig van.

De cijfers uit de test kunnen we allemaal op de site van het KWPN zien, maar er zal gerust meer te weten zijn over die hengsten dan dat. Alles wat cijfermatig is, staat in de boekjes, wat blijft er over wat interessant is om te weten? Karakter? Verrichtingen van de hengst zelf? Wat doen zijn nakomelingen nu eigenlijk echt (blinken amulets uit in dressuur bijv.)?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-02 23:11

1 is ahorn

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 23:15

Ahorn blijkt niet op de kaart te staan, maar dat doet er niet toe. What is there to know over Ahorn?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-02 23:17

voetjes en zo is niet de beste zoon van nimmerdor, alhoewel zijn eigenaar dat graag wilde

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 00:45

Amsterdam ken ik wel, hij wordt gereden door een clubgenote van me. Hij staat ter dekking bij gebr van Manen. Over zijn nafok weet ik eigenlijk helmaal niks Haha!

Een andere A: Aktion! Super sterke schimmel maar o, o wat een karakters gaf hij door!

Fitzroy

Berichten: 25092
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 08:51

Rijdt Sjoukje van Kooten Amsterdam niet meer?
Ik ken ook niet veel nakomelingen van Amsterdam.

Van Ahorn ken ik wel een aantal nakomelingen. Nouvel hier van Bokt heeft een Ahorn en rijdt daar M dressuur mee en de merrie kan super springen.
Claudia heeft ook een Ahorn en mag daar Z1 mee starten, terwijl hij met de eigenaar al Z2 met tig wp is.
En mijn vorige instructeur heeft een nu 2 jarige Ahorn hengst, die als veulen reservekampioen bij de hengstveulens in NH was.
Hercules van Seth Boschman is ook een Ahorn en die loopt GP.
In het springen ben ik minder thuis maar ik verwacht niet anders dan dat er ook veel Ahorns in de top meespringen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 09:40

Het is zo jammer dat Ametist niet meer is...
Dat vond ik leuke paarden!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 09:43

Worden er alleen KWPN-ers besproken of ook andere hengsten?

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 09:45

Citaat:
Het is zo jammer dat Ametist niet meer is...
Dat vond ik leuke paarden!


Er is nog sperma bij Zwartjes!

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 09:50

Wat dachten jullie van High Valley Z (van Ahorn) met wie de tot Belg genaturaliseerde Nederlander Jos Lansink internationaal hoge toppen scheerde...

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 10:43

aktion schiet mij het eerst te binnen Schijnheilig
gave hengst en nog stoerdere hals Haha!

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 10:45

op de handelstal waar ik liep hadden we een ahorn. ik heb hem nog gereden. mooi beesie. hij scheid aan bert romp verkocht te zijn.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 10:47

fabienne schreef:
Amsterdam ken ik wel, hij wordt gereden door een clubgenote van me. Hij staat ter dekking bij gebr van Manen. Over zijn nafok weet ik eigenlijk helmaal niks Haha!

Een andere A: Aktion! Super sterke schimmel maar o, o wat een karakters gaf hij door!


sorry weer gereageerd. ik heb een aktion. super paard. maar ook mishandeld door haar gebruiks aanwijzing, die ik overigens prima kan lezen. hihi Haha!

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 11:17

De enige nakomeling die ik van Ahorn ken is Hercules, die Seth Boschman rijdt voor iemand (of heeft hij hem inmiddels gekocht?). Wel weet ik dat hij toch een aantal goedgekeurde zonen heeft gebracht.
Ff een vraagje, mogen het alleen goedgekeurde KWPN hengsten zijn?
Dan ga ik voor Argentinus v. Argentan I. Een hengst die qua vererving in korte tijd en op jonge leeftijd al heel wat heeft gepresenteerd. En mooie nakomelingen geeft die het uiterst goed doen in de dressuur- en springsport. Goedgekeurde zoon van hem die springt http://www.waeldershausen.de/ Adlantus As.
Amsterdam is een zoon van hem en nog 1 A jungle Prince http://www.horsemagazine.com/BREEDINGBA ... /Pape.html

O, ja kunnen we niet voor elke letter van het alfabet een nieuw topic openen?

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 12:11

AMsterdam, een mooie leuke getalenteerde hengst!
Maar de laatste keer dat ik hem zag een absolute aanfluiting! Ik snap niet hoe zo'n doos op zo'n hengst komt doodzonde!
Ik heb het nog op video staan. Ze zouden geen hobbyruites op zo'n paard moeten laten rijden!
Was echt een schande om te zien, zo'n hengst met zulke cijfers en dan nog niet eens fatsoenlijk rond kunnen sturen. Echt een doodzonde!
Tja Ahorn hoef ik niet veel over te zeggen, maar ja hij is dood dus voor mij als fokker niet echt interesant meer, zijn nakomelingen natuurlijk des te meer!
Oh ik vergeet AKTION!!!
Dat noem ik nu eens Kwaliteit, wel een ouderwetse hengst maar ik krijg nog steeds kippenvel als ik dat beest zie!
En dan hebben we nog:
Amulet, hier weet ik zelf nietzoveel over
Niet te vergeten Animo, volgens mij toch wel een erg leuke hengst waarvan de nakomelingen het ook zeker niet zo verkeer doen!
Aram, argus, atlethico (ja die van ben schroder!) ik ik hier dan liever naar de ruiter, niet omdat het paard niet mooi is maarja..... Haha!)
Tja en Amor heeft geen uitleg nodig!
Aram is trouwens een vrij bekende zoon van nimmerdor, die het zeker niet verkeerd doet. Tja van argus kan ik je niet veel vertellen!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 13:52

Teigetje schreef:
Wat dachten jullie van High Valley Z (van Ahorn) met wie de tot Belg genaturaliseerde Nederlander Jos Lansink internationaal hoge toppen scheerde...


Vind het een heel leuk paard *echt waar* Maar we zijn nu nog maar bij de A Haha!

Balte

Berichten: 3549
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 14:22

Tinne"]
[quote="Teigetje schreef:
Wat dachten jullie van High Valley Z (van Ahorn) met wie de tot Belg genaturaliseerde Nederlander Jos Lansink internationaal hoge toppen scheerde...


Vind het een heel leuk paard *echt waar* Maar we zijn nu nog maar bij de A Haha!
[/quote]

Weet ik wel maar het ging over afstammelingen van Ahorn en ik dacht omiddellijk aan deze afstammeling vandaar...

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 16:01

Amsterdam lijkt mij ook een hele leuke hengst toe, alleen daar hoor je helaas weinig van.
En we hebben 1 Ahorn merrie uit een joost, een heel leuk beest, kon geweldig springen alleen door een verkeerd beleid van de eigenaar, zijn de pezen nu al verrot op 8 jarige leeftijd.
En een volle broer liep ook heel mooi, maar die is als twenter verkocht dus ik weet helaas niet hoe die zich ontwikkeld.
En we hebben een 3 jarige Animo uit een flemmingh en dat is een geweldig beest, alleen wat te klein helaas.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 17:32

Troef schreef:
Citaat:
Het is zo jammer dat Ametist niet meer is...
Dat vond ik leuke paarden!


Er is nog sperma bij Zwartjes!


Nu nog? Dat dier is al enkele jaren dood....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 17:42

Ik ken een merrie van Amulet en die loopt Z2-dressuur en Z-springen *LOL* Moederlijn weet ik even niet uit mijn hoofd, maar deze Amulet-afstammeling is dus heel veelzijdig. Verder ken ik geen nakomelingen van hem, kom hem ook zelden tegen op startlijsten als vader/opa Verward

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 17:56

Volgens mij lopen er 2 nakomelingen van Amulet internationaal in de dressuursport: Mister DS onder Diana v/d Spek & Medaillon van Loes Corsel. Medaillon vind ik een mooi dier om te zien.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 19:20

Welke doos jij bedoelt Gribus weet ik niet, maar die clubgenote van mij had haar handen er aan vol om de totaal verreden Amsterdam weer een beetje normaal aan het lopen te krijgen. Toen ze hem op stal kreeg was hij zo bang bang bang, dat hij niet eens een normale kleine volte kon draaien, dan flipte hij helemaal. Wat er met hem gebeurd was weten ze niet.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 20:50

Wat zonde dat er nog zoveel mensen zijn die een goed paard kapot rijden, en in Amsterdam komt Tin Rocco voor en die geeft onzekere en eenkennige paarden dus Amsterdam mag eerst wel weer gezond tussen de oren worden gemaakt.


HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 21:58

fabienne schreef:
Welke doos jij bedoelt Gribus weet ik niet, maar die clubgenote van mij had haar handen er aan vol om de totaal verreden Amsterdam weer een beetje normaal aan het lopen te krijgen. Toen ze hem op stal kreeg was hij zo bang bang bang, dat hij niet eens een normale kleine volte kon draaien, dan flipte hij helemaal. Wat er met hem gebeurd was weten ze niet.

Ik weet niet of zij het was hoor. Maar ik snap niet dat ze daar niet iemand proffecioneel op zetten. De hengst heeft zoveel talent. Het was echt om te huilen. iedereen sprak erover. Vond het toch wel zielig voor de ruiter, maarja..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 bezoekers