Foto's Clinic Antoine de Bodt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Foto's Clinic Antoine de Bodt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-02 09:43

Lusitano met haar paard aan de dubbele longe. Zij voelde alsof het paard scheef liep op het moment dat Antoine hem rechtrichtte

Afbeelding

Merel en haar pony, die net hersteld was van een peesblessure. In het begin liep hij onregelmatig, daarna begon hij te sjouwen!

Afbeelding

Je suis Charlie.


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-02 09:52

Astridh met Max. Ze straalde helemaal!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Antoine maakte hier de longe aan de buitenteugel; vast om te voelen hoeveel druk de ruiter gaf op de buitenteugel.
Afbeelding

Afbeelding

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-02 09:57

Duidelijk te zien: de stelling van het rechtsgerichte paard naar rechts bij het werken op de linkerhand. Dit om het paard uiteindelijk recht te richten.
Afbeelding

Afbeelding

Brigitte (Amarant) of Amarant, een Nederlandse Appaloosa hengst
Afbeelding

Afbeelding

Je suis Charlie.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 09:59

Woh wat knap van hem zeg! Echt mooi om te zien dat gewoon met veel kennis er veel te verbeteren valt, en ook prachtig om te zien is dat die vrouw op dat paard weer helemaal straalt!
ook slim is met die lonngeer lijn te voelen hoeveel druk er aan de buitenteugel word gelegt!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 10:00

leuk gedaan
maare waarom heeft ie die longeer lijn zo lang?
licht helemaal op de grond:?

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-02 10:03

En hier dan nog een serie foto's dat Antoine zelf op het paard stapte. Tussen de verschillende foto's zitten één of twee rondjes volte verschil. Duidelijk te zien is een paard dat in het begin zijn rug wegdrukt, en veranderd in een voorwaarts-neerwaarts paard met een ontspannen draf Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 29-09-02 10:13, in het totaal 4 keer bewerkt

Je suis Charlie.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 10:04

mooi paard!!!

en wat goed zeg dat die man dit zo goed kan *LOL*

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-02 10:14

En de eigenaresse had daarna een heel ander paard:
Afbeelding

Afbeelding

Je suis Charlie.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 10:17

Zal wat wat kosten denk ik!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-02 10:17

Parouscha, het is niet alleen heel knap dat deze man dat zo goed kan. Het is ook heel fijn dat hij zijn kennis door wil geven, want dat doen niet zoveel. Als je je paard recht gaat richten voordat je aan de verzameling gaat werken, kun je een heleboel ellende door eenzijdige overbelasting voorkomen. Antoine de Bodt beweerdt ook dat alle gevallen van Hoefkatrolontsteking zijn te voorkomen, en ook weer te genezen door het paard recht te richten.

Kijk voor meer informatie op www.hoefkatrol.com

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-02 10:45

avantilover schreef:
Zal wat wat kosten denk ik!


Beetje kortzichtig gedacht Avantilover.

Wat zijn de kosten van een lesje bij Antoine de Bodt vergeleken bij het verdriet wat je hebt als je paard naar de slager gaat omdat hij "hoefkatrolontsteking"heeft? Of ook maar de aanschaf van een ander paard?

10 Minuten rijden in een les bij Antoine de Bodt, en het paard is niet kreupel meer....

Dus een lesje bij Antoine zou me dat wel waard zijn. En niemand heeft ooit beweerd dat paardrijden goedkoop is.

Je suis Charlie.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 10:49

avantilover schreef:
en ook prachtig om te zien is dat die vrouw op dat paard weer helemaal straalt!


Weer Verward Ik straal wel vaker hoor Haha! Het is gelukkig niet alleen in de les bij antoine dat ik mijn paard lekker aan het lopen krijg hoewel hij me wel helpt om toch weer een stapje verder te komen.

Enne Cassidy, misschien moet je dat 1 na laatste toch een beetje nuanceren. Er zijn veel mensen die hun paard kwijt geraakt zijn aan HKO en het is pijnlijk zo'n statement te lezen.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-02 11:00

Ik denk dat deze mensen er dan juist meer open voor staan dan alle sceptici en het juist wel willen proberen. Het verdriet dat iemand heeft om het verlies van zijn paard kan een opmerking van mijn kant heus niet erger maken. Het is trouwens geen statement van mij, het is het statement van Antoine de Bodt. Na te lezen op www.hoefkatrol.com (site is helaas op dit moment uit de lucht)

Je suis Charlie.

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 11:05

Ook ik was erg onder de indruk van hoe snel een paard lekkerder ging lopen! Ik denk echter niet dat dit zalig makend is, er zullen altijd paarden blijven die met een ernstige hoefkatrolontsteking niet meer te redden zijn. Ik geloof wel in voorkomen is beter dan genezen, en dan is een clinic van Antione een absolute aanrader!

Healing Touch voor dieren? Kijk op http://www.petsandpeople.nl

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 11:07

astridh"]
[quote="avantilover schreef:
en ook prachtig om te zien is dat die vrouw op dat paard weer helemaal straalt!


Weer Verward Ik straal wel vaker hoor Haha! Het is gelukkig niet alleen in de les bij antoine dat ik mijn paard lekker aan het lopen krijg hoewel hij me wel helpt om toch weer een stapje verder te komen.

Enne Cassidy, misschien moet je dat 1 na laatste toch een beetje nuanceren. Er zijn veel mensen die hun paard kwijt geraakt zijn aan HKO en het is pijnlijk zo'n statement te lezen.
[/quote]

haha nee ik bedoelde de vrouw en niet het paard het woordje weer slaat echrt nergens op ik moet er nu wel om lachen! Haha!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 11:11

Mooi om te zien hoe Antoine bezig is bij die laatste foto's.
Overigens, is dit alleen voor paarden met hoefkatrol?

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-02 11:16

Nee hoor, dit is voor alle paarden. Het is niet alleen ter genezing van hoefkatrol, ook voor het voorkomen van allerlei andere problemen door eenzijdige overbelasting.

Antoine zei het gisteren zo: Als jij je hele leven lang meer gewicht op je rechter been plaatst als je staat, dan zal je op een gegeven moment last gaan krijgen van je rechter enkel, en van je rug. Dan kun je pijnstillers slikken en injecties geven. De pijn is weg, maar het probleem niet.

Ga op beide benen staan, en je voorkomt het probleem.

De paarden die ik aan het werk heb gezien, gingen er beter door lopen. Ze zweefden op een gegeven moment door de bak. Iedereen heeft hier baat bij. De methode van Antoine de Bodt is al heel oud. Het probleem is dat deze methode niet meer doorgegeven wordt...bij een heleboel instructeurs wordt de basis overgeslagen. Alles moet snel-snel-snel.

Je suis Charlie.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 11:20

Dat paardje Max is mooi (vind ik)
Wat knap van die man dat 'ie dit allemaal orr melkaar krijgt, bij hem loopt dat zwarte paardje op de laatste foto echt mooi, met dat beentje zo hoog.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 11:28

knap dat die man dat allemaal kan zeg!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 13:21

Ik heb vanmorgen eens naar oude filmpjes van mij zitten kijken en nu kan ik redelijk zien wat er fout zit.
Paard is niet voorwaarts en op de voorhand. Maar dan wel ondertussen bezig zijn met een sliding stop.
En waarom omdat mij niet is geleerd mijn paard eerst recht te richten.
Ik moet de film van gisteravond nog bekijken.

Ik hoop dat we nog eens een meeting kunnen houden om elkaars verdere vorderingen te kunnen bespreken en eventueel problemen waar we tegen aan lopen of dingen die we nog niet helemaal snappen.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 16:54

Ik zag het gister wel dat Antoine Moon reed(de engelse volbloed), maar op de foto is het zo mooi. Ik heb Moon nooit zo zien lopen! Verder vind ik de foto´s erg mooi. Cassidy heb je er vandaag weer gemaakt??

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!


wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 17:01

'savonds ging brigitte(amarant) nog met die hengst aan de dubbele longe en daarna er zelf op aan de longe, ook weer dubbel. het zag er allemaal goed uit.En hij vertelt het allemaal zo duidelijk.

Wodan en ik onderweg in de M2

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 17:24

prachtig natuurlijk, maar het doet me ook denken aan al de paarden die zo'n clinics NIET krijgen en helemaal scheef lopen. k zou hem graag eens in het echt zien, iemand data?
k vind het gewoon prachtig!

Enya - Daya :-)

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 17:48

Oh wat ontzettend gaaf zeg!
Zo'n clinic wil ik nou ook eens aan meedoen, lijkt me enorm leerzaam.

Die foto's dat Antoine op dat zwarte paard zit, je ziet echt heel duidelijk die overgang van rug wegdrukken, en daarna die ontspanning. Erg mooi.

Esther

Berichten: 4142
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 17:53

Ik vond het ook frappant te zien wat die man met de paarden voor elkaar krijgt. Binnenkort komt hij nog eens hier in de buurt, en heb me al opgegeven voor een les. Niet dat ik problemen heb, maar dus puur voor het voorkomen van fouten die zouden kunnen leiden tot HKO.

Sprakeloos


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers