Niet mij best doen als ik het paard niet leuk vind

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Niet mij best doen als ik het paard niet leuk vind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-02 10:43

Dat is echt stom van mezelf maar ik kan er niet aan doen als ik het paard niet leuk vind ga ik onbewust scheef zitten, rijd ik de hoeken niet door en heb ik gewoon geeen zin om het goed te doen Verward En dat heb ik helemaal als ik op een paard zitten dat je vooruit moet slaan drijven en die er totaal geeen zin in heb daar ben ik dan de hele les mee bezig.

Op avanti rijd ik gewoon super lekker het voelt ook goed en doen ik ook mijn besten zij werk lekker mee (mag er trouwens niet meer op Boos! ) Maar we krijgen ook geen les, en staat wel iemand maar die zeg niet alleen een paar keer van handveranderen enzo.

Op vakantie kreeg ik echt goed les en ging ook echt super lekker ik had 2 verscillende in totaal wat ik daar heb gereden en ze waren allebei echt wat voor mij, kijk dat vind ik het al veel leuker en ga ik rechtzitten enzo, en dan voel ik me veel beter, ect vreemd Verward

Maar op de manege zeggen ze dat ik te kieskeurig ben Verward Nou ik hou gewoon niet van die rirritante pony's waar ik altijd op word gezet. Gelukkig zit ik volgende maand wel op een leuke waarbij ik lekker kan gaan werken Sorry voor het lange verhaalhoor!


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 11:18

Maar, wat is je vraag nou?
Ik vat het niet helemaal (ben blonT)

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-02 11:24

o die heb er er niet eens meer bijgezet, nou of jullie dat mischien ook hebbenen wat je mening daar over is of je dat begrijp juist niet enzo. Sorry geen vraag eigeniljk.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 11:30

Je moet er juist een sport van maken om ook een niet zo leuke pony toch goed te laten lopen. Dat is de kunst, er uit halen wat er in zit.
Zo niet, dan ben je misschien inderdaad wel te kieskeurig. Als je zo op mijn paard zou zitten schopte ik je eraf. Het paard kan er niks aan doen dat jij hem niet leuk vindt, dus hoeft hij er ook niet onder te lijden

Goedgekeurd onderschrift :)

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-02 11:38

Ja ik weet het en als ik er zo overdenk vind ik het ook nogak stom, maar sommige paarden werk ik gewon niet lekker op. Ik vind het niet leuk om een paard moet slaan en schoppen om hem vooruit te krjigen, snap je het een beetje?
Met pony's ver het algemeen klikt het veel beter, en met sommige heb ik echt zo wij zijn 1 gevoel, nou dan gaat het echt lekker!

Maar echt absoluut en slechte eigenschap hebben hier niet meer mensen last van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 11:52

Billy schreef:
Je moet er juist een sport van maken om ook een niet zo leuke pony toch goed te laten lopen. Dat is de kunst, er uit halen wat er in zit.

Juist, daar dacht ik ook al aan. Het is toch juist leuk om een paard aan het eind van de les beter aan het lopen te hebben?
Toen ik nog op de manege reed, kreeg ik ook wel eens een paard waar ik niet zo dol op was. Mijn instructeur vertelde er altijd bij wat de bedoeling was en daar ging ik dan mee aan de slag.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-02 12:01

Het is ook een probleem dat ik dus eigenlijk ook geen les krijg, ze laten je gewoon maar en beetje laten rommelen ook geen compimenten als het bijv. wel goed gaat niets over je houding.
Op vakanti werd er wel op gelet en toen zeiden ze ook dat ik een stoelzit had, beugels dus langer Lachen Ik had ze dus heel lang veel te kort!

Maar het is ook gewoon motiverend als ze zeggen we je kan doen om hem beter te laten lopen en verder niets, bij mij ga ik dan allemaal slechter rijden, bijv. stelling vergeten op de volte enzo.

En omdat ik ook niet zo bang ben krijg ik in de winter de meest irritante dat vind ik wel leuk want dat zijn de paarden die leuk kunnen lopen en in de winter pittig worden, dat zijn voor mij ook echt de leuke maanden, hopelijk mag ik dan ook nog een keer op avant! Lachen

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 12:07

Tijd voor een andere manerge dan. Als ze je maar aan laten rommelen, kun je beter eiets zoeken waar ze je wel goed begeleiden

Goedgekeurd onderschrift :)

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-02 12:11

Ja ik zit te twijfelen, ik heb nu ok een verzorgpony waar ik lekker biuten kan rijden zo vaak ik wil en dat vind ik eigenlijk veel leuker, verder is het nog best duur.
En als ik ergens anders ga rijden moeten ik weer nieuwe vrieden maken terwijl hebt wel gezellig is, is ga wel vragen aan de instructrice of ze me wat meer les wil geven hopelijk gebeurt dat.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 12:55

WAarvoor zit je op de manege? Omdat het zo gezellig is of omdat je goed wil leren rijden?

Ik denk dat niemand zich er druk om kan maken dat jij het niet leuk vind, als je het niet leuk vind dan ga je toch wat anders doen? Daar heb je niemand mee hoor, behalve jezelf misschien.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-02 13:00

Je heb helemaal gelijk hoor Steef! Lachen Mischien ga ik stoppen met les en een aantal keer prive les nemen daar leer je super veel van Lachen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 13:08

Billy schreef:
Je moet er juist een sport van maken om ook een niet zo leuke pony toch goed te laten lopen. Dat is de kunst, er uit halen wat er in zit.
ja en dat niet alleen maar je wordt er zelf ook alleen maar beter van. wat heb je nou aan een les waarbij je alleen maar gaat slapen?

Amor Vincit Omnia

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-02 13:13

En wat heb je er nou aan om de hele les te schoppen en te slaan op dat paard vooruit te krijgen of 1 waarbij je je gewoon niet fijn op voelt (omdat je er bijv. keihard afgevallen ben) Maar vinden jullie het dan niet moeilijk omdat te doen zonder dat iemand wat zegt?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 13:47

Denk je dat ik op elk paard lekker rijd? Maar ik probeer er toch altijd weer het beste van te maken, en soms lukt dat en soms niet.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-02 13:52

Nee maar jji rijd denk ik wel op wat betere paarden. Ik rijd trouwens zoiezo niet echt lekker op paarden op pony's meestal wel Lachen Maar ben ik dsan te kieskeurig ofzo.
Ik wil ook wel het beste proberen te maken maar dat s zo lastig als je je er niet fijn opvoelt zeg maar. Zo reed ik zaterdag op een paard dat schaatste echt heel erg nou toen heb ik een uut lopen klotsen want dat zit dus echt niet lekker.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 14:01

Als ik jou zo hoor begin ik steeds meer te denken dat het niet aan de paarden ligt, maar dat je gewoon nog geen goede zit hebt.

Goedgekeurd onderschrift :)

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-02 14:05

Heb ik ook niet ik heb een stoelzit, dat paard was nieuw en die kon nog niet ecxht lopen die schaatste echt iedereen zei het.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 15:06

Wat voor paarden je hebt maakt echt geen hol uit, ik zit soms ook op paarden wat ik echt verschrikkelijke geiten vind maar ik probeer ze toch te verbeteren.
Maar laat ik maar nix zeggen, jij hebt er toch geen zin in....

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-02 15:13

Als ik gewoon goed geholpen werd in de les heus wel! Daarom ga ik denk ik ook prive les nemen. En Steef jij zal al wel goed kunne rijden of Les hebben, dan ligt het heel anders. Nou moet ik nog wel ff sparen Lachen Of mischien op een andere dag gaan rijden. Ik hoef heus niet altijd te horen dat het goed gaat, maar het is ook wel fijn dat als je je best doet en het gaat goed dat te horen net als wanneer het slecht gaat je te verbeteren, en hopelijk gaat mijn stoelzit ook over. Hoe kan je dat het beste verhelpen?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 16:03

Je kunt alleen iets verbeteren door er zelf constant aan te denken en het zodoende te corrigeren.

Iedereen moet dingen bijleren, of je nou op hoog of op laag nivo rijdt. Niemand is uitzichzelf op dat nivo gekomen, en je komt alleen op een hoger nivo dan er keihard voor te werken. Als je zoals nu op een paard gaat zitten wat je niet leuk vind en dan meteen niets meer uitvoert dan kom je nooit ergens.


Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-02 17:20

Tuurlijk, heb je gelijk in! En dat is precies mijn probleem Lachen Maar goed ik ga het gewoon allemaal weer proberen, en gellukkig zit ik volgende maand op een pony waar ik lekker mee kan werken (ze is een beetje eigenwijs maar dat geeft niet ) En na zo'n maandje vind ik het echt niet erg om nog harder te werken, maar dat heb je welffnodig vind ik gewoon een maand op een paardje rijden die je leuk vind Lachen
Heel hoog hoef ik niet te komen hoor zolang ik de basis maar goed onder de knie heb en genoeg weet om later zelfstandig een eigen paard te rjiden (hopelijk komt dat uit ) Lachen

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 17:34

Ik snap hel goed wat je bedoeld.

Natuurlijk is het een uitdaging om een niet fijn lopend paard WEL fijn aan het lopen te krijgen.
Maar met een manegepaard vind ik dat toch anders.

Dat kan behoorlijk demotiverend werken , elke keer heb je 'm weer aardig voor elkaar , en een week of wat later is alles weer helemaal verziekt door alle andere mensen die er op rijden.
Niet echt hun schuld natuurlijk , die mensen doen het ook niet expres.

Maar het feit blijft dat je met het gemiddelde manegepaard weinig vooruit kunt komen , helaas.

En daarbij wil ik ook niet een paard dat met dooie oogjes z'n rondjes loopt , soms wel 4 of 5 uur lang en hele dagen op stal , tot het uiterste vragen. Zo'n dier zit dan al in zo'n sleur en is zo stijfjes en moe dat je hem met slaan en schoppen misschien aan het werk kan krijgen.

Voor mij hoeft het dan idd al niet meer , dat vind ik heel onredelijk naar het paard toe.
Dat dier moet er ook plezier in hebben en fit genoeg voor zijn , is dat niet zo dan vind ik het ook niet eerlijk om 'm op z'n donder te gaan geven.
Het paard kan daar niks aan de doen dus die hoeft daar ook niet voor gestraft te worden.

Dat is ook de reden dat ik liever niet rijdt dan op de gemiddelde manege.
Misschien ben ik dan een watje ofzo , maar als m'n paardje er geen plezier in heeft dan is voor mij de lol er ook wel af.
Volgens mij bedoel je een beetje hetzelfde avantilover ? Lachen

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-02 17:42

pmarena schreef:
Ik snap hel goed wat je bedoeld.

Natuurlijk is het een uitdaging om een niet fijn lopend paard WEL fijn aan het lopen te krijgen.
Maar met een manegepaard vind ik dat toch anders.

Dat kan behoorlijk demotiverend werken , elke keer heb je 'm weer aardig voor elkaar , en een week of wat later is alles weer helemaal verziekt door alle andere mensen die er op rijden.
Niet echt hun schuld natuurlijk , die mensen doen het ook niet expres.

Maar het feit blijft dat je met het gemiddelde manegepaard weinig vooruit kunt komen , helaas.

En daarbij wil ik ook niet een paard dat met dooie oogjes z'n rondjes loopt , soms wel 4 of 5 uur lang en hele dagen op stal , tot het uiterste vragen. Zo'n dier zit dan al in zo'n sleur en is zo stijfjes en moe dat je hem met slaan en schoppen misschien aan het werk kan krijgen.

Voor mij hoeft het dan idd al niet meer , dat vind ik heel onredelijk naar het paard toe.
Dat dier moet er ook plezier in hebben en fit genoeg voor zijn , is dat niet zo dan vind ik het ook niet eerlijk om 'm op z'n donder te gaan geven.
Het paard kan daar niks aan de doen dus die hoeft daar ook niet voor gestraft te worden.

Dat is ook de reden dat ik liever niet rijdt dan op de gemiddelde manege.
Misschien ben ik dan een watje ofzo , maar als m'n paardje er geen plezier in heeft dan is voor mij de lol er ook wel af.
Volgens mij bedoel je een beetje hetzelfde avantilover ? Lachen


He opluchting Lachen Jij begrijp mij! Dat bedoel ik helemaal, beetje lastig om uit te leggen. maar jij verwoord het perfect, ik vind het gewoon lastig om mijn best te doen op een paardje dat er zelf geen zin in heeft en als ik mijn best doe verder helemaal geen opmerkingen over krijg en dan weet ik nog niet of ik het goed doe. Er zijn wel paarden die heel lekker lopen op de maege en waar ik me helemaal toppie op voel! Avanti is zo'n voorbeeld, en het is ook heel erg K*t dat ik daar niet meer opmag. Zo'n paardje dat helemaal bij mij past vind ik nooit meer Huilen
Bedankt voor je verhaal, gelukkig snap iemand me Lachen en zou je mij niet van je paard afsleuren Scheve mond ofzo iets

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 17:59

Nouja , ik zou je ook van m'n paard afsleuren als je 'm maar z'n gang liet gaan Haha!

Maar de mijne staat overdag heel wat uren op de wei , heeft een ruime buitenbox , vriendjes waar ze mee kan kroelen , krijgt goed voer en is lekker in conditie.
Krijgt zoveel afwisseling als ik kan bedenken en ik ga er gewoon heel paard-waardig mee om.

Zij heeft dus geen reden om "dood" te zijn of om te klieren , en staat steeds beter aan mijn preciese hulpen. Omdat ik de enige ben die met haar bezig is en haar helemaal naar mijn hand kan zetten.

Ik vind het ook niet fijn om op een paard te stappen waar ik toch niet mee verder kan werken , zomaar voor een klein uurtje erop heeft imo toch geen nut , dan maak je het beestje alleen maar in de war omdat er straks weer iemand anders opgaat die weer heel andere dingen verlangt.

Je kunt ze toch niks leren , want even later gaat er een ander op die je paardje misschien zelfs wel straft als hij bv. braaf achterwaarts gaat , terwijl diegene zelf niet in de gaten heeft dat hij/zij dat vraagt.

Ook is het bij jou idd erg vervelend dat je weinig te horen krijgt , dan zet je dat paard aan het werk en weet nog geeneens of het er eigenlijk wel goed uitziet , dat schiet ook niet op natuurlijk.
Ga je meestal alleen maar slechter van rijden .

Als ik jou was zou ik er ook mee stoppen , en betere les zoeken , of privéles nemen op een eigen paardje waar je mee verder kunt werken , is dat geen mogelijkheid ?

xxpinoxx
Berichten: 302
Geregistreerd: 11-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 18:57

tja, als je op een paard zit wat je echt vooruit moet schoppen omdat het dier al 4 uur gelopen heeft snap ik wel dat je daar niet echt gemotiveerd van wordt. Maar als je op zo'n paard zit kun je bv weer meer op je eigen zit en plaats van je handen en benen enz gaan letten. Dan heb je toch iets aan je rijkunst verbeterd als je van je paard afkomt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: christel0908 en 68 bezoekers