Update 2e chemokuur Dorine: zwaar... :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Update 2e chemokuur Dorine: zwaar... :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-02 11:57

I'm back...
Voorzichtig lopend, met watten beentjes en een nog vrij lege maag, slof ik door de kamer.
Fruit en een halve boterham heb ik al op. Drinken lukt ook weer aardig, hoewel nog niet veel... dan ben ik bang weer te moeten... : Misselijk

Maar zolang ik niet veel doe en me rustig hou gaat het goed.
Voor het eerst sinds een dag of vier weer achter de pc en lezen op Bokt, een heerlijk gevoel! Ik heb jullie zó gemist! Lovers
Het zal een paar dagen duren voor ik weer kan rijden, maar... ik heb ook leuk nieuws!
Komtie:

Peter is nu mijn vriendin Hetty aan het helpen met haar net gekochte boerderij: er moet veel gesloopt/gemetseld/getimmerd worden voordat haar paard en de rest van de dieren kunnen verhuizen.

Honden, katten, een meeuw die niet meer kan vliegen, een duif met een manke poot, wat krikkemakkige eenden, een stel 'geredde' kippen van de slacht die af en toe een ei geven als bijdrage, 2 jonge houtduiven die door haar met een spuitje worden gevoerd... Lachen
De 2 jonge koolmeesjes beginnen net wat zelfstandig te worden, kunnen nu zelf eten... Vork

Je kunt het zo gek niet bedenken of mijn vriendin doet het.
Ervaring heeft ze, want ze heeft met de dierenambulance meegereden jarenlang.
Ze is nu 58 jaar, haar man heeft last van zijn longen maar helpt mee zo goed als hij kan.
Daarnaast, eerlijk waar, elke, maar dan ook élke dag rijdt mijn vriendin naar de manege om haar paard te verzorgen.
Terwijl deze fullpension staat... Lief he. Ze wil gewoon dat haar paard behalve verzorging ook liefde krijgt... Lovers

Dan neemt ze vaak ook haar 2 honden mee: een labrador en een golden retriever, want die moeten tenslotte ook regelmatig een lange wandeling!
Niet te geloven dat die familie nog tijd over heeft en zich dan ontzettend veel inzet voor een speciaal goed doel: arme mensen in Polen, met name een specifiek bejaardentehuis daar dat wordt opgeknapt.. Scheve mond

Zo druk als ze nu is met de net gekochte boerderij, rekenend waar de kippen en de vogels MET scharrelplek kunnen komen en waar het paard, hoe de honden en de katten en van alles en nog wat...
Toch kreeg ze het voor elkaar om gisteren nog even aan Peter een net met sinaasappelen mee te geven: voor Dorine. Vingers aflikken

En als ik tijdens de sloop-werkzaamheden even wilde komen kijken naar m'n vrienden, en naar Peter, dan zou ze een ligstoel klaarmaken en mij persoonlijk in verplegen. Lachen

Vroeger was ze verpleegkundige, en ook hoofdverpleegkundige op de O.K.
En hoofdverpleegkundige zal ze eeuwig blijven.
Alles op de manege wordt door haar gezien: een paard met een wondje, een pony met een dik been, jonge zwaluwen die uit het nest vallen en door haar worden terug gezet (ondanks haar hoogtevrees!)... Scheve mond
Indien nodig waarschuwt ze een persoon wanneer een paard ziekte-gedrag (koliek e.d.) vertoont, ze kijkt overal, ziet alles.

Thuis regelt ze en werkt.
De vogel/kippenren moet elk weekend schoon
ondertussen rinkelt de telefoon
's avonds in bed als ze niet kan slapen
onrustig piekert en ligt te gapen
wanneer alleen God en de maan haar zien
dan nog is ze bezig:
ze bidt
voor Dorine. Lovers

Hetty,
ik hou van je. Lovers

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 12:00

Hartstikke lief van haar!
Veel sterkte deze dagen!!
Beterschap Lachen

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 12:07

hey dorine
heel veel sterkte ermee
en wat lief van hetty....
ze te horen lijkt het me een schat van een vrouw net zoals jij!!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 12:43

Heel veel sterkte deze dagen, en wat een lieve vriendin heb jij zeg!
Beterschap!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 13:35

Wauw...
Wat ontzettend fijn voor je dat je zo'n kanjer van een vriendin om je heen hebt die zó met je begaan is. Lovers
Dat verdien je, punt uit.
Je bent zo'n mooi mens!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 13:44

Echte vrienden........weinig.....
Ben er zuinig op meid, die kan je wel gebruiken....sterkte

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 14:09

Wat een vriendin zeg..geweldig!
Ik wil jou nogmaals sterkte wensen, en heel veel beterschap!!!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 14:13

toch mooi zo'n vriendin. ik hoop dat je snel weer opknapt en naar je knollie kan want dat doet iedereen goed toch.

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 14:25

Wat ben ik toch blij dat in deze moeilijke wereld mensen zijn zoals jij en je vriendin...
Ik ken je persoonlijk niet, lees altijd jouw berichtjes met een traan en een lach en kom keer op keer tot de conclusie dat ik jou zo'n bijzondere vrouw vind... je bent een voorbeeld voor mij en ik denk zeker ook voor meerdere Bokkers...
Lieve Dorine, hang in there!!

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 14:39

..........Sterkte.............

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 14:43

Ik sluit me volledig aan bij Chica.Heel veel sterkte.

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 15:27

en weer een gedichtje!!!echt heel fijn dat iedereen zo om je geeft... dat gebeurt zo weinig!!!echt heel tof voor je Pling !!!blijven doorgaan ey,niet opgeven!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 15:36

Wat een geweldige vrouw : Hetty! Maar jij bent ook geweldig hoor Dorine!

Hoeveel chemokuren moet je nog? En is de kanker dan genezen?

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-02 19:33

Lieve Marije:
Nee genezen zal het nooit, maar te onderdrukken is het wel.
En geloof me: deze chemokuur onderdrukt aardig en hakt er behoorlijk in! Extreme duivel Maar dat moet ook, dan zijn de uitzaaiingen eerder weg. Lachen

Heel erg bedankt iedereen voor jullie lieve woorden, en inderdaad: Hetty is er eentje om zuinig op te zijn. Lovers

Peter heeft mij vanmiddag met de auto naar de boerderij gereden, zodat ik kon aanschouwen wat er allemaal al gedaan was en nog gedaan moest worden.
Echt een schitterende omgeving daar, en terwijl ik bij de hooizolder stond onder het afdak zag ik 100 meter verderop... je raadt het al...
Een buizerd. Cool

Altijd als ik het moeilijk heb, of gewoon ff een steuntje in de rug nodig heb, wat verschijnt er ten tonele, waar dan ook: een buizerd. Verward
Dorine die in de auto over de snelweg wordt meegenomen naar het ziekenhuis voor een chemo: buizerd langs de weg op een paaltje.
Dorine die al piekerend op de fiets langs een weiland rijdt, twijfelend over een onderwerp en niet wetend hoe of wat: verderop hoog in de lucht een circelende buizerd.
Dorine die ff de moed laat zakken omdat de dagen niet altijd even makkelijk gaan en hup... tijdens een buitenrit vliegt er eentje uit een grote boom: een buizerd.

En nu weer.
Zou hij het weten?
Zou God iets gezegd hebben? Zo van:
"Zoek haar ff op.
Ze moet er weer even op gewezen worden.
Even weten dat het leven mooi is.
Even weer zien dat ze sterk is,
net als jij buizerd
en dat ze het kan
dat ze door moet gaan met streven.
ooit zal ze het doen buizerd:
zoals jij genieten van de lucht
en de vele bomen
door jóu
blijft zij dromen
blijft zij
op wankele benen staan
en zal ze
er voor gáán." Lachen

En jah, nu ik daar geweest ben, dieren heb geknuffeld, en ook mensen, nu ik die buizerd in de lucht heb gezien... circelend zó dichtbij...
Nu pak ik dapper weer mijn bord met salade.
Jammie, rauwe witlof, perzikstukjes, banaanstukjes en... most important... stukjes brie! Vork
Want aankomen moet ik zeker!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 19:38

Is dit zeg maar de chomokuur die het afront dat je hierna niet meer hoeft of komen er nog meer? Ik hoop het niet voor je. Heel veel sterkte en maar lekker smuller van die slade. Heb ik ook wel trek in! Jammie!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-02 20:33

Avantilover:
Ik heb eerst 'gewoon' een gezwel gehad: borstkanker bleek dat te zijn.
Gevolg: operatie en bestralen drie maanden, dat is wel vermoeiend maar niet zo zwaar.

Drie jaar later was het uitgezaaid: minder goed nieuws, want dit betekent dat de chemokuren het kunnen weghalen, die uitzaaiingen dus, maar dat die uitzaaiingen altijd weer terug kunnen komen.

Na zes maanden lichte soort chemokuur, kwamen de uitzaaiingen toch nog terug, een maand of drie later.
Dat was afgelopen juni.
Toen werd besloten het 'zwaar' de kop in te drukken...
Daar zijn we nu mee bezig, maar het is erg moeilijk.

Als ik klaar ben hiermee ben ik 'voorlopig' zonder uitzaaiingen en ga ik weer verder met leven. Hoewel, dat probeer ik nu ook wel... Tong uitsteken
Lukt alleen moeilijk als je zoveel moet slapen en telkens 1 week per 3 weken kotsmisselijk bent en niets eet, alleen maar kan liggen, door de chemo.

Maar zodra de kuren 'af' zijn en volgens de foto's de uitzaaiingen 'weg', dan 'krabbel ik weer op' en ga weer verder.
Tot de volgende uitzaaiingen zich voordoen.
Wanneer? Over tien jaar? Over 2 jaar? Over 5 maanden?
Ik weet het niet.
Ik weet wel dat ik leef elke minuut dat ik me goed voel. Dat ik doe wat ik leuk vind, schijt heb aan iedereen die vindt dat ik geduld moet hebben...
Dat ik moet wachten.

Wachten? Waarop? Op gezondheid?
Op een mooi leven?
Dit is het leven dat ik heb. Punt uit.
En mooi? Hmmm... Knipoog
Mijn leven is een uitdaging, want dat het mooi wordt...
daar moet ik zélf voor zorgen.
Eerst vandaag.
Dan morgen. Party!!

Dus Avantilover:
Ik hoop met je mee dat ik over een paar maanden een hele tijd niet meer hoef!
Maar eerst moet ik nog over een week of drie opnieuw, en daarna foto's, en daarna nog een paar keer. Maar dan...
In januari of zo ben ik voorlopig weer klaar, althans dat hopen we.
Thanks iedereen! Lovers

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 20:34

Erg bijzonder dat je telkens een buizerd ziet !
Die buizerd zou idd door God gezonden kunnen zijn.

Die vriendin van jou ; dat lijkt me idd eentje om zuinig om te zijn. Mensen als zij zijn er niet veel in de wereld.

Veel succes met de rest van de chemokuur ! Lachen
En nu maar hopen dat die uitzaaiingen na de chemokuur de eerste paar maanden niet terugkomen !
Laatst bijgewerkt door Gaby op 02-10-02 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 22:40

hierbij moest ik effe aan dit stukje van een gedicht denken :

take my hand as I grow old
and lead me when I`m blind
show me that you realy care
good friends are hard to find

touch my hart and I`ll touch yours
A little more each day
and then we both find happiness
somewere along the way

erg lief dat ze zo met je bezig is!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 22:55

Jeetje Dorine, ik vind het echt fantastisch hoe je je iedere keer weer door die zware kuren heen kunt slepen. Echt knap hoe je zo positief kunt blijven!! Heel veel sterkte en hopen dat je snel weer kunt rijden!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 09:34

Echt fijn dat je zo'n vriendin hebt! Knipoog

Ook ik moet even zeggen dat ik het erg knap van je vind hoe je zo positief blijft! Party!! Heel veel sterkte!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 10:21

En als je de buizerdweer ziet is het vast een teken Lachen Want ik heb er nog nooit 1 gezien :d

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 10:53

Lieve Dorine, steeds weer weet je me tot tranen te brengen met je gedichtjes en je reacties. Geef Hetty maar een hele dikke knuffel. Is Peters duizeligheid inmiddels over?

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 15:38

Het klinkt zeker wel heel apart elke keer die buizerd die je tegenkomt. Zie je daar echt de hand van God in?
Ik vind je gedichten elke keer weer heel mooi, er spreekt zoveel gevoel uit dat je elke keer weer de mensen om je heen ook raakt.
Ik hoop dat je daar ook de kracht uit kan putten, want je gaat elke keer wel door erg zware tijden.
Heel veel sterkte!

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 16:00

Ik vind het zo knap van je dat je altijd positief blijft, er zijn genoeg mensen die medelijden hebben met hun zelf. Maar jij, onbeschrijfbaar hoe sterk je bent en je er iedere keer weer door heen weet te slaan.
En dan je prachtige gedichten die bezorgen me een brok in me keel.
En een geweldige vriendin!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 17:12

Als ik voor iemand bewondering heb dan is dat echt voor jou!!!!!
Eigenlijk weet ik op zulke gedichten en verhalen weinig te zeggen..
Echt Dorine je bent een super vrouw!

En gelukkig heb je veel steun om je heen, dat zijn ook geweldige mensen!