verlichting - tip

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pmarena

Berichten: 48054
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

verlichting - tip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-02 17:30

Ik was op zoek naar een reflecterende schouderband met lichtjes erin , zie een topic van een aantal weken geleden.

Wel , ik heb er 1 gevonden , en het is een supergoed zichtbaar ding , dus wellicht een goede tip voor m'n medebokkers ? Lachen

Het is een redelijk lange band van het standaard glimmende gele reflecterende materiaal , kun je als een riem over je jas doen , of als schouderband , of om de nek van je paard , en nog veel meer als je een beetje creatief bent Knipoog

Er zit een rood rondje op , en als je daar op drukt gaat er aan beide kanten van de band een flinke streep rood licht knipperen , die bijna de hele band ook nog eens heel helder rood verlicht , dus 2 vliegen in 1 klap eigenlijk , zowel reflectie als verlichting ! Lachen

Ik heb 'm gewoon bij een sportzaak gekocht , ze hebben ook iets dergelijks in het klein voor om bv. een been of arm , ook dat reflecterende gele spulletje maar dan met rode LED-jes erin. Lachen

Dus als je nog een extra verlichting wilt is dit een hele goed oplossing , was ook best goedkoop , nog geen 10 euro igg , weet de prijs niet precies meer....

Verder heb ik zo'n Bright Light om m'n arm , en heb een setje peesbeschermers , Eskadron-type , daar heb ik zelf een bandje reflectiespul op de grote klittebandsluiting (aan de buitenkant naar beneden) vastgenaaid , en ook op de klittebandbevestiging voor de kogelbeschermertjes achter.
Dus geen gepruts met bandjes of speciale reflectiespullen , want zit nu al ingebouwd in de beenbeschermers *LOL*
Zakt nooit of , gaat niet los , enz. , dus supermakkelijk & betrouwbaar !

Dus zo zijn we heel simpel supergoed zichtbaar Party!!

Misschien hebben jullie hier iets aan ?

Groetjes Bianca .


Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 17:51

Misshcien kun je ons eraan helpen, 'n handeltje beginnen? Tong uitsteken

It never eats, it never sleeps, it never stops...

pmarena

Berichten: 48054
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-02 18:51

neuh , bedankt Haha!

Gewoon bij je locale sportzaak kijken , hebben ze wel als het goed is , veel simpeler voor iedereen Tong uitsteken

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 20:09

Valt idd best mee de prijs,maar ik ben al echt helemaal voorzien nu,6 peesbeschermers,waarvan ik er dan 2 wel om m'n been kan doen,een grote nekband die m'n ma ooit eens ergens goedkoop kocht(zelf klitteband aan geplakt) een hesje, en 2 lampjes,vond ik toch wel genoeg niet? Lachen

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 20:49

Jammer dat wij geen grotere sportzaken in de buurt hebben, die bij ons hebben dat soort dingen niet Frusty *LOL*

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 21:16

Ik heb een zaklamp bij me op het paard, das pas makkelijk. Ik kan Jurga dan ook aan een lang teugeltje over de weg rijden, das wel een vereiste natuurlijk. Ik heb nog nooit een goed reflecterend iets gehad, maar die zaklamp op aankomende auto's schijnen (wel met beleid, niet verblinden) werkt super.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 21:17

Nog een tip:
ga eens bij een fietsen-winkel kijken!
Daar hebben ze ook regelmatig van dat soort dingen te koop.
Meestal goedkoper dan bij een ruitersportzaak.

Let wel op dat je, als je verlichting voor bijv. om je bovenarm koopt, dat ook tijdens draf/galop of zelfs rengalop ( Haha! ) dat ding niet afvalt...
Ik kreeg ooit een lampje van iemand maar die was alleen geschikt voor op de fiets; tijdens draf te paard begon hij al te zakken en ging de verbinding van het bandje los. Frusty
Nu heb ik er eentje die wat beter bevestigd zit grijnz.

Verder kocht ik in een fietsenwinkel ook reflecterende brede banden, met klitteband, bedoeld voor om benen enz., maar die deed ik om de achterbenen van het paard toen.
Deze had achter geen bescherming, en het werkte tegelijk iets beschermend voor de pijpen, en tegelijk reflecterend.
Werkte uitstekend!

Ook had ik elastische reflecterende banden, met klittebandgedeelte, dit was dunner materiaal, rekte goed mee, en precies breed genoeg voor om de peesbeschermers voor te doen.
Zo veranderden de peesbeschermers van 'alleen maar zwart' naar 'reflecterend'. Sigaar

Ook had ik om mijn eigen kuiten nog reflecterende banden en om mijn jas heen een reflecterend hesje.
Kortom, we voelden ons soms net de kerstman als we 's avonds om tien uur naar huis stapten... *LOL*

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 23:08

Ik ga niet in rengalop als het pikkedonker is Tong uitsteken Een drafje al niet eens,op die landweggetjes zie je geen reet! Haha!

De lampjes die ik voor m'n armen heb ,zitten zo strak dat ie haast je arm afknelt(bij een winterjas he!),haha

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 10:55

Ook handig is een lampje, dat je op de frontriem schuift, en wij doen er ook altijd eentje (aan een bandje) om zijn staart.
Zo'n lange band ben ik ook nog naar op zoek, hadden ze hier bij de fietsenmaker, toen ik er een wilde kopen hadden ze er opeens nog nooit van gehoord.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 10:57

Hey dat is een goede tip zeg,om de frontriem!,had ik nog geneens aan gedacht!,Dat is veel makkelijker dan om je arm Lachen

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 10:59

Uh... Denz...
Ooit gehoord van een paard dat niet luistert?

Want dan kun je toch echt in draf gaan hoor.
Zelfs in galop, als-ie op hol slaat!

Ik reed ooit naar huis met mijn verzorgpaard vroeger, het had geregend dus de bermen waren kletsnat.
Ik reed over een landweg.
Vrij donker, rustig in stap want we hadden een les achter de rug en hij moest thuis zo op stal kunnen.

Maar meneeer wilde vroeg thuis zijn.
Het eten en de warmte lokte, en (hoe verkeersmak hij ook was bij traktoren en wat dan ook) hij vond dat hij wel even net mocht doen alsof hij van een auto schrok.
Normaal in 't donker schrok hij nooit van auto's... nu wel. }>

Hup in keiharde galop, bit tussen de kiezen, recht op huis aan!
De auto was al achter mij, had gelukkig ervoor gekozen even te gaan stil staan, maar aan 't paard was niets te houden.

Omtrekken had geen zin: in de berm terecht komen die glad was?
Met daarachter of een greppel of een stuk prikkeldraad van een wei? NOT.

Ik ben toen maar midden op de weg 'gebroken lijnen' gaan rijden om hem af te remmen.
Dus links en rechts ombeurten trekken, proberen dat bit los te krijgen, wat uiteindelijk lukte.
Hij ging in draf, fiew.
Toen heb ik hem wel ff omgetrokken en toen hij rustig bleef mocht hij pas verder naar huis.
In stap welteverstaan. *LOL*

Maar zeg nooit dat je in 't donker niet gaat draven.
Dit paard kon in 't donker zelfs ineens de passage terwijl hij nog niet eens B-dressuur was: bleken er nog koeien in de wei te staan...had-ie niet gezien. Schijnheilig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, GrapeshotBot, Nowiexx en 97 bezoekers