kleine kast op pensionstalling?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Anoniem

kleine kast op pensionstalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 11:58

Aan de mensen die op pension staan en een kastje hebben toegewezen.
hoe krijgen jullie daar in godsnaam alle zooi in.

Ik loop nog steeds met het idee te verkassen.
Maar ik heb dus nog nooit ergens gestaan waar je maar zo weinig plek hebt voor alle spullen.
Maar de stal die ik dan op het oog heb, is dat dus wel zo.
Hoe doen jullie dat?

Elke dag een hoop op en neer slepen van huis naar pension en omgekeerd?
Vooral nu in de winter met die garderobe dekens van Kawa Lachen

Nu heb ik een hok van 3x3 waar ik alles kwijt kan Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-09-02 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt


Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23410
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 12:06

Jahaa ik heb ook zo'n hok, heerlijk is dat, moet er ook mijn stro en hooi in kwijt, maar acht dat is nu eenmaal zo.
Maar in een klein kastje zou ik het echt niet kwijt kunnen, vooral als je af en toe een zweetdeken moet uithangen...

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 12:07

Het lukt ook zeker niet om alles in die kastjes te krijgen, met geen mogelijkheid Lachen. Op stal heb ik twee kasten, een met het dagelijkse spul en een ander met dekjes, dekens, etc. Thuis ligt ook nog van alles en vergeet de kofferbak van de auto niet Haha!.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 12:10

Bij mij op stal hebben we allemaal supergrote kasten! En dan nog heb ik de schuur vol liggen. Verward

28-09-2007
Nothing compares too you...

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 12:20

ik heb een klein kastje, echt een ramp Haha! mn zadel en hoofdstel moeten daar niet in, die kan je gewoon in de zadelkamer hangen, mijn poetskoffer staat in mijn kastje, samen met alle pontjes creme, zeep enz.
voor een deken heb je een rek voor je stal, de rest van mijn spullen liggen thuis zoals dekjes, dekens enz.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 12:27

Wij hebben met zijn allen (hele kleine pensionstal) één grote zadelkamer. Met allemaal eeeerlijk mensen Lachen

Het leven is een gebakje!

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 12:37

Ik heb ook maar een klein kastje... Dekens enzo passen er niet in, maar dingen die ik dagelijks nodig heb past allemaal makkelijk hoor... Alleen het opgeruimd houden is een ramp, want als het zo'n rommel wordt past het niet meer!! Boos!

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 12:46

Wij hadden een dekenkist ipv een kastje. Zadels in de zadelkamer. Zaken die we niet vaak gebruikten thuis (witte shabrakje, spullen die ingevet moeten worden).
Rest allemaal in de kist. Nadeel van de kist: alles lag bovenop elkaar waardoor het soms wat zoeken was. Beenbeschermers en zweetdekentje konden voor de box aan een touwtje. In de kist was dan ruimte genoeg voor een extra winterdeken, caps, chaps, hoofdstelletjes, borstels etc. etc..

iloon
Berichten: 209
Geregistreerd: 25-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 13:41

ik heb ook een kleine kast, maar het meeste heb ik gewoon voor mijn stal hangen longeerlijnen en halsters shabrakken enzo.
het meeste ligt bij mij ook thuis.
maar een stalgenoot heb een grotere kast en ik kan daar ook aardig wat troep kwijt,me hele kastje zit vol maar ik gebruik de helft niet eens.
kan je geen 2 kastjes huren?

bij mijn andere stal, had ik 2 grote schuren waar ik alles kwijt kon,ik moest echt wennen met een klein kastje in het begin maar zolang ik het netjes hou past het allemaal net.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 15:39

wij hebben twee kasten (2 paarden) met alles voor dagelijks gebruik afgezien van de zadels (ivm diefstal). Transportbeschermers en winterdekens liggen op de kast, 2 losse dekens over de ketting aan de stal. Verder ligt alles thuis (dus extra dekjes, wedstrijdspullen, andere dekens, reserve hoofdstellen etc).

IcePrincess

Berichten: 7740
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 16:27

ik had ook een kast (die normaal voor mensen met een eigen paard was) en zelfs mijn spullen ginen er niet allemaal in.
op de zadelsteun had ik al m'n dekjes liggen, onder de zadelsteun kon ik dan nog wel wat spullen kwijt (borstels, medicijnen, cap enzo) en dan zat er ook maar 1 haak in voor je hoofdstel Frusty (zelfs ik als verzorgstertje had er 3)
ik vind die kleine pensionkastjes echt een ramp, veel mensen hadden dan ook de dekens aan een ijzeren buis aan de staldeur hangen en veel hadden nog een extra kast of kist maar die stonden dan vaak ooknog ver van elkaar vandaan

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 16:36

Hihi je bent niet de enige die zich dat af vraagt Haha!
Het lijkt me simpelweg ver-schrik-ke-lijk Haha!
Ik heb 2 kasten ( Schijnheilig ) en die liggen allebij behoorlijk vol.
Daarbij heb ik nog een dekenrek voor mezelf Haha!
En dan nog maar niet te praten over alle overige spullen die overal hangen en liggen door de stal heen Haha!
Ik denk (als ik ooit naar een pensionstal zal moeten Huilen ) dat ik de dingen die ik niet dagelijks nodig heb (zoals mijn zadels en mijn zooi dekens Haha!) thuis laat liggen.. Anders is het niet te doen.
Maar hopelijk vind ik als we hier weg moeten weer een nieuwe plaats waar ik heerlijk mijn eigen gang kan gaan!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 16:54

Bij mij lag mijn hele hebben en houwen altijd in de auto. Sinds dat die gestolen is met alles er in heb ik ook niet zo veel spullen meer. Nu sleep ik toch iedere keer weer alles van en naar mijn auto en dan weer het huis in.
Volgende maand is dat probleem opgelost, dan krijg ik genoeg ruimte om alles netjes op te bergen [maar dat is dus op een andere stal Haha!]


denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 17:24

Ik heb een grote container waar al het stro ingaat en m'n spullen staan er gewoon in een hoek los in ,er staan 3 pony's,maar het meeste is toch wel van mij,al zou het toch makkelijk in een kast moeten passen.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 17:39

Ik heb een kast en die is echt te klein. Het is eigenlijk een kast voor een engels zadel, mijn zadel kon er pas in nadat ze de zadelsteun er uit gesloopt hadden. Nu ligt mijn zadel op de knop op de grond, met de beugels naar binnen gevouwen anders past hij er niet in. Mijn pad staat er naast (kan niet hangen). Daarboven heb ik 2 planken die aardig vol zijn, en 1 haakje voor mijn hoofdstel enzo. (een gewoon haakje, maar dat past niet echt waardoor mijn martingaal er altijd vanaf dondert). Maar ik wil er 2 hoofdstelhaken in gaan maken, zodat mijn halsters ook kunnen hangen. Mijn deken hangt over de stal heen als Sher hem niet op heeft, want dat is toch alleen als ze in de wei staat of als ik met haar bezig ben. Meer dan 1 deken kan ik niet op de manege houden, dat past niet.
Bij ons hebben ze ook grotere kasten, waar je zelfs 2 westernzadels in kwijt kan (of 4 engelse) maar die waren allemaal al bezet

KidoII
Berichten: 11
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 17:44

nou dat lukt ook echt niet!!! dat wordt met je zadel en dekens heen en weer slepen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 17:47

Bedankt allemaal.
ik ben er ook nog steeds niet aan uit of ik we verkas, ik geef toe, ben daar een grote miep in.
Maar de gedachte speelt wel steeds door mijn hoofd.

Grr waarom nu niet eens een leuk huis met leuke prijs hier in de buurt waar Kawa aan huis kan staan.
Dan was ik meteen van het hele gemuts af. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 17:47

Het past gewoon niet allemaal op stal. Dus veel heen en weeer slepen. 1 deken aan de stal hangen, 2 in mijn kluisje (dunneregen en fleece) en handig indelen.
Hier bewaren veel mensen extra dekens en troepjes in de auto.
Spulletjes die ik niet zo vaak gebruik heb ik thuis liggen.
In mijn kluisje heb ik verschillende plastic opbergdozen die precies onder en achter mijn zadel te schuiven zijn. Ik stapel van alles op en om mijn zadel heen.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 18:36

ik sta in een buitengedeelte en we hebben daar extra grote kasten... binnen hebben ze allemaal kleintjes en dus allemaal bijna 2 kasten!!

keep calm, I'm engaged!!! <3

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 19:38

Ik zou het er niet in krijgen. En dat met zo'n klein paardje!
Ik heb gewoon te veel op stal liggen. 5 dekens, zadel, hoofdstel, transportbeschermers, poetskist, karretje(gek he, dat die niet in een kast past), een stapel potjes met smeerseltjes. Ik heb eigenljik niets(behalve wat gewassen moet worden/is) thuis liggen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 22:28

flair schreef:
Bij mij op stal hebben we allemaal supergrote kasten! En dan nog heb ik de schuur vol liggen. Verward


Jaaa mooi zijn die he en ik heb er nog meer in de aanbieding dus er komen er nog een paar bij Haha!

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 22:38

ik heb een "grote" staande kast. Mijn dekens hangen aan het dekenrek in de zadelkamer, hon's zadel en hoofdstel hangen in de kast van haar verzorgsters.

Fitzroy

Berichten: 25092
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 23:33

Ik heb precies hetzelfde probleem Kawa. Ik ga ook verhuizen binnenkort en de kast die ik krijg is echt klein. Dat wordt dus selecteren en waarschijnlijk een hoop troep achter in de auto. Wel hebben wij voor onze stal zo'n buis om je dekens aan te hangen, dat scheelt alvast weer!

Ik heb nu een grote metalen kast waar heel veel in past, maar zelfs nu liggen de meeste dekens nog thuis. Ach ja, moet je ook maar niet zo achterlijk veel dekens hebben Schijnheilig

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 23:43

Ik ben inderdaad heel erg blij dat ik nu, en straks gewoon op een stal sta waar je gewoon een zadelkamer hebt. Het lijkt me een ramp alles in zo'n kast te moeten proppen en bang te zijn iets kwijt te zijn als je het een keer vergeet..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 23:48

runningkawa schreef:
ik ben er ook nog steeds niet aan uit of ik we verkas, ik geef toe, ben daar een grote miep in.
Maar de gedachte speelt wel steeds door mijn hoofd.


Hier in het westen geldt de regel "als je goed staat moet je niet weggaan", ik weet niet hoe dat bij jullie in de buurt zit maar hier is dat wel zo. De grootte van de kast is wel het laatste op mijn lijstje Knipoog, er zijn belangrijkere dingen . Dat betekent niet dat ik nooit klaag over mijn inieminiekastje, dat doe ik vaak zat hoor Haha!.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, carin0903, Celiien, Dries1990, GoogleAdsense, Irma77, meggiemeg, pressent, Riviera87, springzeker, vilheide en 104 bezoekers