Gribaldi levert TOPPRESTATIES!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Gribaldi levert TOPPRESTATIES!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-02 21:57

EEN GOEDE WIJN BEHOEFT GEEN KRANS!

Hier in Nederland was Gribaldi al 8 x op rij de ongeslagen winnaar, zelfs zijn pavocup rivaal Lucky times liet hij achter zich!
Maar nu heeft Gribaldi bewezen ook internationaal super te kunnen presteren. Hij reed 3 proeven en won deze, Hierdoor was het meteen de overwinnaar van het concours.
In de kur op muziek haalde hij maar liefst ruim 75 %!!!
Hij heeft daarnaast ook nog eens een show gelopen en de mensen waren dolenthousiast over deze trakhener hengst.
Ik denk dat Gribaldi, Edward en Anky wel een schouderklopje hebben verdient op de wijze waarop ze gribaldi hebben uitgebracht in de prix st george.

Uitslagen Gribaldi in de Prix st. George!
- 3e in Bunschoten 68.56 %
- 1e in Rosendaal 69.5 %
- 1e in Kootwijk 68.38 % (de hoogste score van het weekend dressuur in Kootwijk van alle 4 de rubrieken op Lichte Tour niveau !!!)
- 1e in Zelhelm 70.75%
- 1e in Breda 69 %
- 1e in Ermelo 71.82 %
- 1e in Kootwijk 70.63 %
- 1e in Blaricum Edward Gal, Gribaldi, 72.25%
(2. Edward Gal, Nourejev, 68.62%
3. Edward Gal, Le Champion, 67.87%)
- 1e in Rotterdam 68.30 %

En dan nu de geweldige prestatie in Frankrijk 3-voudig winnaar!
Dat ziet er nog veel belovend uit!!
Wat moet gribaldi nog meer doen om zich te bewijzen??!
Wat kan ie nog meer doen?
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door HorseMoments op 27-09-02 23:10, in het totaal 3 keer bewerkt


HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-02 22:09

Gribaldi is nu wereldwijd bekend aan het worden dit las ik op:
http://www.eurodressage.com/
At the modest CDI competition in Saumur, France, the Dutch Edward Gal collected all trophies in the small tour. Aboard the Trakehner stallion Gribaldi, Gal was definitely reigning supreme!
Prix St Georges
-1. Edward Gal - Gribaldi - 71.83%
Intermediaire I - Kur to Music
-1. Edward Gal - Gribaldi - 75.05%
Afbeelding

Http://www.dehoefslag.nl
Op een zeer druk bezette internationale wedstrijd in het Franse Saumur vielen het afgelopen weekend verschillende Nederlandse dressuurruiters in de prijzen. Koploper in het veld was Edward Gal met de dekhengst Gribaldi.

De ruiter reed op uitnodiging naar Frankrijk en won alle proeven in de lichte tour. Zijn hoogste percentage: ruim 75% in de Kür op muziek. De overige deelnemers vielen allemaal één of meerdere keren in de prijzen. Seth Boschman, Patricia Callaghan, Annekee Oostra en Karen Nijvelt kregen tegenstand uit diverse landen. Met 32 combinaties in de lichte tour en 42 in de zware tour was Saumur een concours van formaat.

Zie verder de Hoefslag van 26 september 2002

© De Hoefslag, publicatie uitsluitend met bronvermelding
Afbeelding

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 08:19

het is daarbij ook een super mooi paard alleen had hijhelemaal pik zwart moeten wezen *LOL*

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 08:52

parouscha schreef:
het is daarbij ook een super mooi paard alleen had hijhelemaal pik zwart moeten wezen *LOL*


Een goed paard heeft geen kleur. Haha!


parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 09:05

ja maar dan staat ie zen naakie Haha!

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-02 10:25

Yootha"]
[quote="parouscha schreef:
het is daarbij ook een super mooi paard alleen had hijhelemaal pik zwart moeten wezen *LOL*


Een goed paard heeft geen kleur. Haha!
[/quote]
Da's waar maar het is wel mooi meegenomen!!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-02 19:31

Heey weet je wat nu het stomme is!
Als het slecht gaat met een hengst krijg je mega veel reacties.
Gaat het goed, hoor je niemand meer!!
Maar als het nu weer eens minder gaat met Gribaldi, dan moet je ze eens horen!!
Tja blijkbaar zit de paardenwereld zo in elkaar,
erg jammer maarja!

Hayley
Berichten: 444
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: De Bilt en af en toe Amsterdam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 20:14

Citaat:
Als het slecht gaat met een hengst krijg je mega veel reacties.
Gaat het goed, hoor je niemand meer!!


Ben het helemaal met je eens!
Ik neem aan dat je dit zegt naar aanleiding van de topics over stravinsky xx

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 20:47

Citaat:
GribaldiFAN



Berichten: 1051
Woonplaats: Noord brabant
Geplaatst: 28-09-02 19:31 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Heey weet je wat nu het stomme is!
Als het slecht gaat met een hengst krijg je mega veel reacties.
Gaat het goed, hoor je niemand meer!!
Maar als het nu weer eens minder gaat met Gribaldi, dan moet je ze eens horen!!
Tja blijkbaar zit de paardenwereld zo in elkaar,
erg jammer maarja!
_________________
http://www.Cu2.nl/gribaldifan

Naar boven


Hayley



Berichten: 160
Woonplaats: Amsterdam
Geplaatst: 28-09-02 20:14 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Als het slecht gaat met een hengst krijg je mega veel reacties.
Gaat het goed, hoor je niemand meer!!



Ben het helemaal met je eens!
Ik neem aan dat je dit zegt naar aanleiding van de topics over stravinsky xx



Wat wil je nu horen dat hij het goed doet.

Nou dan, hij doet "het" nu goed.

Meer is er toch niet over te vertellen.

Hij heeft op bokt 2 x maal zoveel tekst gehad als Stravo en dat was al heel veel. Tong uitsteken

Zet de namen maar even in zoeken.

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 21:26

Ik snap je sosm niet helemaal Gribaldifan, je lijkt wel een promotor van Joop van Uytert gezien je die hengsten hier atlijdz o aan het promoten bent, wat is je doel daarvan?

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 21:30

Citaat:
Ik snap je sosm niet helemaal Gribaldifan, je lijkt wel een promotor van Joop van Uytert gezien je die hengsten hier atlijdz o aan het promoten bent, wat is je doel daarvan?



GRATIS DEKKING Knipoog

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 21:33

Troef

Nou dan, hij doet "het" nu goed.
Citaat:

Wat doet ie nu precies goed troef? Haha!

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 21:54

Pipo:
Citaat:
Troef

Nou dan, hij doet "het" nu goed.Quote:


Wat doet ie nu precies goed troef?



TOPPRESTATIES

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 22:13

Hmm, topprestaties, dat kan je op meerdere manieren opvatten Pling
Maarre als we over elke hengst die "het" goed doet een topic gaan starten kunnen er nog erg veel komen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 22:31

Dus zoals ik al eens suggereerde zullenwe ze niet alfabetisch gaan bespreken, wie begint Ahorn???

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-02 11:46

Troef schreef:
Citaat:
Ik snap je sosm niet helemaal Gribaldifan, je lijkt wel een promotor van Joop van Uytert gezien je die hengsten hier atlijdz o aan het promoten bent, wat is je doel daarvan?



GRATIS DEKKING Knipoog

Hahahaha
UHm als dat zou kunnen!
tja dat zijn de hengsten toevallig waar ik mee fok
over een hengst die ik niet ken kan ik niets neerzetten lijkt mij!
Ik denk dat ik ff iets moet uitleggen!
Waarom ik gribaldi fan heet, is op de dag dat ik op bokt kwam mijn unique is geboren. (toen nog naamloos)
Tja moest toch effe een leuke naam bedenken. Dus was het deze had ook peterpan fan kunnen zijn of luckyboyfan of weet ik veel. Maar toevallig dit. Toen ik dit erneer zette hoopte ik al op deze reacties want het is zo voorspelbaar.
Waarom ik dit erneer zet is omdat de hengst het super doet! Veel mensen twijfelde aan de kwaliteiten van Gribaldi, maar ik denk dat ie nu al heeft bewezen het in de sport ook te kunnen.
Enne steef wat jij daar neer zet is pure onzin, want ik ben ook fan van cabochon, flemmingh, karandasj en zoveel anderen. Maar omdat ik gribaldifan heet denken de meesten meteen dat er voor mij maar een hengst is. Uhm als je een beetje goed wilt fokken is dat natuurlijk niet zo.
Ik wilde nu eens een postief berichtje plaatsen! Tja kan ik er wat aan doen dat het Gribaldi was die zo goed presteerde in de sport.
Over krack c, jazz en ferro hoef ik hier niets meer neer te zetten. Hun prestaties zijn algemeen bekend. Niet waar!
maar ff vraagje, zou ik dit hier niet neer mogen zetten omdat ik gribaldifan heet??!! is dit dan meteen reclame. Ik denk het niet!
Ik denk dat gribaldi zich zelf een gratis dekking geeft, want hij maakt hier tenslotte reclame voor zichzelf.
bovendien heb ikdit stukje uit de hoefslag! Maken hun dan ook reclame ik denk het niet!
Als een hengst het goed doet in de sport mag je dat dan hier niet nerzetten? allen als ie op wacht gezet wordt zeker!!!
Ik ben er trots op dat ik hier een veulen van heb, net zozeer dat ik er trots op ben dat ik een veulen heb van peterpan Die overigens ook zeer goed gepresteerd heeft afgelopen tijd!!
PS: Is trouwens geen hengst van JOOP!!!

Ik hoef ook geen mega reacties, maar zoiets van he, dat is goed zeg had niet verwacht dat ie het in zich had ofzo. heeft ie wel verdien dacht ik zo.
Maar ik ben soms beetje onrealistisch!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-02 11:52

chantal1 schreef:
Hmm, topprestaties, dat kan je op meerdere manieren opvatten Pling
Maarre als we over elke hengst die "het" goed doet een topic gaan starten kunnen er nog erg veel komen.
Gelukkig wel!!
Tenminste ik hoop van wel!
Maar ik denk dat het toch tegenvalt. Op onze 4-tal super grand prix hengsten na!
Lijkt me wel een leuk toppic!
Welke dekhengsten (in nederland) presteren goed op internationaal en nationaal niveau!
Tja mochten we daar niets over zeggen. Dan houd het toch een keer op!
Ik vind het namelijk erg boeiend hoe hengsten het zelf in de sport doen is ook interessant als je er mee wilt dekken.
Ik zoek nog steeds een leuke hengst voor mijn peterpan merrie dus kom maar op!! ben een en al oor!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-02 11:55

sarabande schreef:
Dus zoals ik al eens suggereerde zullenwe ze niet alfabetisch gaan bespreken, wie begint Ahorn???
Uhm goed idee, maar die hengst doet het op dit moment niet echt goed meer Haha! (tenminste niet in deze wereld)
Misschien 1 van zijn nakomelingen!
Maar het gaat erom wie het nu goed doet!! net als Krack C< typisch voorbeeld van een hengst die nu in de picture is vanwege zijn overweldigende prestaties!!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-02 11:56

GribaldiFAN"]
[quote="sarabande schreef:
Dus zoals ik al eens suggereerde zullenwe ze niet alfabetisch gaan bespreken, wie begint Ahorn???
Uhm goed idee, maar die hengst doet het op dit moment niet echt goed meer Haha! (tenminste niet in deze wereld)
Misschien 1 van zijn nakomelingen!
Maar het gaat erom wie het nu goed doet!! net als Krack C< typisch voorbeeld van een hengst die nu in de picture is vanwege zijn overweldigende prestaties!!
[/quote]
oeps maak ik nu toch weer reclame steef!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 11:57

Inderdaad Gribaldifan, hengsten afbreken gaat meestal vlotter dan opbouwende kritiek geven. Hij is ook geen KWPN'er dus misschien zit dat er voor iets tussen Knipoog. Ik vind het super dat hij zo goed presteert, zeker als je bedenkt dat hij ook nog een keer zeer intensief gebruikt wordt in de fokkerij. Ik hoorde dat Deniro ook zo goed presteerde in Saumur, hij won er de Grand Prix en de Grand Prix special, ook een hengst die nogal wat dekkingen heeft en toch presteert.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 12:05

GribaldiFAN"]
[quote="chantal1 schreef:
Hmm, topprestaties, dat kan je op meerdere manieren opvatten Pling
Maarre als we over elke hengst die "het" goed doet een topic gaan starten kunnen er nog erg veel komen.
Gelukkig wel!!
Tenminste ik hoop van wel!
Maar ik denk dat het toch tegenvalt. Op onze 4-tal super grand prix hengsten na!
Lijkt me wel een leuk toppic!
Welke dekhengsten (in nederland) presteren goed op internationaal en nationaal niveau!
Tja mochten we daar niets over zeggen. Dan houd het toch een keer op!
Ik vind het namelijk erg boeiend hoe hengsten het zelf in de sport doen is ook interessant als je er mee wilt dekken.
Ik zoek nog steeds een leuke hengst voor mijn peterpan merrie dus kom maar op!! ben een en al oor!
[/quote]

Nou, starten dan. Kijk, tuurlijk is het leuk als er iets positiefs over een hengst wordt geschreven. Nou, je begrijpt me wel denk ik.
Ehm, tja, zou je graag advies geven, maar daar begin ik eigenlijk bijna niet aan, als iemand iets zoekt over een hengst ben ik graag bereid om info te geven, mits ik het heb natuurlijk.
Wat zit er verder achter die merrie?

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-02 12:06

Zannekin schreef:
Inderdaad Gribaldifan, hengsten afbreken gaat meestal vlotter dan opbouwende kritiek geven. Hij is ook geen KWPN'er dus misschien zit dat er voor iets tussen Knipoog. Ik vind het super dat hij zo goed presteert, zeker als je bedenkt dat hij ook nog een keer zeer intensief gebruikt wordt in de fokkerij. Ik hoorde dat Deniro ook zo goed presteerde in Saumur, hij won er de Grand Prix en de Grand Prix special, ook een hengst die nogal wat dekkingen heeft en toch presteert.

Het lijkt steeds beter te lukken dekhengsten uit te brengen in de hogere sport. Misschien wel omdat het beleid van trainen en dekken beter wordt gecombineerd. En zowel de eigenaar, trainer als rijder hier beter mee omgaan!
Ook wel een leuk idee voor een topic Haha!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 17:38

GribaldiFAN schreef:
Het lijkt steeds beter te lukken dekhengsten uit te brengen in de hogere sport. Misschien wel omdat het beleid van trainen en dekken beter wordt gecombineerd. En zowel de eigenaar, trainer als rijder hier beter mee omgaan!


Dat zou je na de resultaten in Jerez anders niet zeggen. Wat denk je van die blessures? Hengsten op een vreemde stal tussen andere paarden is een ramp. Ze breken de tent af omdat ze zich macho moeten gedragen tegenover alle vermeende 'concurrenten'........................

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 17:44

Gribaldi en Deniro waren de voorbeelden, die blijken toch goed te presteren tussen "publiek".

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 17:46

Leuk voor jullie, ook voor de mensen directer betrokken bij Gribaldi.
Mooie hengst ook, dat wel maar eh...

Van al die berichten al gillend over hoe geweldig die Gribaldi wel niet is, word ik een beetje Gribaldi-moe....

Wil je werkelijk jonge hengsten gaan promoten, kies dan een hengst die niet al honderden zo niet duizenden merries heeft mogen bevruchten. Er is immers een hele lichting S'sjes van Ermelo gekomen...zit daar niet wat voor je tussen....?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 106 bezoekers