Hond!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-01 18:02

Als we straks echt verhuisd zijn willen we een hond. Ik wil heel graag een Jack Russell en dat vind Bob oke.
Maar verder moet er dus een waakhond komen.
Nou moet ik er dus een hebben die wel kindvriendelijk is, heb geen zin dat ie in de gave beentjes van mijn bloedjes en hun vriendjes hangt.
We twijfelen tussen een Boxer en een Rottweiler. Maar dan....neem je een pup, of een iets oudere hond.
Hoorde ook al de optie om er een uit het assiel te halen...iemand daar ervaring mee?

Groetjes Suzanne


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 18:05

Rottweilers zijn leuke honden, maar niet echt betrouwbaar op het gebied kinderen.
een fox is een echte boerderij hond, en kan ook goed waken, is lief tegen kinderen etc. ( we hebben er zelf 1) het is dus net een grote jackrussel en ze zijn echt leuk Party!!

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 18:09

Jack Russells kunnen goed samen met paarden.

Geen onderschrift.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-01 18:14

Nathalie....heet die hond simpelweg 'Fox'? Dan kan ik op hondenpagina een foto zoeken. Of is het zo'n Foxhound, uit die Disneyfilm?

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 18:15

volgens mij wordt zo'n hond ook wel boeren fox genoemd dacht half dat t een hetzelfde was als een jack russel. lijkt er in ieder geval wel op.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 18:30

ja idd, een foxhondje.. leuke beestjes..

"Some memories are best forgotten"

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 18:34


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 18:37

Ik vind Duitse staanders ook erg leuke honden en niet zo overactief als die foxterriers, mijn nicht had een fox.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 18:40

ennuh weimaraners zijn ook erg mooie/vriendelijk honden!
wij hebben dr 1, en hij is best wel waaks, nouja niet dat ie iemand gaat bijten, maar vooral 's nachts als hij ietsongeowoons ziet of hoort gaat ie heel had blaffen enzo..

"Some memories are best forgotten"

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 18:41

Engelse Setters zijn ook héle leuke honden! Ik denk dat je het beste gewoon naar het asiel kunt gaan en vragen naar een goede, maar wel lieve, waakhond. Niet naar een ras zoeken, dnek ik.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-01 18:41

Eeeeeeeej...maar die is hardstikke klein! Dreigt dat nog wel een beetje?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 18:48

je hebt ze ook groter hoor!! Maar ze worden vaak op boerderijen gebruikt als waakhonden.
Je kunt ook bijv. 2 rottweilers kopen en die ;s middags in een hok doen en 's nachts los laten.. (doen ook veel mensen, maar vind ik zelf ene beetje zielig voor de honden)

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 18:48

De grootte van de hond maakt niet uit. Wij hebben (nou ja mijn ouders dan) twee teckels. Die kunnen zich heel goed verdedigen en erg goed waken

Geen onderschrift.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 18:53

nou maar als er een herders hond staat die hardstikke lief is en een poedel die er lief uit ziet maar vals is, ik zou eerder die poedel gaan aaien, bij wijze van spreke...een gevaaklijk uitziende hond maakt veel meer indruk Tong uitsteken

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 18:56

Ja, daar heb je wel gelijk in, maar je ziet wel wanneer een herdershond lief is.
Trouwens rottweilers zijn ook lieve honden, mijn neef had er een

Geen onderschrift.

Sirius_

Berichten: 10947
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 19:06

rottweilers! wil ik ook een van! en anders een labrador/retriever. leuk hondjes! mn vader wil ook een jack maar ik wil een grote *LOL* moet je op http://www.puppy.net of zo kijken.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 19:48

Duitse herders!!
Afbeelding Haha!

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 19:59

Wij hadden en duitse herder een heeeeeeeeleeeeeeee lieve! En nu hebben we nog (voor hoelang) eenSchotse collie!

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 21:43

ja een duitse herder is heel vriendelijk en ook een perfecte waakhond!!!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-01 21:52

Via een internet site over asielen, kwam ik via een zoekactie bij twee honden die geschikt zijn en ook nog in hetzelfde asiel zitten. Een Bouvier en een Rottweiler, allebei 3 jaar. Ik vind het ook wel wat hebben om zo'n hond een goed thuis te geven. Ik heb ze gemaild en hoop gauw wat te horen.
Ik heb in het mailtje gezet dat we pas in oktober verhuizen en of er mogelijkheden zijn zo'n hond (of allebei *LOL* ) tot die tijd daar te laten. Hier in huis wordt niks, ik ben veel te weinig thuis, omdat ik bij de paarden ben.
Ik laat weten wat ze zeiden. Als dat allemaal geen probleem is, wil ik er zaterdag eens gaan kijken...

Groetjes Suzanne

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 22:47

Hoi,

wij hebben een Boxer.
Een teefje. Maar dat je nou zegt, oliebol wa'n waakhond? Nope...
Ze zal echt wel waken als er echt iets aan de hand is hoor. Maar ik denk dat je meer hebt aan een herder.

Groetjes Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 23:00

[img]../upload/97/Kayleigh.jpg[/img]
Dit is mijn hond Kayleigh echt een super hond. Ze is heel slim, goed gemanierd, luisterd super, dol op mensen en kinderen en ook nog heel erg waaks en heel beschermend naar mij.
Mijn man heeft haar uit het asiel gehaald en haar aan mij kadoo gedaan Lovers . De asiels zitten echt vol met super leuke honden. Ook mijn vorige hond kwam uit het asiel.
Wat ik wel heb gemerkt is dat iedere hond een heel eigen karakter heeft, maar dat komt misschien ook omdat wij altijd voor vuilnisbakkies kiezen.
Want deze hond heeft wel een nadeeltje, ze is echt onvermoeibaar Dromen Gaaaap Ik ga niet met haar wandelen maar fietsen.
Dat hadden we kunnen weten wanneer we een beetje hadden gekeken op welk ras ze het meest lijkt, ze heeft echt veel weg van een flat coated Retriever, vooral dat karakter Haha! *LOL*
Heel veel succes bij de keuze van een hond!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 23:07

Bij ons op stal hebben we drie rottweilers gehad, waarvan we er een nog hebben; Bor. Dit is een hele waakse, maar wel lieve hond. De andere twee zijn als pup gekomen, maar hebben we helaas af moeten laten maken. De rotweiler Bart heeft in de wei een veulentje te pakken genomen Huilen Gelukkig is het veulentje er boveop gekomen maar wel met een hap uit z'n kont.
De andere, Max, was heel lief tot hij ineens plotseling een meisje van achter in haar kuit greep. Die twee honden zij dus afgemaakt. Bor, de 'engste hond' (hij gromt altijd) heeft nog nooit iemand kwaad gedaan maar is wel heel waaks.
Succes ermee!


Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 23:57

Bij ons op stal hebben ze 3 Jack Russels, nou klein, maar niet altijd fijn hoor, het zijn een paar felle krengen als ze iemand niet kennen.
Er komt ook wel eens iemand met een Mastino Napolitano (als de russels veilig opgeborgen zijn, ivm de veiligheid van de Mastino) en idd loop je daar eerder in een boog omheen als je die gigantische kop ziet, maar het ergste dat die met je zou doen is je doodknuffelen, volgens mij doet hij de deur nog open voor inbrekers, gezellie!
Onze Golden Retriever zou trouwens ook mee gaan helpen alles naar buiten dragen volgens mij. Verward
Maar vergis je dus niet in de grote van de honden, Geen inbreker komt langs 3 Russels. Party!!

Navragen is beter dan afvragen.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 01:54

Neem alsjeblieft geen rotweiler met kleine kinderen!!! Je hebt er wel lieve tussen zitten, maar over het algemeen zijn het etters. Ikzelf heb 2 duitse herders en heb nooit geen problemen met kinderen en de herders gehad. En ik ben zelf tussen de duitse herders opgegroeid. Jack Russels zijn ontzettende leuke hondjes, maar vergeet niet dat het terriers zijn. Die vragen nogal de nodige aandacht. Heel veel geluk met het uitzoeken Suzanne...
groetjes, Caballo

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, corinec, djinnie, Facebook, Hanneke_68, Hollyleaves, juval, lovemyhorse1, meintje, moOby, MyWishMax, perdjes, plutolover, Poety, purny, sasja0705, Tink89 en 165 bezoekers