ik zoek meer info over Marieton's Jasper enz..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

ik zoek meer info over Marieton's Jasper enz..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-02 17:38

Ik zoek informatie over:
Marieton's Jasper
Buren's Valentino


het zijn 2 hengsten, welsh-en
Marieton's Jasper = de vader van het paardje wat ik wil gaan kopen
Buren's Valentino = de vader van de moeder van het paardje wat ikw il kopen

Het paardje wat ik wil kopen heet Fudicia, bruin, 1.52 hoog

deze info heb ik al over Marieton's Jasper:
Vader: Julio mariner xx
Moeder: Vita Nova's Sandie
Schofthoogte: 1.54 m
Kleur: Vos
Geboren: 1991
Overleden: 2000
Nummer: 16390
Eigenaar: Gerti Nieuhoff ,Dalfsen
Fokker: A.B van Sommeren, haalderen
Opmerkingen: Voortijdig einde Welsh K hengst
Oudleusden- De Welsh sectie K hengst Marieton's Jasper is onlangs op negen leeftijd gestorven. De 1.54 grote voszoon van de Engels Volbloed hengst Julio Mariner xx brak 's nachts door onbekende oorzaak in de stal zijn achterbeen. Jasper was door zijn eigenaresse Gerti Nieuhoff te Dalfsen in training gezet op de springstal van de familie van Bijsteren, waar de zonen op hem reden. Jasper sprong eerst M bij de pony's en daarna L bij de paarden. Marieton's Jasper werd door A.B. van Sommeren te Haalderen gefokt uit de sterpreferente Vita Nova's Sandie (v. Conquistador). De eveneens ster preferente Clarach Wild Rose (v. Gredington Iolo) is de moeder van Sandie. Jasper werd in 1994 als driejarige ingeschreven met zeer goede cijfers. Zo was zijn laagste cijfer een 7,5 en liet de hengst voor de draf een 8,5 noteren en voor de galop zelfs een negen.

Uit de paardenkrant van zaterdag 12 augustus

--------
en over Buren's Valentino:

Vader: Bright Moon
Moeder: Hoge Wald's Aziate
Vader v. Moeder Dauphine's Bendi
Schofthoogte: 1.48 m
Kleur: Bruin
Geboren: 1987
Overleden: -
Nummer: 14811
Eigenaar: P.J.Bokje
Ulrum
Fokker: A. van Arkel
Buren

Wie heeft er meer info over deze paarden en het ALLER liefst zou ik graag wat foto's van ze willen

alvast bedankt,
xxxx Renée

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 18:06

Ik heb wel eens een nakomeling van Jasper gezien op concours, was een donker vos, die gruwelijk kon bewegen en springen en waar een gigantische hals op zat. Echt een hele mooi pony.

joop007
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-08-01

marieton's jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 20:59

deze hengst is van mij geweest en ik heb wedstrijd gereden met hem voordat wij hem verkochten en hij in training kwam bij martin v bijsteren.deze hengst was een pony met ongekende bewegingen maar was niet zo fijn van karakter wij hebben ook meerdere nakomelingen van hem gehad en deze hadden echter een fantastisch karakter!!!toen deze hengst van ons was stond hij in de zomer ter dekking via de dalhoeve uit wamel.ik heb hem meerdere hengstenshows gereden en steeds viel hij op door zijn bewegingsmechanisme.een uitspraak van tineke bartels over jasper: WAS HIJ MAAR 10 CM GROTER!!! dat zegt genoeg denk ik.....