Wanneer pil betrouwbaar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Wanneer pil betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-02 20:31

Jullie zullen wel denken...weer zij...haha ja sorry!!
Was iets vergeten te vragen aan de dokter maaar de meide weten het vast wel!!

Wanneer is de pil betrouwbaar, kan het niet op de bijsluiter vinden namelijk...en als dat nog van toepassing is ik slik lovette

22 Januari verwachten we ons kleintje


Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 20:32

Als je op de eerste dag van je menstruatie begint, is hij meteen betrouwbaar, anders duurt het eerst 7 dagen

Het leven is een gebakje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 20:36

Na 7 dagen slikken al?
Ik slikte Marvelon, die was pas betrouwbaar na 3 maanden.

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 21:39

Microginon is pas betrouwbaar na een maand,maar dan moet je hem wel (als je er net mee begint)vanaf de eerste dag van je menstruatie nemen.En goed nemen.Dus echt elke dag en niet vergeten.

Zoals je ziet is het bij elke pil anders dus ik zou als nog even de dokter bellen.Vragen staat tenslotte altijd vrij.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

PollyJarig
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23407
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 22:07

ik had ook microginon 30 en die was bij beginnen tijdens eerste dag menstruatie meteen of na 7 dagen veilig.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 22:26

Polly schreef:
ik had ook microginon 30 en die was bij beginnen tijdens eerste dag menstruatie meteen of na 7 dagen veilig.

Hetzelfde bij mij...
Op mijn bijsluiter staat het overigens wel..

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 22:38

ik heb femodeen, ben als probeersel ivm migraine 3 mnd gestopt, daarna weer begonnen, voor de zekerheid aan de huisarts gevraagd, en als je op de 1e dag van je menstruatie begint, is ie inderdaad gelijk veilig

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 23:07

Ik heb de meliane en volgens de bijsluiter is die als je 'm op de eerste dag van je menstruatie inneemt direct veilig en anders pas na een week.
Als we nu toch over dit onderwerp hebben Haha! Men zegt dat als je de pil slikt je dan minder last krijgt van buikpijn, etc. maar het vreemde is dat ik er juist meer last van krijg Boos! . 'Pil-loos' heb ik echt nergens last van maar met pil...... Ben benieuwd of ik daar nu alleen last van heb of dat er meer vrouwen zijn met hetzelfde probleem? Maar goed, met een paar asperines kom ik nog redelijk de dag door en het is altijd maar 1 dag dat ik er last van heb en je moet toch wat over hebben voor een relatie Lovers Knipoog

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

max_4ever
Berichten: 377
Geregistreerd: 16-07-02
Woonplaats: steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 23:56

Jippie schreef:
Na 7 dagen slikken al?
Ik slikte Marvelon, die was pas betrouwbaar na 3 maanden.


Ow die heb ik en tegen mij zeiden ze ook van de 1e dag.

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 08:59

Oke microginon is wel veilig de na de eerste week maar betrouwbaar niet.HIj is echt betrouwbaar na de eerste strip.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 10:39

loontje schreef:
Oke microginon is wel veilig de na de eerste week maar betrouwbaar niet.HIj is echt betrouwbaar na de eerste strip.


Dat zou echt dus onzin zijn als hij veilig is, is hij ook betrouwbaar. Anders zetten ze het er heus niet op. Microginon 30 is na 7 dagen slikken betrouwbaar. Staat trouwens ook gewoon op de bijsluiter

Het leven is een gebakje!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 10:40

Ja idd, microginon staat in de bijsluiter betrouwbaar na een maand mits begonnen op eerste dag menstruatie. Maar de dokter had het weer over drie maanden...

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 10:44

Mijn dokter zei dat hij meteen betrouwbaar is als je bent begonnen op de eerste dag van je menstruatie. Heel raar dat er verschillende verhalen de ronde doen.
Lijkt me dat er één bepaald regeltje is? Lachen (per pil verschillend dan he)

Het leven is een gebakje!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 15:48

nou ik heb microginon 30 en die is na 7 dagen wel betrouwbaar dat zei de huisarts trouwens ook.
Wel een beetje raar dat hier misverstanden over zijn straks allemaal zwanger


SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 15:56

Beetje offtopic maar wie heeft er ook dat de pil niet werkt?Dat heb ik al drie keer gehad
Niet dat ik nu drie kinderen heb ofzo hoor! Haha!

Maar ik werd steeds voordat de strip leeg was al ongesteld,eerst een paar dagen ,nou oke.Maar toen op een gegeven moment had ik nog maar een week geslikt was ik alweer ongesteld!Dan was ik gewoon drie weken achterelkaar ongesteld en dan een week niet(terwijl t net andersom hoort) Misselijk

Ik heb al drie keer een nieuwe soort pil gehad en ga nu op doktersadvies naar de gyneacoloog voor een 'bijpil'of een andere optie.

Ik had m in eerste instantie tegen de menstruatiepijn maar dat heb ik nou nog erger dan eerst! Misselijk Clown Verdrietig

Ik heb Microginon,Trichinon(3-fasepil),en nog een gehad en nu zit ik aan...euh naam kwijt maar dat duurt toch niet lang mer dan benik daar ook vanaf.Gyneacoloog 'Here I Come!'

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131952
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 23:59

Bekend probleem, Sanex.
Dit euvel heb ik ook een tijdje gehad, maar gelukkig is het weer uit zichzelf opgelost.
'k Heb wel een tijdje een "extra pil" bij moeten slikken (niet de dubbele dosis maar eentje die bloedverlies tegen ging).
In zo'n situatie schijnt de pil echter wel betrouwbaar te zijn, heb ik me wijs laten maken Schijnheilig

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 11:50

Mijn collega was met de pil ook ontzettend vaak en erg onregemaltig ongesteld. Op het laatst bijna wekelijks. Ze is nu maar gestopt en ze voelt zich weer prima. Ze moeten zich nu met het vrijen behelpen, maar liever behelpen, dan zo vaak ongesteld en je beroerd voelen.

Ik wou nu achteraf dat ik niet zo lang de pil had geslikt. Ik probeer nu al ruim een half jaar om zwanger te worden (weet dat het gemiddeld 1 - 1.5 jaar duurt), en het is nog steeds niet raak. Ben ervan overtuigd dat het door 10 jaar de pil slikken komt..... (in combinatie met 4 jaar meerdere keren per week rontgenfoto's maken op het werk).

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 15:57

flettie schreef:
Als we nu toch over dit onderwerp hebben Haha! Men zegt dat als je de pil slikt je dan minder last krijgt van buikpijn, etc. maar het vreemde is dat ik er juist meer last van krijg Boos! . 'Pil-loos' heb ik echt nergens last van maar met pil...... Ben benieuwd of ik daar nu alleen last van heb of dat er meer vrouwen zijn met hetzelfde probleem? Maar goed, met een paar asperines kom ik nog redelijk de dag door en het is altijd maar 1 dag dat ik er last van heb en je moet toch wat over hebben voor een relatie Lovers Knipoog


Ik heb precies hetzelfde; toen ik de pil nog niet slikte... geen last helemaal niks.... Ik ging de pil slikken en heb nu altijd als ik ongesteld ben super buikpijn Verward

Charmotte 4-ever!!!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 21:45

oh ik heb haast geen buikpijn meer alleen 's morgen en wat nog veel bter is ik ben het nog maar 3 tot 4 dagen!! Eerst was ik het iets van 8 maar dit is echt heel veel beter

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 15:41

Ik heb minder pijn als ik ongesteld ben en ik bloed minder! en ik ben het nu ongeveer 4 dagen! Dus bij mij is de pil echt toppie Lachen Ik heb zelfs geen verandering in mijn stemmingen enzo. Mijn moeder slikte vroeger de pil en zij werd er zo down van enzo en ze voelde zich helemaal niet lekker in haar vel zitten en toen stopte ze en was het weer gewoon Lachen


En natuurlijk ligt het aan je eigen hormoonhuishouding hoe jij op een pil reageert! dus je kan er vaker ongesteld door kunnen worden of je word depressief enzovoort.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 13:43

Ik vraag me eigenlijk af hoe betrouwbaar de pil is... je leest overal wel dat de pil betrouwbaar is maar ik hoor ook heel veel mensen die de pil gebruiken en wel zwanger zijn... kennen jullie mensen die zwanger zijn geworden terwijl ze de pil gebruikten? Ik geloof dat het maar 0,01% is maar je hoort het toch veel of ligt dat aan mij?

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 13:52

Jippie schreef:
Na 7 dagen slikken al?
Ik slikte Marvelon, die was pas betrouwbaar na 3 maanden.

slikte Knipoog
Vergeet niet dat wij oud worden... de pil is tegenwoordig toch betrouwbaarder geworden.

Die van mij, microgynon is ook gelijk betrouwbaar, als je maar op de juiste dag begint!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 14:18

Ben je nog niet wat jong? of ben jij ook zo vroegrijp type dat al oud is voordat ze volwassen is?

De hond is de betere mens

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 14:45

Desiree, ik was ook 16 (bijna 17) toen ik begon met de pil. Twee redenen: altijd erge buikpijn als ik ongesteld was en ik had sinds een paar maanden een vriendje met wie het redelijk serieus was. Een vroegrijp type was ik zeker niet, wel iemand die haar verantwoordelijkheden kende (en nog steeds kent).

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 14:47

Karin schreef:
Desiree, ik was ook 16 (bijna 17) toen ik begon met de pil. Twee redenen: altijd erge buikpijn als ik ongesteld was en ik had sinds een paar maanden een vriendje met wie het redelijk serieus was. Een vroegrijp type was ik zeker niet, wel iemand die haar verantwoordelijkheden kende.

maar dat is haar vraag niet. Ik weet dat de pil om vele redenen te slikken is behalve om anticonceptie, maar ik begreep uit dit verhaal dat het toch echt om de anti conceptie ging.

De hond is de betere mens