Wat voor deken is nou handig ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Wat voor deken is nou handig ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-02 23:44

Ik heb dit jaar weer voor het eerst alleen een buitenbak. Toen ik mijn pony net had stond ik bij een boer met buitenbak en maakte ik me niet zo druk om de kou, maar nu hij wat ouder word en er wat langer over doet om warm te worden en af te koelen wil ik toch een deken aanschaffen voor het rijden. Ik heb nu een gewone fleece zweetdeken maar kan ik die erop houden tijdens het rijden ? Zat zelf al te denken aan een uitrijdeken, met zo'n uitsparing, maar ik weet niet hoe dat werkt. Iemand ervaringen c.q tips ?

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 10:05

Bij Divoza hebben ze er al eentje voor zo’n 80 piek. Als het kouder wordt is het zeker aan te raden want daarmee houdt je de lendenen warm. Als ie warmgelopen is en je bent stevig aan het rijden kan je m afdoen, als je gaat uitstappen doe je m weer op. Hij gaat gewoon over de kont achter het zadel langs, onder de zweetbladen door en dan voor het zadel met klitteband vast. Simpel! Maar naast Divoza heeft elke ruitersportzaak ze wel: katoenen, wollen en waterdichte! Succes!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 10:16

Je kan bij het los- en uitstappen heus je fleecy over de lendenen leggen, net zoals de uitrijdeken zoals Lot beschrijft. Tijdens draf enzo vind ik zelf een deken over de lendenen overbodig en kan hij dus beter af. Is ook veiliger.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 10:27

Ik koop meestal wollendekens bij een tweedehandzaak. Je kan ze daar in alle kleuren en motieven krijgen. Je koopt wat band in een bijpassend kleurtje en je maakt je eigen uitstapdekentje. Ik heb zo een dunne en een dikkere deken gemaakt. Spot goedkoop en uniek, want er rijdt nooit een ander met dezelfde rond.
Model 'leen' ik van iemand die zo'n uitrijdeken heeft gekocht.
Daarnaast heb ik wel een waterdichte uitrijdeken voor als het regend of sneeuwt.

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 23:30

Ik gooi gewoon mijn gewone fleece deken over Jerai heen, ga erop zitten en doe hem als ze opgewarmd is weer af, met uitstappen pak ik hem dan weer.