USB hub: computer blijft hangen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

USB hub: computer blijft hangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-02 19:11

Ik heb inmiddels een aardige verzameling USB apparaten, maar maar 2 poorten. Iedere keer gepruts met die stekkertjes dus, schiet niet op.
Nou heb ik een Hub gekocht, handig dacht ik, kunnen ze er allemaal tegelijk in. Ding werkt ook goed alleen.... Ik kan m'n computer niet meer afsluiten of opstarten met dat apparaat eraan!
Hij blijft hangen, lampje op de hub begint te knipperen en pas als ik het stekkertje er uit trek schakelt de computer uit (of aan).

Het gaat om dit dingetje:
4 PORT COMPACT USB HUB
Afbeelding

Van de FAQ op de site van Trust word ik niet echt wijzer en nieuwe drivers ofzo kan ik ook niet vinden.

De computer is een Dell Dimension XPS R350

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 19:13

Is een USB hub niet alleen bedoelt om netwerken mee aan te leggen enzo? Voor pc's onderling?
Ik weet het ook niet zeker hoor, maar ik dacht dat een hub daarvoor was.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 19:19

carola schreef:
Is een USB hub niet alleen bedoelt om netwerken mee aan te leggen enzo? Voor pc's onderling?
Ik weet het ook niet zeker hoor, maar ik dacht dat een hub daarvoor was.


een network hub is voor netwerken maar een USB hib is voor USB ports, een hub is gewoon een splitter en dan heb je de verchillende soorten hubs, USB, Network, Printer etc. maar op je vraag, welke OS (operating system) heb je en weet je zeker dat de USB hub daar ook mee werkt? zo niet, ja, dan kan je een probleempie hebben. heeft windows een "add new hardware wizard" (weet niet hoe het in NL heet als ze er een NL naam voor hebben) gedraaid? of hoeft dat niet? is het plug and play? etc. etc. dat kunnen allemaal probleempies zijn dus check dat maar, en dan als je er niet uitkomt, bel gewoon de support line

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-02 19:23

Volgens mij niet hoor, heb nu scanner, digi enzo er aan hangen en dat gaat prima, het werkt allemaal mits ik het stekkertje er maar even uittrek tijdens het opstarten. Maar ook als ik er niets insteek blijft toch die Frusty pc hangen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-02 19:25

Windows 98, is dat ding geschikt voor, heb ik gecheckt, ik plug 'm in en hij herkent 'm keurig, gaat allemaal prima. Steek en speel. Alleen blijft de pc dus hangen bij het afsluiten....

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 19:43


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-02 19:46

Heb ik al gedaan, niets gevonden, of tenminste, niets gevonden dat een verbetering oplevert.

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 21:28

Er is idd iets met USB en Win98.... maar wat..... Verward

Verder weet ik niet wat voor Chipset er op je dell zit, als het VIA is, dan KAN het daaraan liggen, maar gaat wat ver om het daar te zoeken voor nu.

Kwam dit tegen op mijn zoektocht, zit alleen het antwoord niet in, behalve dat het win98 niet is waarschijnlijk:
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... ,hub,trust

Ik zou als ik jou was even op de dell-site kijken of er nieuwe drivers zijn voor jouw moederboard, never hurts to try.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 21:45

Installeer nou gewoon maar win2k op dat ding, dan zal je zien dat alles weer on orde komt!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-02 22:27

STEN schreef:
Verder weet ik niet wat voor Chipset er op je dell zit, als het VIA is, dan KAN het daaraan liggen, maar gaat wat ver om het daar te zoeken voor nu.

...

Ik zou als ik jou was even op de dell-site kijken of er nieuwe drivers zijn voor jouw moederboard, never hurts to try.


Pfoei, niet zulke moeilijke vragen stellen hoor, dat zou ik echt niet weten! Hoe kun je dat opzoeken?

Ik zal eens kijken of Dell nog iets nuttigs heeft, heb ik al eerder naar gekeken, maar wie weet heb ik iets over het hoofd gezien.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 22:58

Intel BX

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-02 23:10

En dat is?
Heb ik dat of moet ik dat hebben? Haha!

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 23:12


SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 23:12

windows 98, is een bekend probleem.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-02 23:15

En is er een oplossing voor?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 23:18

uiteindelijk blijf je toch aankl*ten met windows 98. ik zou kiezen voor w2k of als je pc het aan kan, windows xp pro.

anders windows xp home ed.

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 23:19

Windows is uberhaupt een probleem Haha! hoe dan ook, probeer die drivers te downen en te installeren, zou kunnen schelen.... hoop ik.

Mits je inderdaad de BX serie hebt, maar zou wel kunnen kloppen. Je PC stamt uit rond 1999?

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 23:21

Ho wacht!

SP check de link even naar Tweakers die ik heb geplaatst, daar is een dude met hetzelfde probleem, hij heeft alleen wel XP....

(overigens ben ik het verder wel met hem eens dat je best naar XP mag gaan Haha! echt wel rielekst (voor windoos dan))

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 23:21

nou win9x is inderdaad sowieso probleem. mee eens. win98 is praktisch history in de pc wereld.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-02 23:26

STEN schreef:
Windows is uberhaupt een probleem Haha! hoe dan ook, probeer die drivers te downen en te installeren, zou kunnen schelen.... hoop ik.


En waar doe ik dat?
Die link word ik niet echt wijs uit, veel te ingewikkeld! Bovendien draai ik in een kringetje rond, kom niets tegen om te downloaden Verward
Pc komt inderdaad uit rond 1999. XP trekt 'ie echt niet, dat wil ik 'm niet aan doen, de arme ziel....

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 23:29

je kan via windows update kijken of er patches zijn die je nodig hebt, margreet. maar uiteindelijk loop je tegen meer van dit soort spul aan als je win98 blijft gebruiken.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-02 23:33

Heb ik al naar gezocht, maar ik kan ze niet vinden. (Betekent niet zo heel veel hoor Haha! )
Dit is tot nu toe echt het enige probleem dat ik tegenkom, nooit gezeik gehad. Maar met een beetje mazzel komt er op redelijke termijn een hele nieuwe computer, dat scheelt een stuk denk ik.
Maar ik zit nu dus wel met het feit dat dat ding niet werkt en iets zegt mij dat dat toch op te lossen moet zijn.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 23:35

oplossen met windows9x is altijd oplossen tot je iets nieuws wilt. Lachen

even verder nog, kan je niet eens je pc aanzetten (power erop) of is het windows opstarten?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-02 23:41

Het is windows opstarten. Met opstarten blijft 'ie hangen op een zwart scherm. Met afsluiten blijft 'ie hangen op 'Windows is bezig met afsluiten'
Laatst bijgewerkt door Margreet op 26-09-02 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 23:42

ok dan is het echt een os probleem. ik zat nog even aan stroomvoorziening te denken omdat usb nog wel wat power pakt.

schiet me nu te binnen dat usb hubs pas vanaf win98 SE echt lekker worden ondersteund. misschien is dat het probleem.

Citaat:
The information in this article applies to:
Microsoft Windows 95 OEM Service Release 2.1, 2.5

Symptoms
You may experience intermittent problems with Windows 95 OEM Service Release (OSR) 2.1 or OSR 2.5 when you are using external Universal Serial Bus (USB) hubs. These problems may include:
The computer stops responding (hangs) while it is entering Suspended mode.
The computer hangs while it is resuming.
The computer may experience problems during shutdown.
Resolution
Windows 95 OSR 2.1 and OSR 2.5 provides basic USB support that was developed as the technology was first emerging. Based on today's more mature USB technology, there are a number of limitations with USB support in Windows 95 OSR 2.1 and Windows 95 OSR 2.5.

These limitations were addressed in Microsoft Windows 98 and carried forward to Microsoft Windows 98 Second Edition. Addressing these limitations required several architectural changes that are not portable back to Windows 95 OSR 2.1 or Windows 95 OSR 2.5.

Microsoft recommends that customers who require a more robust USB environment upgrade to Windows 98 or Windows 98 Second Edition.