18 jaar..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

18 jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-02 16:23

Er staat op Marktplaats een advertentie die mij wel aanspreekt, aangezien ik niet al te veel geld uit te geven heb Bloos .
Het gaat hier om een 18 jarige Hannoveraanse ruin Hage (1.70m). Hage is super braaf op stal, in de omgang en met rijden. Hij wil graag voor je werken en loopt op M-niveau dressuur en L-niveau springen.
Kan je nog vooruit met een 18 jarige? En wat kan je zoal hier nog mee doen?

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 17:33

Het ligt eraan of het echt een 'oude' 18 jarige is, of eentje die zich nog jeugdig voelt. Dat verschilt toch wel een hoop. Je zou moeten gaan kijken of het wat is. Als je nog een jeugdige Haha! 18jarige hebt, kun je er denk ik nog wel een paar jaartje mee vooruit als ie goed blijft.


#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 22:06

Leuke vraag Haha! Tong uitsteken

Ja, met een 18 jarige kan je meestal goed uit de voeten en je leert meestal ook veel van oudere paarden. Ik wel van die van mij in ieder geval en die is nu 20, was 17 toen ik hem kreeg.

Let er wel op of het paard er nog goed uit ziet voor zijn leeftijd. Vind hij lopen nog leuk, hoe is hij los in de bak, belangrijke dingen zoals rollen etc, merk je meteen of hij ergens stijf is. Een paard dat stijf is of last van zijn rug heeft zal voor 99% niet gaan rollen. Hij komt hij uit zijn stal, stijf etc! Hoelang heeft hij nodig om warm te lopen. Allemaal; kleine dingetjes die belangrijk zijn om op te letten. Als een paard stijf uit stal komt kan gewoon een teken van ouderdom zijn, die van mij komt s' ochtends als een plank zijn stal uit. Voor hij de loods uit is is hij al soepeler.

Verder hebben oudere paarden veel meer ervaring met verschillende ruiters, enge dingen en noem maar op. Ik moet b.v. altijd als ik meega op buitenrit voorop, omdat die van mij heerlijk overal langssjokt en nergens van opkijkt!
Gewoon gaan kijken, 18 is niet per definitie oud!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 00:08

ik zou er gewoon eens naar gaan kijken en uitproberen. Staat hij je nog steeds aan, laten keuren...
met een 18jarige kun je nog wel enkele jaren plezier beleven hoor! We hebben op deze moment een 17jarige hannoveraanse merrie, die ziet er al wat ouder uit, maar loopt nog altijd 5keer per week een uurtje... En dan nog een 19jarige ruin zonder papieren. Dat is een koetspaard, hij is de laatste 4jaar al elke keer belgisch kampioen geweest in de marathon bij het mennen (dubbelspannen) Hij heeft dit jaar zelfs nog twee zware menwedstrijden meegelopen...
Dus oudere paarden zijn echt nog niet afgeschreven.
Verder zijn ze al een pak rustiger, hebben meer (levens)ervaring en je kunt er echt veel van leren. En ze zullen zeker blij zijn dat jij ze nog steeds zo goed verzorgt! Haha!
veel succes!
xxx

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 18:28

je kunt er wel plezier van hebben hoor! maar ik zou voor een jongere gaan aangezien ik nu zo'n omatje heb. Cool

Maar laat je niet af zetten! 'k ken die vent nog steeds wel in elkaar slaan en het is al 2 jaar geleden!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 15 bezoekers