Auw auw auw...ongelukje met het schrikdraad.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Auw auw auw...ongelukje met het schrikdraad.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-02 19:03

Het zal weer niet zo wezen, shalane heeft weer wat.

Het ging als volgt, ik zette Jeems op het weiland, een weiland afgezet met oranje schriklinkt. Ik bleef er even bij kijken, omdat Jeems wel eens gaat lopen kloten op het land, zo ook nu. Ze ging met haar hoofd onder het draadje om daar gras te halen, terwijl eigelijk het hele weiland vol met mooi gras staat Ik wou haar daar weghalen, dus ga naast haar staan, maar opeens doet zij haar hoofd omhoog, met gevolg dat het schriklint tussen haar oren komt. Jeems helemaal in paniek en ik kreeg het schriklinkt langs me wang. Ik kon gelukkig op tijd het schriklint bij jeems weghalen, die was helemaal over de rooie. Wat een mazzel dat het schriklinkt meegaf en het niet zo strak stond! Gelukkig is er niks mis gegaan bij jeems, en bij het schriklinkt was de klok eraf gegaan, maar die hebben we weer kunnen fixen. Alleen ik zit met een probleem, heb namelijk drie dikke snee'en precies in mijn mondhoek naar mijn wang.
Dat deed nogal auw, maar gelukkig was het stroom er al af doordat jeems het schriklint dat tussen haar oren zat omhoog trok, en de klok sprong er dus af zeg maar. Dus ik heb mazzel gehad dat ik geen opdonder had gehad. Ik wist niet dat schriklint zo scherp was!

En ik had gelukkig betadine in mijn kastje en een doekje (heb 3 tubbes betandine voor mijn paardenvriend voor de zekerheid, maar nu kon ik het dus zelf gebruiken).

Jamey komt NOOIT meer op een land met schriklinkt, alleen nog op een land met hekken


Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 20:11

En met hekken kan niets mis gaan? Ik heb al zoveel paarden dwars door een hek zien gaan, met alle gevolgen van dien.
Je paardje heeft nu wel door wat dat draad doet, ze zal er hoogstwaarschijnlijk niet nog een keer tegenaan gaan.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen


jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-02 22:10

Met een hek kan ze er tenminste niet onder!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 22:21

Ach, schriklint is ervoor om ze af te schrikken Haha! Dan kunnen die dingen nou eenmaal gebeuren.
Daarna zoekt ze de grasjes waarscheinlijk midden in het weiland zoals het hoort Haha!
Zieliger is dat jij een wondje hebt Tong uitsteken
Maar ben maar blij dat je geen opsodemieter gehad hebt, dat heb ik zo vaak gehad en ik raar er toch echt niet aan gewend Tong uitsteken

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 22:36

Tos stormde eerst door het hek/draad/ dubbel lint heen... heb hem toen meerdere keren een opdodnder gegeven,... en nu heeft ie wel respect voor die draden!
Misschien een idee?

en je bent nu wel een beetje zielig hoor! Tong uitsteken
maar toch... snap ik niet hoe je het voor elkaar krijgt Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 08:35

Die stroom staat er juist op zodat áls ze eronder gaan, ze een opdonder krijgen en het voortaan wel laten Haha! Denk dat ze in dit geval dr lesje wel heeft geleerd. Laat dr het voortaan maar zelf uitzoeken als ze zulke dingen doet, leert ze alleen maar van en scheelt jou sneeen Lachen

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-02 13:47

Hihi ja das waar, maar de stroom (een soort ijzeren draadje wat je om het draad heen klikt, in verbinding met de klok) schoot eraf toen ze der hoofd omhoog deed. Waarom vind dat gekke paard gras nou altijd lekkerder onder stroomdraadjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 141 bezoekers