Wat is een goed/slecht merk houtkrullen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Wat is een goed/slecht merk houtkrullen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-02 12:20

Wij zijn overgegaan van rood zaagsel naar pakken houtkrullen. Allereerst hebben we Allspan gekregen, dat vond ik superspul, je gooide één pak in de stal en had een hele week een dikke laag krul!
Nu hebben we merklozen gekregen en Plospan, en ik heb het idee dat er (in dezelfde grote verpakking als Allspan) veel minder inzit. Waldo's stal stinkt snel als ie geplast heeft, en ik mest iedere dag, maar ik moet er nu echt twee keer per week een nieuw pak ingooien, en nog vind ik iet dat er veel inligt! Ook hebben we nu een paar paarden met hoefzweer staan en met stofogen...
Kennen jullie Plospan en merkloos, en hebben jullie daar dezelfde problemen mee??

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Nilson
Berichten: 34
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 12:36

Ik gebruik ook plospan, en ik vind het prima spul! Weinig stof. Zuinig in gebruik ben ik niet, ik gooi iedere dag een half pak erbij. Ik heb ook wel eens een merkloze gehad, maar dat zaagsel wat veel te fijn en daar gingen meer pakken doorheen. Maar Plospan is gewoon een goed merk.

Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 12:37

wij hebben edelspan krullen

in plospan zat veel stof

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 12:59

De stalhouder levert plospan! Wat een stof geeft dat spul zeg als je twee balen erin gooit en je maakt het los dan ben je echt niet blij!

Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 13:19

inderdaad
als mijn paard erbij zou staan zou ik hem meteen niet meer kunnen vinden, of hij verdwenen zou zijn in de mist!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 20:10

Ik ben vanmiddag naar de Fouragehandel geweest om te informeren naar bodemstrooisel. Hij vertelde me dat donkere houtkrullen vaak merantie bevatten [houtsoort]. Dat hout is bewerkt en geeft sneller hoefzweren. Ik heb zelf de ervaring dat Lois ook heel veel hoefzwere had toen hij op [wit] zaagsel stond. Ik overweeg nu om Lois op Equisanum te zetten. Dat werkt net zo als krullen maar is makkelijker af te voeren en gegarandeerd hoefzweer vrij [is me verteld]


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 20:14

Wij hebben op stal ook Edelspan. Heb er zelf geen ervaringen mee, ze staat op stro, maar hoor er ook geen klachten over van anderen die hun paarden daar wel op hebben staan.
Overigens is het risico op hoefzweren op zaagsel toch al groter dan op stro. Zaagsel bevat veel meer kleine deeltjes die in de witte lijn kunnen dringen.

Nulla tenaci invia est via

Smokey

Berichten: 223
Geregistreerd: 31-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 00:20

Wij hebben Plopspan. Dat is er in verschillende soorten. je moet dus expliciet naar stofvrij vragen, dat is wat duurder dan gewone plopspan. Het is inderdaad ook wat fijner dan Allspan. Wij doen dat bij een ruintje die enorm veel plast in de stal. Als onderlaag dan plopspan en eroverheen een dunne laag stro. Juist vanwege het risico van hoefzweren tenminste een klein beetje tegen te gaan.

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 08:45

Smokey schreef:
Wij hebben Plopspan. Dat is er in verschillende soorten. je moet dus expliciet naar stofvrij vragen, dat is wat duurder dan gewone plopspan.



Wij hebben ook plospan stofvrij maar ik merk er niet veel van het staat er met gigantische grote letters op dat het STOFVRIJ is maar ik heb er andere ervaringen mee!

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 11:09

Wij gebruiken allspan
wij zijn er ook heel tevreden van en het stoft ook niet
wij komen er ook hee llang mee toe maar wij hebben dan ook een zeer zuivere pony in de stal
het is wel duur voor als je meerdere paarden hebt maar wij met 1 pony komen er toch wel 2 a 3 weken met 1 pak toe !!!!

*It matters not whèn our riding starts, but how*
U.S Dollar Girl <3

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 11:18

Wij hebben edelspan en plospan door elkaar, ik moet zeggen dat ik niet veel verschil merk qua stof.
Mijn paard staat in een stal van 3 bij 5, dus die wordt bijna niet vies. En ik gooi er 2 tot 3 pakken per week bij.

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 116 bezoekers