Dag lieve Julia... ik ga je missen.... (+2fotos)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Dag lieve Julia... ik ga je missen.... (+2fotos)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-02 12:18

Nou, 24 sepetember was het dan zover. De handelaar zou komen om mijn lievelingspony Julia van de manege op te halen.
Zaterdag had ze d'r laatste les gelopen, want ze was te gevaarlijk. Ze heeft een scheve rugwervel en daardoor heeft ze veel pijn. Ik heb er het laatst op gerden. Daar ben ik wel erg blij mee.
Ik wist al heel lang dat ze weg zou gaan, maar steeds ging het iets beter, en dat weer slechter.
Maandag had ik al afscheid genomen want ik voelde gewoon dat ze de volgende dag weg zou gaan. Ik heb in bed liggen huilen tot ik in slaap viel. Dinsdag na school zou ik meteen naar de manege gaan om te kijken of ze er nog was. Ik wilde er heel erg graag bij zijn als ze weg ging. Dan was het voor mij een soort afgesloten iets met een begin en een eind.
We mochten het 4e uur een half uurje eerder weg, we hadden dus een uur pauze voor het volgende lesuur. Ik ben toen met Zita naar de manege gegaan, en ze was er nog. Maar niet voor lang. Om 1 uur kwam de handelaar met 2 nieuwe paarden (waarvan ik er een mocht uitproberen, ze was wel lief, maar mijn gedachtes waren bij Julia). Ze werd nog even losgegooid zodat de handelaar haar on zien bewegen. Ik heb nog foto's genomen. Ik moest Julia uit d'r stal halen en de tranen bleven maar lopen. Ik was niet te troosten ookal wist ik dat het hier voor haar geen leven was en waarschijnlijk een veel beter baasje krijgt.
Never was al ingeladen en Julia wilde absoluut niet de trailer in. Ik kon het niet meer aanzien, ze is zelfs 2x gevallen! Lips are sealed Ik ben toen binnen gaan zitten. Toen ze uiteindelijk in de trailer stond (met biks) kwam ik weer. Ze keek steeds achterom en hinnikte zachtjes, het leek wel aslof ze naar me keek en zei het komt wel goed... Scheve mond toen reden ze weg en gingen ze de hoek om... Huilen

Ik heb dit verhaal bewust 2 dagen later verteld, maar ik zit toch weer met tranen die over mijn wangen naar beneden druppelen. Verdrietig

Gister heb ik mijn laatste foto rolletje opgehaald en in mijn foto boek geplakt. Hij is nu helemaal precies vol.. Ik heb ook nog heel wat foto's op de digitale van zita gemaakt, die krijg ik nog.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het even kwijt.
Scheve mond Verdrietig

Dus als iemand Julia herkent laat het mij weten... (foto's in profiel).

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal en begrip... Groetjes Remi

I LOVE JULIA 4-EVER!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Reem op 14-11-02 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Ancy

Berichten: 5
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 14:14

heeeeeeeey schat, ik ben er echt ff stil van! nou geloof me we gaan julia gewoon zoeken en we vinden haar wel zodat je tenminste weet waar ze terecht is gekomen!!!!!!! en dat zal zeker weten beter zijn dan hoe het voor haar was op de hollandsche manege. Gelukkig heb JIJ haar met veel liefde verzorgt zodat ze nog een beetje aandacht krijgt! daar zal juultje je vast heel dankbaar voor zijn!!!! nou ok doei doei much love and kisses stephanie

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 18:10

hoi,

Hopelijk komt de pony goed terrecht, kun je niet via de handelaar die de pony opgekocht heeft erachter komen aan wie hij hem weer verkocht heeft?
dan kun je de pony wellicht nog bezoeken of alleen voor je eigen gerustelling weten of ie het goed maakt.

veel sterkte!
gr. cissie

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-02 19:06

Ja daar ben ik en en stephanie (ancy) druk mee bezig en we moeten dinsdag terug bellen want ze zou weer doorverkocht worden.
Maar ik weet niet of ze zomaar telefoonnummer willen geven... Ik hoop het wel!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 19:16

Ooh, nu moet ik een berichtje bij jou schrijven!
Jij hebt dat ook 2 weken geleden bij mij gedaan. Mijn lievelingspony is toen ook verkocht.
Wel fijn dat je helemaal tot het eind bij haar hebt kunnen zijn. Dat had ik niet, ze was opeens weg.
Maar ik weet dus echt hoe het is, ik moet nu ook weer heel erg denken aan Tina en ben weer heel erg verdrietig.
Dan is er weer een nieuwe pony. Dat is bij mij ook precies hetzelfde. Bij ons op de manege is Chalan erbij gekomen, een prachtbeest maar ze kan Tina nooit vervangen! Maar ik hoop wel dat ik haar leuk vind zodat ik ook weer een paardje heb om op te rijden.
Ik hoop ook dat jij die nieuwe leuk vind maar dat neemt niet weg dat je Julia heel erg gaat missen. Ik had het er ook moeilijk mee, ik zou eigenlijk zondag er een duinrit mee rijden maar heel misschien mag ik nu op die nieuwe.
Heel veel sterkte en probeer die nieuwe maar uit! Maar je vergeet Julia en Jos (die was ook verkocht zei je) NOOIT!

OOOh, het komt nu weer allemaal boven.................

Groetjes van Fleur

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 20:50

hey reem, tja, wat zal ik zeggen...
ik weet precies hoe het voelt zoals je weet..
en ik leef met je mee, als je erover wilt praten ofzo(live, mail of msn)zeg je het maar he.
ik heb bij pluto expres niet gekeken hoe hij weg ging juist omdat ik niet wilde zien hoe hij de trailer in werd gezet(wat ik van de verhalen hoorde achteraf viel het mee maar ik heb er nooit spijt van gehad dat ik het zo gedaan heb)
sterkte he meid!

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 21:43

Ik weet hoe je je voelt!!!
Wees iig blij dat je afscheid heb kunnen nemen, ik hoorde het over msn en ik barstte echt in tranen uit achter de pc en toen ik op de manege kwam moest ik weer huilen! Ze was echt zo lief, alleen de manege vond haar te "gevaarlijk" met een goede ruiter was het echt een goed paardje, daar kan je dan toch gewoon rekening mee houden Boos!
veel sterkte iig!!

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-02 15:20

Heel erg bedankt allemaal!

Ik heb vooral moeite om langs haar stal te lopen (waar dus nu een nieuwe pony is staat). In mijn ogen is ze een indringer, maarja daar kan zij ook niks aan doen..

Ik ben wel heel erg blij dat is 73 (net geteld) foto's heb en van Jos had ik er maar 3! En niet eens zulke mooie. Maar van Julia dus wel.
Ik laat jullie weten hoe het gesprek dinsdga met de handelaar gaat...

Groetjes Remi

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 20:07

Ja, daar had ik ook heel erg last van, van niet langs de stal kunnen lopen. Maar omdat de manegepony's daar allemaal staan moet ik daar toch komen. Nu was het de 2e week al wat minder maar toch....

Heel veel sterkte en ik hoop dat je erachter komt waar ze staat, dat weet ik nog niet van Tina.