Vreemde aspirant-kopers...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Vreemde aspirant-kopers...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-02 20:35

Nu Renzo te koop staat begin ik me af te vragen of jullie bij de verkoop van je paard ook zulke vreemde mensen tegen komen.

Ik krijg nu steeds mail van iemand uit België en Renzo wil kopen. Maar ze hoeft hem niet te zien van tevoren, gaat meteen akkoord met de vraagprijs en kan me niet bellen want ze heeft geen beltegoed Verward Maar of ik Renzo toch voor haar wil vasthouden.
Ik doe dit (uiteraard) niet, want ik krijg hier toch een beetje vreemde ideeën bij.

Maar ben ik de enige die dit soort verzoeken krijgt? En hoe zouden jullie hierop reageren? Ik kan dit soort mensen toch moeilijk serieus gaan nemen.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 20:38

Ik zou hier zeker niet verder op in gaan. Iemand die echt een fijne pony zoekt om mee te gaan rijden, fokken, mennen, of als gezelschapspony die wil ze over het algemeen eerst zien.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 21:58

hoi,

Er zijn vreemde bij ja, als wij pony's verkopen dan vragen we altijd of we van te voren mogen komen kijken naar de plek waar ie komt te staan, dan valt zeker 80 % al af, die laten dus niks meer van zích horen, dan weten wij dus al genoeg, dit truckje werkt helaas niet altijd, maar helpt wel mee, (wij gaan dus ook altijd kijken, kost soms veel tijd, maar dan weten we bijna 100% zeker dat ze goed terrecht komen).
soms verkopen we ze ook met een verkoop-contract, dit helaas door ervaringen uit het verleden.
Op de reactie van deze koper zou ik idd niet mee verder gaan, als ze al geen geld heeft voor de tel. hoe kan ze dan ooit een paard houden?
Bij wijze van spreke dan, want de winkels kunnen dicht zitten, enz. enz.
Iemand die ongezien een pony koopt, spoort in mijn ogen niet en is dus ook geen serieuze koper.

suc6 met de verkoop
gr. cissie

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 22:13

ach ja, er zijn meer mensen die een foto zien, bellen, en vervolgens het paard gelijk gaan halen (zonder hem eerst gezien of gereden te hebben)
zal verder maar geen namen noemen, maar ik vind het ronduit DOM

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 08:05

Vreemde kopers heb je altijd. Zo had ik 2 maanden terug een oude, niet echt mooie, maar wel rijdende volvo uit 1987 te koop voor 200 euro! Nee moet ik in discussie of de auto in 2 termijnen betaald kan worden, of ik er voor dat bedrag ook nog een nieuwe APK op wil zetten, en ga zo maar door Frusty

Heeft niets met ponys te maken, I know,maar geeft even aan wat een vreemde vogels je hebt...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 08:50

Niet doen. Een dier koop je niet ongezien. Het moet klikken met beiden. Deze persoon geeft daar blijkbaar niet om. Dus zal waarschijnlijk ook niet echt uitmaken of ie slaag krijgt of niet.

Toen ik nog kattenfokte en kittens verkocht. Pfff, dan krijg je rare mensen. 'Ja maar mevrouw ik vind die kleur toch beter bij mijn interieur passen'. Ik heb ik weet niet hoeveel mensen de deur gewezen.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 09:39

Ik had een 3 jarige ruin te koop staan als onbeleerd:
Krijg ik mensen hierzo om te kijken, dochter in vol tenue, wil de pony uitproberen??????????? Maar hij kent niets. Hun: oh maar mijn dochter wel.........................................

Of reacties van: welk wedstrijd nivo heeft hij?


een jaar of 4 terug hebben we onze duitse dog moeten verkopen Huilen (hij kwispelde zo hard en onze kids zaten met hun gezicht op staart hoogte)
Dus in de krant gezet. Chana was een zgn "mis"kleur grijs gevlekt ipv wit gevlekt. En als er mensen achter thuis komen blafde zij als een bezetene
Komen er mensen kijken (hond geblaft als een malloot): We hebben vragen/opmerkingen gehad:
Is zij waaks?
Wanneer wordt ze wit?
Je had haar toch wel eerst even kunnen wassen voor we kwamen, met dat grijze ziet ze er niet uit.

Gelukkig hebben we voor haar een goed tehuis gevonden op een manege hier in de buurt. Bij de vriendin van onze hoefschmid.
Overdag is ze bij de stallen en s'avonds mag ze mee naar huis.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 09:51

cissie schreef:
Iemand die ongezien een pony koopt, spoort in mijn ogen niet en is dus ook geen serieuze koper.
gr. cissie


Ligt er maar net aan wat je zoekt.
Ik heb 3 van mijn ponies ook ongezien gekocht en heb daar nooit geen spijt van gehad.
Volgens mij spoor ik evengoed nog redelijk hoor.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 09:57

Ik zou in iedergeval een voorafbetaling vragen, ben je tenminste zeker dan ... en tuurlijk moet je er zelf een goed gevoel bij hebben. En ... als er een voorafbetaling is en de koop gaat alsnog niet door betaal je die NATUURLIJK niet terug, want tenslotte heb je in die tijd ertussen de kans verkeken je pony bij iemand anders te verkopen. Dat zou ik doen!
PS - Heb je de naam en de gemeente van die mensen? Anders als je naar infobel.be gaat kan je daar aan de hand van een naam en een gemeente hun vast nummer te pakken krijgen. Ik verwed er bijna m'n kop op dat er één is ....

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 18:24

irene"]
[quote="cissie schreef:
Iemand die ongezien een pony koopt, spoort in mijn ogen niet en is dus ook geen serieuze koper.
gr. cissie


Ligt er maar net aan wat je zoekt.
Ik heb 3 van mijn ponies ook ongezien gekocht en heb daar nooit geen spijt van gehad.
Volgens mij spoor ik evengoed nog redelijk hoor.
[/quote]

Hoi,

Ik vind het ronduit vreemd als iemand ongezien een paard/pony of wat voor een dier dan ook koopt, dat wil niet zeggen dat je met het dier geen plezier kan hebben of spijt zou moeten krijgen van de aankoop, maar wij verkopen geen paarden aan mensen die ze niet van te voren hoeven zien, dat wekt bij mij hele grote vraagtekens op, zelf zou ik ook nooit een paard kopen wat ik van te voren nog nooit gezien heb. sommige nemen blijkbaar wel dit risico en dat moet ieder voor zich weten.

gr, cissie

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 21:27

stef schreef:
ach ja, er zijn meer mensen die een foto zien, bellen, en vervolgens het paard gelijk gaan halen (zonder hem eerst gezien of gereden te hebben)
zal verder maar geen namen noemen, maar ik vind het ronduit DOM


Als je het paard gaat halen zie je hem toch ook?
Ik heb ook wel eens een pony naar het zuiden van België verkocht. Moet ik dan tegen die mensen zeggen dat ze op vrijdag mogen komen kijken (14 uur om heen en weer te rijden naar Groningen) en zaterdag nog een keer om hem te komen halen?

En ik koop ook wel eens pony's vanaf een foto. Laat ze verder ongezien uit Engeland komen.

Een pony vasthouden voor iemand doe ik in principe niet. Alleen als er een deel (10%) betaald is en ze komen de pony later ophalen.
En of ze dat nou betalen als ze hier zijn wezen kijken of overmaken nadat ze een foto hebben gezien maakt mij dan niets uit.