Wat mag dit paard kosten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Wat mag dit paard kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-02 12:12

Ik heb definitief besloten mijn paard te verkopen. We passen absoluut niet goed bij elkaar.
Het is verder een heel braaf paard, bij wijze van spreken kan iedere gek er op stappen zonder dat er iets gebeuren zal. Het paard heeft met de juiste ruiter goede sport toekomst in zowel dressuur als springen.
Ze is 3 jaar en word volgend jaar juni 4, ze is nu zo'n 2 maanden onder het zadel. Ze is volledig verkeersmak.
Afstamming is landwinII x zuidhorn.
Wat kan ik hier voor vragen?


parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 12:13

het bloed maar er wel wezen.

vind ik ook heel reel als je niet bij elkaar past.

wij hebben ook iemand die stapt erop en meppenmaar.
je maakt dat beest dan alleen maar kapot mee.

ik zou er wel wat voor vragen 4000 euro?

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 12:25

Slechte tijd om te verkopen...dus als je het nog even uit kan zingen tot het voorjaar, zou ik dat zeker doen.
Deze tijd mag je blij zijn dat je je "eigen geldje" er weer uit krijgt.

Jammer joh, dat het niet past....
Maar ik vind het ook een beetje raar, je hebt het paard immers zelf ingereden en je was er zo weg van...waar is het dan mis gegaan, vraag ik me af? Je omschrijft hem als heel braaf en verkeersmak enzo, dat is toch een fijn paard dan?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 12:26

als zij nou zegt dat het niet klikt dan hou je je paard niet aan.
dit kan van het 1 op het andere moment gebeuren

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 12:32

Parouscha, dat is onzin.
Een paard's karakter veranderd niet volledig van de ene op de andere dag, die van mensen ook niet.
Wel volwassen blijven hoor...

Een tennisracket gooi je weg als de kleur je niet meer aanstaat, met dieren is dat toch wat anders.
Wellicht had volcano iets anders voorgesteld bij het paard wat ze kocht, maar een braaf paard dat net is ingereden en nu al verkeersmak is, ook dat ze er kort geleden nog helemaal verliefd op was en waarnaar ze lang heeft gezocht en veel anderen voor heeft laten staan, het gaat er bij mij gewoon niet in dat ze een miskoop heeft gedaan.
Ben bang, volcano, dat het ook niet echt helemaal aan het paard ligt. Wat wil je anders zien in een paard? Op welk vlak voldoet het paard je niet? Maw, hoe ga je voorkomen dat een eventueel volgend paard niet weer een verkeerde is voor jou?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 12:32

Ik heb het ook hoor, een pony gekocht, en klikken niet, dus verkopen, alleen heb ik heel veel gescheld mogen horen! Je hebt je paardje al ingereden, dus de waarde is zeker al hoger dan die je zelf betaald hebt. En tuurlijk dat ie is uitgegroeid en zo. Gewoon even rondzien wat iemand anders voor een gelijkaardig paardje vraagt en daar rond ook blijven, dan heb je een grotere kans hem snel te kunnen plaatsen wat voor jou en hem het best is. Veel Succes!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 12:34

je verkoopt um ter alle tijden.

het zit gelukkig mee dat ie een beetje een goeie bloedlijn heeft.

en zuidhorn blijven geen makkelijke paarden *LOL*

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 12:38

Wat dees zegt kan ik alleen maar beamen. Ik weet nog goed toen ik op zoek ging naar een paard, en de 5e was pas 'raak'. Met raak bedoel ik het gevoel wat ik toen had, de andere waren minstens net zulke goede paarden, maar er ontbrak een gevoel van 'dit is hem'. Dat gevoel kan niet van de 1 op de andere dag verdwijnen, daar moet iets aan vooraf zijn gegaan.
Kijk als het echt niet goed klikt doe je er verstandig aan om hem te verkopen, maar ik zou als ik jou was wel een tijdje wachten om na te denken wat je nou echt wilt, en even niet op zoek te gaan naar een ander. Werkt heel verhelderend.

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 13:05

Ik denk dat jullie het andere topic hebben gemist, hierin heeft ze het hele verhaal verteld, dat ze niet wist of ze moest kiezen voor haar paard of voor de pony, en ik denk dat ze er dus zeker wel goed over nagedacht heeft. (zie topic: wie moet ik nou kiezen?)
Overigens kan ik het me heel goed voorstellen, dat het niet klikt. Tussen mij en Tiko klikt het ook niet, toen ik hem kocht vond ik hem ook leuk, en in de omgang gaat het nog steeds prima tussen Tiko en mij, maar met het rijden klikt het gewoon absoluut niet, gevolg dat ik me alleen maar aan hem erger, is voor hem ook niet leuk. Dus eigenlijk wil ik Tiko ook verkopen omdat het niet klikt. En dat is moeilijk van te voren te voorzien als je een oningereden paard koopt.
Verder kan je idd beter even wachten (als je die mogelijkheid hebt) tot de lente met hem verkopen, zal je er altijd meer voor krijgen, maar alleen natuurlijk als je er in de tussentijd tijd voor hebt, anders is het ook niet eerlijk tegenover het paard.
Ik denk dat je er trouwens best wle wat voor kan vragen, idd, zo'n 4000 euro. Ze is natuurlijk nog jong, en als ze netjes aangereden is, en ze loopt een beetje leuk kan je er best wat voor vragen, maar hoe groot is ze?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 13:53

Ik denk overigens dat een ruiter in staat moet kunnen zijn om zich aan te passen aan het paard. Ik ben ook nog in dat proces met paddy hoor. Ik vind haar zelf niet ideaal bij me passen, maar ik probeer mezelf zo om te vormen dat ik beter bij haar pas. DAar groei ik als ruiter zijnde alleen maar van. maar ze moet kiezen begrijp ik en dan kiest ze voor het paard waar ze de meest hechte band mee heeft. Waarschijnlijk zou ik dat ook doen.

De hond is de betere mens

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 13:53

Denk dat je voor dit paardje misschien nog wel meer kan vragen hoor. (denk aan zo'n 5000 euro)

succes met verkopen van haar!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 14:20

dees, het karakter van een paard kan wel degelijk van de een op andere dag veranderen. ALs je wilt weten waar ik het over hem moet je op PP even het levensverhaal van jamaica lezen

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 16:34

Alktijd dat gezeur dat je je paard niet mag verkopen blablabla , als het niet klikt heeft niemand er wat aan om er mee aan te modderen.
Als het gevoel er niet is zal dat ook niet zo snel meer komen.
Bovendien wordt er gevraagd welke prijs ze voor dr paard kan vragen en niet of jullie haar willen overtuigen dat ze hem moet houden.

Ik wil graag even weten hoe groot ze is en of ze al klinisch en rontgenologisch is gekeurd. En heb je misschien nog wat foto's onder het zadel?
Persoonlijk als ik op het papier en de leeftijd afga dan denk ik aan zon 4000 euro . Als ik dr gangen gezien zou hebben dan zou het meer of minder kunnen worden natuurlijk.
Ik ben benieuwd of je misschien wat foto's hebt want ik weet wel iemand die interesse heeft.
Succes met de verkoop ! En ik vind het een goede beslissing, jij en je paard hebben er niets aan om door te klooien als je gevoel toch zegt dat het niet gaat.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-02 18:48

Het is idd waar dat ik in het begin het paard heel erg leuk vond, maar ze zeggen wel eens liefde maakt blind en in dit geval was dat ook zo.
Van alle teleurstellingen die ik heb gehad met paarden die ik bekeken heb had ik echt zoiets van en dit is m, omdat ze zo totaal anders was dan de vorige paarden die ik had gezien. Voldoet eigelijk wel zo'n beetje aan het 'droom' karakter wat veel mensen in hun paard willen zien; lief en aanhankelijk paard, nergens bang voor, sociaal tegen soorgenoten en bereid om alles voor je te doen zonder tegen te sputteren. Ik kan wel zeggen dat dit paard het makkelijkste paard is geweest wat ik ooit ben tegen gekomen. Ze is zelfs koeler in t hoof dan onze fries! (en geloof me die is al heel erg nuchter en koel!) Maar dat is helemaal niet wat ik zoek, ik zoek een paard met karakter een die opkomt voor zichzelf. Die niet iedereen klakkeloos vertrouwd en nergens kwaad in ziet.
Ze kan bij tijden wel pit hebben hoor, ook tijdens het rijden, maar ze is over het algemeen gewoon té makkelijk met alles.
Mijn pony daarentegen is totaal anders! Zeg maar gerust het tegenovergestelde.
Ik ben van plan om haar nog iets verder door te rijden, maar komt er tussentijds nog iemand die mij geschikt lijkt en een redelijke prijs bied dan mag ze dan ook weg.
En ik verkoop haar omdat ik dat de beste beslissing vind, ik doe dit echt niet omdat ik het leuk vind, iedereen wil het beste voor zn paard (althans dat neem ik aan) en ik ook! En ik denk dat ik hiermee de juiste beslissing neem.
Iig blijft ze nog minstens een maand zodat ik de kans krijg haar goed door te rijden en ondertusen krijg ik ook les zodat ik nog een maand bedenktijd heb voor als het alsnog klikt. Maar daar reken ik dus niet op...

Voor de geintreseerden ze is ong 1.72 (misschien nog iets groter maar niet boven de 1.75)


cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 20:24

Hoi,

ik vind het knap van je dat je deze keuze maakt, je bent immers toch gehecht aan je paardje maar kiest toch voor een betere toekomst zowel voor je paard als voor jezelf.
Met mijn paard klikte het wel vanaf het beging, al moet ik zegge dat het niet DE vonk die oversprong toen ik m'n vorige pony kocht, dit merk ik nog altijd, ik heb hem nu 6 jaar en toch lijkt het alsof de vonk gegroeid is i.pv. ineens, zal ook wel komen doordat je je aan het paard gaat hechten, maar toch is het anders.
w.b.t de prijs ik vind 3500 euro een redelijke prijs.

Veel suc6 met het vinden van een nieuw paard, of koop je geen andere?
gr. cissie

Nilson
Berichten: 34
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 11:41

obsession schreef:
Alktijd dat gezeur dat je je paard niet mag verkopen blablabla , als het niet klikt heeft niemand er wat aan om er mee aan te modderen.
Als het gevoel er niet is zal dat ook niet zo snel meer komen.
Bovendien wordt er gevraagd welke prijs ze voor dr paard kan vragen en niet of jullie haar willen overtuigen dat ze hem moet houden.



Wat reageer jij aangebrand! Ik vind dat Dees zeker wel een punt heeft en zal ze het niet goed bedoelen? Dit zeg ik omdat ik hetzelfde heb meegemaakt, ik heb doorgezet en ben blij dat ik mijn paard niet verkocht hebt! Wie zegt dat hetzelfde probleem zich niet opnieuw voordoet? Geen enkel paard is perfect, er is altijd wel wat dat niet aan het beel droompaard voldoet.

Maar de vraag van de prijs, 5000 euro vind ik echt veel te veel voor een paard wat niks kan. Verkeersmak maak je een paard zo, daar zou ik geen 5000 euro voor neertellen!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kempi001, LB2003, MarjaR, Zonnetje97 en 11 bezoekers