Ik heb jullie HULP heel hard nodig!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-01 09:43

Zoals jullie weten ben ik nog steeds op zoek naar de afkomst van mijn paard. Nu wil ik graag van jullie weten of jullie even met me mee willen denken. Ik moet het adres zien te achterhalen van een handelaar die vorig jaar overleden is, maar jaren in paarden gehandeld heeft. Zijn naam was PIETJE GEBROERS, hij kwam uit de BUURT VAN BREDA. Het was een man op leeftijd, echt zo'n typische handelaar, die met paarden langs maneges ging om te verkopen. Je weet wel, handje klap... Hij had meestal een jongere knul bij zich die hem hielp. Deze jongeman schijnt het bedrijf nog een tijdje te hebben voortgezet maar zou zelf ook overleden zijn.

Kent/kende iemand deze handelaar, en kan iemand me aan zijn adres helpen? Misschien bestaat er nog wel iets van een boekhouding, waarin te vinden is waar mijn paard vandaan kwam. Ze is namelijk waarschijnlijk afkomstig van deze handelaar.

Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward Verward

R.I.P. allerliefste Tonkie... 1987-2009


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 09:49

Misschien kan je wat handelstallen en maneges in/bij Breda eens bellen/mailen of die iets weten?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 10:02

Phoe hé, ik moet zeggen dat ik wel bewondering heb voor je doorzettingsvermogen!

Ik hoop voor je dat je wat vindt, waarvoor vindt je dat eigenlijk zo belangrijk als ik vragen mag?

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-01 10:05

GEWOON, pure nieuwsgierigheid en interesse. Mijn paard heeft een KWPN-brandmerk! Een brandmerk hebben betekent dat je ergens geregistreerd staat, en dat bekend is wie je ouders zijn, of je veulens hebt gehad, hoe oud je werkelijk bent, wat je originele naam is, wie de vorige eigenaren zijn geweest, waar je gewoond hebt al die voorgaande jaren ETC ETC ETC... Dat is toch leuk om te weten!? Ik ben zo verknocht aan mijn paardje dat ik er alles over wil weten! Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 10:09

Oproep dus aan iedereen in de buurt van Breda, denk eens terug in de tijd en probeer je te herinneren of bij jullie op de manege zo'n handelaartje kwam. Vraag het desnoods aan de manege eigenaar of wie je dan ook kent die een beetje thuis is in de bredase paardenwereld.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 10:16

Ik wist niet dat je paard gebrandmerkt was, dan wordt het al wat interessanter natuurlijk want ik begrijp dat het om een merrie gaat.
Ik geloof dat je laatst hier vertelde dat je bij het KWPN niet zo veel meewerking kreeg, heb je het nog een keer geprobeerd of heb je het helemaal gehad met dat KWPN?
Als ik jou was zou ik de paardenmarkten in de buurt van Breda aflopen en daar een paar van die oude handelaartjes aanspreken, die kennen elkaar allemaal van naam.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 10:18

op de site van de fnrs kan je maneges opzoeken in de buurt van breda en daar staan telefoonnummers bij.
Succes!
Groetjes Petra

:evaw:

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-01 10:39

Ik heb al alle telefoonnummers van maneges en handelaren in heel brabant uitgeprint en ben ze aan het bellen.

Inderdaad, KWPN is totaal niet meewerkend. Ik ben nog steeds geen stap verder, na zeker al 6 keer gemaild te hebben. Dat systeem van hen klopt voor geen meter. Je moet toch zeker een uitdraai kunnen maken op bepaalde kenmerken?!?! Als je alleen al op Gelders zou selecteren dan valt 95% van de paarden uit het bestand al af. Maar op die manier kunnen ze niet zoeken zeggen ze. Dan vraag ik me af hoe je database in elkaar steekt hoor! Boos!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Suus op 2001-06-07 11:40 ]</font>

Josje
Berichten: 51
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 12:14

Hai Suus, ik zal morgen eens vragen bij mij op de manege, misschien dat iemand hun kent.
Groetjes josé

Als je van Paarden houd, ken je de mens ook beter.


Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-01 14:44

Ja Josje, als je dat zou willen doen. De kans is nihil, maar ja, nooit geschoten is altijd mis he... Scheve mond\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 09:26

Suus! Mijn hoefsmid komt uit Breda, wellicht is dat ook weer een ingang??

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-01 09:34

Wie weet? De kans is natuurlijk minimaal, maar toch...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bengell, karelien, Marjelle1992, marjor, StalMelyn, Vagabondo en 9 bezoekers