help ik zit met mijn handen in het haar.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

shadowmember
Berichten: 15
Geregistreerd: 14-11-13

help ik zit met mijn handen in het haar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 13:13

Hallo bokkers,

Dit is een goedgekeurd schaduw account.

Ik wil graag weten hoe jullie hierover denken.
Ivm met evt. herkenning. Noem ik degene waar het om gaat hulpverlener.
Daar heb ik inmiddels een jaar gesprekken mee.

Nu komt het verhaal waar het om gaat.
Ik zit er nogal mee. En het zit me echt niet lekker.

Door alle gesprekken weet hulpverlener dat ik in de schuldsanering zit.
En dan heb je het niet breed maar daar heb ik mij mee verzoend. Het was de enige oplossing.

Hulpverlener bied vervolgens aan mij geld te geven zodat ik kleding kan kopen.


Ook bied hulpverlener aan mij geld te geven voor de decembermaand.

Hulpverlener zegt dit niet voor iedere client te doen.
Maar hulpverlener vindt dat ik dit wel verdiend heb.
En vindt het niet leuk voor mij dat ik iedere x elk duppie 10 x moet omdraaien voor ik het uitgeef.

Met name het zinnetje. Ik doe dit niet voor iedere cliënt. En het zinnetje. Ik vind dat je dat wel verdiend hebt.
Doen mij huiveren.

Wat als hij meer wil. En ik dat vervolgens maar te pikken heb omdat ik dat geld aangenomen heb.

Is hij dan toch een pervert.

Ik heb een verleden van seksueel misbruik.


Ik had en heb onwijs veel aan de gesprekken met hulpverlener.

En ik had tot dit niet het idee dat hij ergens niet te vertrouwen is.
Dat is nu dus wel anders.

Hij mag naar mijn idee niet eens dit soort dingen aanbieden.
En waarom zou hulpverlener zoiets doen.
Ik ben niet de enige cliënt.

Zit er iets achter en moet ik oppassen
Of zie ik spoken.

Ik weet het niet meer.

Even voor alle duidelijkheid ik heb nog niks aangenomen.

Ik ben alleen doodsbenauwd.


Winged

Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Re: help ik zit met mijn handen in het haar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:17

Ik zou opzoek gaan naar een andere hulpverlener. Je bent al misbruikt, je zit in een moeilijke situatie en ik heb de indruk dat jij jouw hulpverlener niet vertrouwd.

Daisy01

Berichten: 688
Geregistreerd: 13-01-08
Woonplaats: Sijbekarspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:19

Lastig.... Ken je andere clienten van 'hulpverlener?' Je zou dan altijd even kunnen vragen hoe 'hulpverlener' zich tegenover hun gedraagt..

Ik zou hier inderdaad ook wel mee oppassen, vooral omdat jij dit nu aan ons voorlegt en dat geeft al aan dat jou gevoel niet goed zit. En je moet vrijwel altijd van je eigen gevoel uitgaan..

Vind het verder lastig oordelen zo, maar weet wel dat 'hulpverlener' in principe niet zo prive met clienten om zou mogen gaan, en dan vooral niet tijdens jullie gesprekken en dus werktijd..

Koos onderschriftloos.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:20

Je alarmbellen gaan rinkelen... en dat doen ze niet voor niks! Luister er naar... zeg het tegen je hulpverlener... en als dat niet helpt ... dan afscheid nemen.
Je wil niet financieel afhankelijk zijn van een hulpverlener en een hulpverlener hoort dat ook niet aan te bieden.

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

shadowmember
Berichten: 15
Geregistreerd: 14-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 13:21

Dat wantrouwen is dus gekomen. Nadat hij dat aanbod heeft gedaan.
op het moment van was ik te flabbergasted om te reageren. Maar toen ik weer op de fiets zat begon het te malen.
en ben ik er beroerd van.

FriesWytske
Berichten: 9892
Geregistreerd: 05-08-06

Re: help ik zit met mijn handen in het haar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:22

Hulpverlener aangeven en heel snel een andere hulpverlener opzoeken. Dit is niet normaal.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:24

Heb je de mogelijkheid om hem op andere manier contact op te nemen... mailtje of brief sturen... met daarin je gevoelens... zodat je het van je af kan zetten en het weer "zijn probleem" wordt.

Want dat de hulpverlener het zo sneu voor je vindt is zijn eigen projecties en gevoelens... dat heeft niks met jou te maken... net als het aanbieden van geld dat is om zichzelf beter te voelen.

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:24

Ik vind dat het heel goed is dat je dit nu al opmerkt.

Inderdaad hoort een professionele hulpverlener je geen geld te geven.

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:25

Een hulpverlener is iemand op wie je in principe blind zou moeten kunnen vertrouwen. Ik heb niet de indruk dat dit bij jou het geval is. Daarom zou ik op zoek gaan naar een andere hulpverlener, ook omdat het mij inderdaad niet helemaal normaal in de oren klinkt... Je zit in een kwetsbare situatie, helaas zijn er mensen (ook hulpverleners) die daar misbruik van maken.

Fenore van Gipsy Spirit

Silenna

Berichten: 2983
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:27

Negeer NOOIT maar dan ook nóóit je onderbuikgevoel..

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:27

FriesWytske schreef:
Hulpverlener aangeven en heel snel een andere hulpverlener opzoeken. Dit is niet normaal.

:j

Ik vind het ook maar een zeer vreemde situatie en een eng voorstel. Sowieso is het onprofessioneel. Geldnood is geen lachertje, en mocht jij plots afhankelijk raken van je hulpverlener, zou dat tot minstens ongemakkelijke situaties kunnen leiden. Sterkte TS!

There is a crack in everything. That's how the light gets in.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:29

Ik weet niet wat voor een hulpverlener het is maar toen ik nog vrijwilligerswerk deed en ik iemand begeleide die in de schuldsanering zat had ik ook sterk de neiging om haar te helpen (alleenstaande moeder). Ik heb dat uiteindelijk nooit gedaan en het van me eigen afgezet maar ik kan het me eigen wel een beetje voorstellen.
Ik zou als ik jou was het niet accepteren en zeker niet omdat je er een slecht gevoel bij hebt.
Laatst bijgewerkt door amies100 op 15-11-13 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anomien

Berichten: 7300
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:29

Allereerst mijn complimenten dat je dit heel bedachtzaam oppakt.
Ik snap dat je dit, gezien je verleden, snel als een gevaar kan zien.
Het kan natuurlijk ook echt een goed gebaar zijn. Er zijn gewoon ook mensen die zelf graag overmatig inzetten voor een ander en ook gewoon wat extra's willen toestoppen.

Maar het kan natuurlijk ook gewoon heel anders zijn. En jij bent al misbruikt dus pas goed op jezelf.

Als jij je niet prettig voelt bij de situatie spreek dit dan naar de hulpverlener uit. Let hierbij wel op dat sommige wel hele gladde praatjes hebben. Spreek ook uit dat je bijvoorbeeld liever een proffessionele verhouding wilt hebben of zelfs wilt stoppen.

Nogmaals mijn waardering voor je bedachtzaamheid, maar ik adviseer je wel om niet te vertrekken zonder zelf het e.e.a. te hebben uitgesproken. Ik kan me voorstellen dat je (ook gezien je verleden) heel wat op hebt gekropt. of op hebben MOETEN kroppen. Je geeft nu aan dat het best aan je vreet. Met alle respect, ik denk dat je niet nog meer problemen moet dealen.


Kies voor je gevoel. Spreek het uit, handel ernaar en probeer het daarna los te laten. Vraag desnoods iemand mee.

ik wens je het beste enne... ondanks alles: verlies niet het vertrouwen in iedereen.
Laatst bijgewerkt door Anomien op 15-11-13 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Mama van mijn lieve meisjes

cooper

Berichten: 4475
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:30

Het zou zomaar kunnen dat die man je écht wil helpen en dat die alarmbellen afgaan omdat je jezelf wil beschermen voor iets wat vroeger gebeurt is en waarvan je bang bent dat het nu ook gaat gebeuren, dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.
Hij gaat eigenlijk een grens over door jou die dingen aan te bieden, maar misschien ziet hij ook echt hoe je worstelt en denkt hij te kunnen bijdragen daaraan door je wat geld aan te bieden. (Heb geen idee hoelang je al bij hem in therapie zit?)
Je hoeft het niet aan te nemen natuurlijk.
Nu, je schrijft dat je in de schuldsanering zit door de gesprekken (of lees ik dit verkeerd?-) Misschien dat je met hem kan overeenkomen om een minder groot bedrag voor de sessies te betalen, zodat je op die manier geld kan besparen, dan voelt het voor jou beter, en kan hij toch nog een klein steentje bijdragen, lijkt dat je wat?
Heb je dit al met hem besproken? Het hoeft namelijk echt niet zo te zijn dat er verkeerde bedoelingen achter zitten hoor, ga het gesprek met hem aan en geef je angsten en gedachten aan, misschien kunnen jullie samen tot een oplossing komen waarbij beide partijen zich prettig voelen.
Maar, als je vertrouwen in hem te erg geschaad is , is het misschien beter een andere therapeut te zoeken, hoewel de kans natuurlijk groot is dat je die uiteindelijk ook gaat wantrouwen. (Misschien omdat het voor jou zo onlogisch is dat mensen goed voor je willen zijn...)
Dus probeer bij jezelf te onderzoeken waar die angst vandaan komt, en of het ook realistisch is met wat er nu gebeurt , (ook al was het vroeger negatief en anders) , en maak op basis daarvan je beslissing.

Ik ben gewoon lekker mezelf,
bevalt jou dat niet?
Jammer dan.

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:30

direct een andere hulpverlener vragen. Ook zou ik deze meneer of mevrouw melden bij het bureau of instantie waar die aangesloten is. Dit hoort niet en mag dus ook niet gebeuren, dit gebeurd vaak als het TE persoonlijk word, en hulpverleners moeten een duidelijke grens hebben en deze doet dat dus niet.

Of hij of zij je echt wilt helpen of niet, er zit niks positiefs aan... Wil hij je alleen echt helpen ja is lief bedoeld, maar zo reken jij je meer geld als dat je hebt en dat kan later weer tot gevolgen leiden als deze hulpverlener er mee stopt. Wil diegene meer van je als dat nu nog lijkt, dan zeggen ze later, maar jij hebt het geld aangenomen dat mocht ook niet (wat nooit ten goede spreekt over die hulpverlener mocht die meer van je willen).

Jayden 10-12-2011
Papa, we missen je, we houden van je
[LZP] Jayden in het bos!
[BB-ITP] Mijn zoontje en zijn maatje

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:33

Oke maar er zijn ook mensen die je écht willen helpen en er verder écht niets achter zoeken.
Natuurlijk begrijp ik dat je gaat malen,zou ik ook doen hoor,heb hetzelfde verleden als jij.
Maar ik denk altijd verder, je kan hem nu wel verdenken van iets,maar eigenlijk is dat vooroordelen.
Je kan ook kijken,mocht er ook maar een klein beetje de verkeerde richting uit gaan,gelijk aangifte doen.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand zijn baan op het spel gaat zetten,en zeker in deze tijden van werkeloosheid.

Nogmaals TS ik begrijp jou echt héél goed,en ik begrijp ook waarom je bang word!
Maar zie ook de andere kant, soms willen mensen [dus ook hulpverleners] je écht helpen.

FB Groep Second Chance.

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:35

gohya schreef:
Oke maar er zijn ook mensen die je écht willen helpen en er verder écht niets achter zoeken.
Natuurlijk begrijp ik dat je gaat malen,zou ik ook doen hoor,heb hetzelfde verleden als jij.
Maar ik denk altijd verder, je kan hem nu wel verdenken van iets,maar eigenlijk is dat vooroordelen.
Je kan ook kijken,mocht er ook maar een klein beetje de verkeerde richting uit gaan,gelijk aangifte doen.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand zijn baan op het spel gaat zetten,en zeker in deze tijden van werkeloosheid.

Nogmaals TS ik begrijp jou echt héél goed,en ik begrijp ook waarom je bang word!
Maar zie ook de andere kant, soms willen mensen [dus ook hulpverleners] je écht helpen.



Ook al wil hij of zij echt helpen, dan is dit nog niet toegestaan. Erin mee gaan kan voor TS ook gevolgen hebben als de instantie het hoort of dergelijke waar van de hulpverlener is. Ook rekent de TS zich dan rijker als ze is, en dat kan voor de toekomst ook fout uitpakken...

Jayden 10-12-2011
Papa, we missen je, we houden van je
[LZP] Jayden in het bos!
[BB-ITP] Mijn zoontje en zijn maatje

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:36

Ik zou het zeer zeker niet aannemen! Los van of het goed bedoel is of niet, dit is niet goed voor jullie relatie onderling
Het feit dat je twijfelt zegt eigenlijk al genoeg, jullie vertrouwensrelatie heeft hierdoor een flinke deuk opgelopen.
In mijn ogen kan je 2 dingen doen:
De eerste optie is het oplossen met je huidige hulpverlener; uitspreken dat je je er niet lekker bij voelt (en geen geld aannemen). Maar dit moet je alleen doen als je er zelf echt achter staat.
De tweede een andere hulpverlener zoeken.

Succes!

:¨·.·¨:
`
·. Gijs van de Hertoghoeve
Gijs staat ter dekking via KI Gijs op facebook
viewtopic.php?f=250&t=1873568

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:36

Hij geeft haar toch niet élke maand geld.

FB Groep Second Chance.

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:37

gohya schreef:
Hij geeft haar toch niet élke maand geld.



dat maakt niet uit, elke euro cent die gegeven word is niet toegestaan...

Jayden 10-12-2011
Papa, we missen je, we houden van je
[LZP] Jayden in het bos!
[BB-ITP] Mijn zoontje en zijn maatje

Winged

Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:38

Mioux schreef:
Ook al wil hij of zij echt helpen, dan is dit nog niet toegestaan. Erin mee gaan kan voor TS ook gevolgen hebben als de instantie het hoort of dergelijke waar van de hulpverlener is. Ook rekent de TS zich dan rijker als ze is, en dat kan voor de toekomst ook fout uitpakken...

Inderdaad. Cru gezegd: TS Zit in de schuldsanering. Een proces van de schuldsanering is dat mensen zichzelf weer kunnen redden zodra ze hieruit zijn. Maakt niet uit met welke reden ze in de sanering terecht zijn gekomen. Als zij nu geld 'krijgt' leert ze dus niks.

Daarnaast: Een goede hulpverlener blijft professioneel en houdt op bepaalde vlakken afstand. Als hij haar echt wil helpen geeft hij aan dat hij haar hulpverlener niet meer kan zijn.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:38

@gohya... maar geld aanbieden als hulpverlener... wie helpt dan wie? Want je bent als client al deels emotioneel afhankelijk... en nu dus ook financieel... Ik vind het egoïstisch van de hulpverlener...om TS zo klem te zetten. Want wat als ze het niet aanneemt mag ze dan nog "klagen" over haar geldproblemen... of als ze het wel aanneemt en vertelt er iets gekocht mee te hebben, wat de hulpverlener "niet juist" vindt...

Een relatie met een hulpverlener is al lastig.... en geld geven/lenen maakt die onnodig heel veel lastiger.

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

shadowmember
Berichten: 15
Geregistreerd: 14-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 13:38

cooper schreef:
Het zou zomaar kunnen dat die man je écht wil helpen en dat die alarmbellen afgaan omdat je jezelf wil beschermen voor iets wat vroeger gebeurt is en waarvan je bang bent dat het nu ook gaat gebeuren, dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.
Hij gaat eigenlijk een grens over door jou die dingen aan te bieden, maar misschien ziet hij ook echt hoe je worstelt en denkt hij te kunnen bijdragen daaraan door je wat geld aan te bieden. (Heb geen idee hoelang je al bij hem in therapie zit?)
Je hoeft het niet aan te nemen natuurlijk.
Nu, je schrijft dat je in de schuldsanering zit door de gesprekken (of lees ik dit verkeerd?-) Misschien dat je met hem kan overeenkomen om een minder groot bedrag voor de sessies te betalen, zodat je op die manier geld kan besparen, dan voelt het voor jou beter, en kan hij toch nog een klein steentje bijdragen, lijkt dat je wat?
Heb je dit al met hem besproken? Het hoeft namelijk echt niet zo te zijn dat er verkeerde bedoelingen achter zitten hoor, ga het gesprek met hem aan en geef je angsten en gedachten aan, misschien kunnen jullie samen tot een oplossing komen waarbij beide partijen zich prettig voelen.
Maar, als je vertrouwen in hem te erg geschaad is , is het misschien beter een andere therapeut te zoeken, hoewel de kans natuurlijk groot is dat je die uiteindelijk ook gaat wantrouwen. (Misschien omdat het voor jou zo onlogisch is dat mensen goed voor je willen zijn...)
Dus probeer bij jezelf te onderzoeken waar die angst vandaan komt, en of het ook realistisch is met wat er nu gebeurt , (ook al was het vroeger negatief en anders) , en maak op basis daarvan je beslissing.


ik ben nu een jaar onder behandeling bij hulpverlener
het is er 1 op psychisch vlak
dit ivm verleden.

ik zat al in de schuldsanering vlak voor ik daar kwam.

bugpluisje

Berichten: 778
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:38

Er bestaan hulpverleners die dit zonder bijbedoeling doen omdat ze ingezogen zijn in het client systeem en client minder als client zijn waarbij er sprake is van oprechte betrokkenheid.

Het betreft een hij en hij kent, neem ik aan, jou verleden. Geen idee verder wat voor hulp hij je biedt, mw, ambulant thuis, coaching, maar er zijn soms wel potjes geld beschikbaar waarvoor niet iedere hulpverlener zich tot het uiterste inspant als cliënten niet willen. Hulpverleners willen zich wel tot het uiterste inspannen bij gemotiveerde cliënten die het uiterste proberen overeind te blijven. Desondanks begrijp ik jou gevoel compleet!

Wat zou het voor jou makkelijker maken dit geld te accepteren? Zou het helpen als je wist waar het geld vandaan kwam zodat jij duidelijk hebt dat jij hem op geen enkele wijze iets verschuldigd bent?

Ik denk dat het goed is om hem te vragen waar het geld vandaan komt en jij graag wilt weten wat nu maakt dat hij dit voor jou wel wil doen en voor een ander niet. Dat is vast lastig maar lijkt mij de enige manier om duideljkheid te krijgen voor jezelf op grond waarvan je dan zelf kan beslissen of je hem wilt houden of voor een andere hulpverlener wilt gaan.

Los daarvan mogen hulpverleners in principe niet uit eigen zak geld geven aan cliënten. Materialen is daarentegen weer anders.

Als je vragen hebt staat mijn pb voor je open. ik ken de wegen in hv land redelijk en wil altijd met je meedenken.

"De meeste mensen worden als origineel geboren en sterven als kopie"

NiG

Berichten: 341
Geregistreerd: 27-05-10
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:38

Het lijkt me belangrijk om dit te melden bij een hogere instantie (bijvoorbeeld de instantie waar de hulpverlener voor werkt). Hij gaat duidelijk zijn boekje te buiten door dit voor te stellen en ik denk dat er alleen maar problemen van kunnen komen.
In elk geval meteen stoppen met de gesprekken bij deze hulpverlener + melden is mijn advies!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 95Ellen, 98xsophiex98, _Natasja_, aeckker03, BoJessie, f_pepper, GrapeshotBot, Jette, lizy29, Ninaka, Patriesje, stoer, Telpeva, Varekaj, Vecar en 76 bezoekers