Stijf door de kou?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Stijf door de kou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-02 20:23

Sinds 2 weken is ze in het begin zo stijf wil amper door de hals en nette figuren zijn ver te zoeken.
Als ik dan zo'n half uurtje 3 kwartier aan het rijden ben dan wordt ze lekker los en kan ik weer nette figuren rijden en is ze mooi aan de teugel en ligt in de hand.
Ik stap altijd goed uit dus het is niet dat ze daar de volgende dag stijf van is.
Kan het zijn dat ze stijf is van de kou?
Ik heb haar nu met een zweetdeken met daarover heen een regendeken staan. Overdag in de wei 's avonds op stal.

Groetjes Roos.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5


Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 20:29

Ja hoor dat kan.
Net als Expensive die is de hele winter stijf geweest, zo erg dat die daardoor kreupel liep, en niet zo'n beetje.
en wat mn vader een keer vertelde!: een collega van hem heeft ook een paard, die is van de winter een keer in het land gaan liggen en toen kon die niet meer op staan zo stijf was die van de kou.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 21:01

Stijf van de kou, deze kou die er nu is, dat wil er bij mij niet in. Wellicht bij oudere paarden, vergelijkbaar met reuma bij oudere mensen, mischien...Bij oudere dieren is de doorbloeding minder goed, en doorbloeding houdt het lichaam op de warme temperatuur.

Logischer is, dat nu de zon minder krachtig en warm schijnt, het paard minder vitamine D en E aan maakt in het lichaam. de anti-oxidanten die het pard dus soepel houden.
Ik zou het paard zeker een deken opleggen als je weet dat het vatbaar is vor kou, en wellicht kan je eens proberen een schepje Pavo Eplus te geven daags. Let op: overdrijf de dosis vitmaine E niet, houdt je aan de voorschriften. Dan kan je het veilig eens proberen, zien of het helpt.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-02 22:13

Eerst stond ze alleen onder regen deken en vanaf vandaag heb ik er dus nog een zweetdeken bij opgedaan.
Ik zal kijken of dit helpt, zo niet zal ik Pavo Eplus kunnen proberen.
Misschien heeft ze ook wel gewoon een dipje.
Iedereen heeft zo'n z'n ups and downs.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 142 bezoekers