Wintec?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Wintec?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-02 18:38

Ik zit erover te denken om een wintec VZ aan te schaffen.
De reden:
Michelle d'r zadel die ik nu heb ligt niet echt super,de achterkant ligt te laag(doe er altijd een bontje onder) En vind 'm gewoon niet lekker zitten.
Als michelle het zadel ziet dan doet ze meteen d'r oren in d'r nek,dus dat is al een teken dat het voor geen meter ligt.
Anneke (zadelmaakster van hypo) die hier staat met d'r paard zegt ook dat het voor geen meter ligt,maar ze heeft er nog nooit drukkingen ofzo aan over gehouden en het schuift gelukkig ook niet.
Ze zei dat ik eens moest gaan kijken voor een wintecje.
Eigenlijk vind ik dat een beetje te duur,want michelle is al op leeftijd,en loopt ook niet alle dagen even goed(stijfheid,peesblessure gehad enzo)
Maar vind het toch wel een fijn gevoel als ze zo op d'r ouwe dag toch nog een goed passend zadel heeft,niet dan?Dus ik dacht aan een tweedehandsje.

Maar nu mijn vraag,wat voor?Wat raden jullie mij aan?
Michelle is heel rond,met een beetje een holle rug.


Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 19:03

De Wintec die we hadden, lag achter te laag op de rug van ons nieuwe paard.
Hetzelfde probleem dus dat je nu al hebt. Of een Wintec dan een oplossing is ? De enige goede oplossing is m.i. een zadelpasser te laten komen ...

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-02 19:13

Ja wij hebben dus een zadelmaakster/passer op stal,die ik vanavond zie,dan vraag ik even uitleg en info en wat zij mij aanraadt,misschien heeft zij op de zaak nog wat tweedehandsjes liggen die ze bij michelle wil komen passen.

Bedankt voor je reactie

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 19:26

ja ze zitten heerlijk!
EN je hebt verschillende bogen voorin dus je kan van alles verstellen...

Ik heb een hoge boog en dan ligt hij achter mooi op pepper`s rug..

VOor railly heb ik de gewone boog!

Succes

pmarena

Berichten: 48051
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 20:37

Ik heb mijn Wintec 500 VZ pas verkocht , vond het een vervelend zadel... Scheve mond

Lag supernetjes op Rena maar ik zat er niet lekker in , vond de oude types van stof-"rubber" combi 10 x beter zitten , en deze zijn vrij goedkoop te krijgen.

Wintec heeft wel vaker dat de kussens ingezakt zijn achter waardoor het zadel dus achter te laag ligt , maar als je op kunt vullen is dat natuurlijk te corrigeren Lachen

Ik heb nog wel het dressuurzadel 500 van Wintec , fijn ding !! Lachen

Ik denk wel dat Anneke aan een ouderwets Wintecje kan komen , je ziet ze ook vaak op marktplaats anders ?

Ik vond de nieuwe niet fijn omdat ik de zweetbladen tever naar voren gebouwd vond , en ik heb vrij korte pootjes .
Net als jij , dus zou me niet verbazen als jij 'm ook niet prettig vind zitten Knipoog

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 21:06

ik ben dus ook al lang opzoek naar 'n wintec 500 omdat die goed ligt op mijn paard en lekker zit.
maar dr is moeilijk aan te komen vind ik.
succes ermee!

Brabantse Fries ;)

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 21:06

Ik vind een wintec een heel fijn, zachtgeprijst zadeltje. Niet iets om nog top dressuur mee te rijden ofzo, maar ze zijn wel heel fijn. Ze liggen mooi op de meeste paardenruggen, en klapperen niet snel.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-02 22:31

Ik ga er naar op zoek,passen kan altijd toch?
Oplaten vullen kan ik laten doen zo vaak ik wil(handig zo'n Anneke in de buurt)
Bedankt voor jullie reacties.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 11:38

Dennis en Dien hebben er allebei een. En ik ben er erg te vreden over! Ik wil niet anders meer.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 11:44

ik ben heel tevreden over m'n wintec, maar ik zou eerst kijken of je hem op kan laten vullen. dat is altijd goedkoper als een nieuw zadel

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-02 12:15

Je bedoelt m'n oude zadel,of die ik nu van plan ben te gaan kopen?
Want m'n oude zadel heeft vanaf begin af aan al niet perfect gelegen,is toen ook opgevuld,maar er kon niet genoeg bij,vandaag dat bontje eronder.M'n oude zadel was TOEN al tweedehands en waarschijnlijk een flutmerk of geen merk.

Marije_jiplover

Berichten: 25297
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 12:57

ReBaTi schreef:
ik ben dus ook al lang opzoek naar 'n wintec 500 omdat die goed ligt op mijn paard en lekker zit.
maar dr is moeilijk aan te komen vind ik.
succes ermee!


Maar die dingen zijn nieuwe toch ook niet zo verschrikkelijk duur? Je kunt voor die prijs amper een 2ehands leren zadel kopen, volgens mij.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 17:54

Euro 369.95
NLG 815.26
nee is is niet echt duur nee.
maar een 2e handse is toch weer net wat goedkoper.
op marktplaats staat er weleens 1 voor 195 euro.
maar die zijn dan weer ver weg..das wel klote..
en ik moet t zadel van mn eigen geld betalen dusja..
snapje?

Brabantse Fries ;)

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-02 18:18

Ik heb nu 2 tweedehandszadels op het oog hier vlakbij dus misschien heb ik geluk.
Nieuw zijn ze idd niet zo duur,maar ik heb het geld gewoon niet voor een nieuwe,dus vandaar een tweedehands.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-02 19:09

Ik ga zaterdag een wintec passen van iemand uit spijkenisse dus,we zien wel Lachen

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 19:59

denz schreef:
Je bedoelt m'n oude zadel,of die ik nu van plan ben te gaan kopen?
Want m'n oude zadel heeft vanaf begin af aan al niet perfect gelegen,is toen ook opgevuld,maar er kon niet genoeg bij,vandaag dat bontje eronder.M'n oude zadel was TOEN al tweedehands en waarschijnlijk een flutmerk of geen merk.


ik bedoelde je oude zadel. dat ie al tweedehands was wil niet altijd iets zeggen. maar als ie echt niet past zou ik gewoon voor een andere gaan kijken.
en tweedehandse wintecs zijn idd niet duur. je moet wel goed kijken hoe uit ie is en hoe die eruit ziet. want een wintec gaat nou eenmaal minder lang mee als een goed leren zadel.
maar ik rijd ook al dik 3 jaar op mijn wintec en die ziet er nog prima uit. ik heb hem bij loulou gekocht dus ik weet niet hoe oud ie toen was, maar waarschijnlijk ongeveer 4,5 jaar. ik heb hem pas opgevuld en hij ligt nou weer prima op mijn paardje.
succes met zoeken Lachen

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-02 20:57

M'n oude zadel ligt volgens Anneke voor geen meter,nou vind ik dat verder best meevallen(ik heb er ook niet zoveel verstand van),maar ik vind 'm buiten dat ook zelf voor geen meter zitten.
En dan nog het punt dat Michelle meteen boos wordt als ze het zadel alleen al ziet van een afstandje..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 bezoekers