Joël is onbetaalbaar of toch niet?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Joël is onbetaalbaar of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-02 16:43

http://www.tctubantia.nl/regioportal/TC ... ID=1242119
tctubantia

WEERSELO - Wat is Gert-Jan Bruggink zonder zijn paard Joël? ‘Een amateurruiter’, zegt de Twentse springruiter stellig. ‘Dan kom ik niet meer voor op de grote concoursen.’

Er is nog niks concreets, helemaal niks, maar het blijft maar rondzingen dat er forse bedragen voor Joël worden geboden. Het paard huist nu nog tot ieders tevredenheid in de stallen te Weerselo, maar trekt eens de wijde wereld in. Bondscoach Bert Romp bracht het ter sprake op de Wereldruiterspelen in het Spaanse Jerez de la Frontera. Het lijkt hem onmogelijk om het toppaard van de familie Bruggink voor Nederland te behouden. ‘Binnen twee jaar is hij weg.’

En dan? Dan is Bruggink nog steeds een goede ruiter, maar kan hij niks betekenen voor het Nederlandse team. Volgens Bruggink is het aan Romp zelf of Joël blijft. ‘Als hij me blijft uitnodigen voor internationale concoursen dan is er geen reden om het paard te verkopen.’ Dan kan Bruggink en topsport bedrijven en een redelijk (prijzen)geld verdienen. ‘Maar als ik die kansen niet meer krijg, dan wordt het een ander verhaal. Dan kan ik beter een ander op hem laten rijden. Dan moeten we realistisch zijn.’

Gert-Jan Bruggink is doorgebroken op de rug van Joël. Alle grote wedstrijden reed hij samen met dat bijzondere springpaard. ‘Ik zou me heel rot voelen als Joël straks op de vrachtwagen staat en vertrekt.’ Maar zover is het nog niet. ‘Er is nog geen directe koper. Zou ook niet weten voor welk bedrag we hem zouden verkopen, hij is onbetaalbaar. Het liefst blijf ik gewoon op hem rijden.’


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ballard_L, Majestic-12, MyWishMax, Ptl4ever, Yontheke, YvonneV en 22 bezoekers