buitenbox, wat kan ik vragen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

buitenbox, wat kan ik vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-02 14:35

Wij hebben nog een handgemaakte buitenbox staan. Hij is 3x3, en ook ong. 3 hoog, in het midden zit een dubbele deur. Het is van geisoleerd hout, met een golfplaten dak (weet niet precies wat voor hout)
Hij heeft 3 jaar als stal voor hon gefungeert, maarja, hij staat nu al 2 jaar werkeloos.
Er zit nog een plank in waar je spullen of 3 balen hooi/stro kwijt kan, maar die plank kan er niet in als er een grotere pony in staat.
Stal verkeerd in goede staat, zelf uit elkaar halen en op komen halen.
Wat mag zoiets kosten?


Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 15:07

Nou als je iets bedacht hebt dan wil ik em graag van je overnemen. Ivm onze shetten die nog een schuilhok nodig hebben. Dan kom ik hem volgend weekend halen. Haha! Ik heb overigens geen flauw idee.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 15:07

't Zou een beetje hypocriet van me zijn om hier een prijs te noemen, want eigenlijk ben ik een beetje verlekkerd door je stalletje !
Heb misschien wel interesse om het stalletje over te nemen, want ik zoek nog een schuilstalletje voor Helion.
Als je een prijs in gedachten hebt, dan hoor ik het graag van je !

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 15:08

Wat wil je ervoor hebben?
Ik denk dat je voor een 1.000 euro misschien wel een koper kunt vinden. Adverteer eens in zo'n gratis huis aan huis krantje.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 15:11

er staan hierboven al twee aspirant kopers.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 15:19

Polly schreef:
er staan hierboven al twee aspirant kopers.


Hihi misschien wel een opbod veiling. Haha! Tsja 1000 euro ga ik niet betalen. Dan bouwt mijn Pa wel ff zo'n ding. En zelfbouw zijn wij 250 euro voor kwijt aan materiaal. Dus als dit voordeliger is dan doe ik het. Maar ik heb echt totaal geen idee wat dit moet opbrengen. Echt niet dus misschien is dat al veeeeeeeeeeeeeeeel te weinig. Dus ik hoor het wel. Haha!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-02 15:22

haha, probleem is dat ik zelf dus ook geen flauw idee heb. Ben zowiezo niet van plan hem uit elkaar te "slopen" en weg te brengen, dat mag de koper lekker zelf doen

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 15:29

voor 250 euro kan je bepaald geen materiaal kopen voor een box (dubbelwandig! anders onveilig) van 3x3m. met een beetje hoogte.
Een plaat hout kost je zo 50 euro, en die is maximaal 122x244cm. groot. Ga maar rekenen. En stevig golfplaat kost een vermogen. En als het totaal danook nog eens stevig moet zijn en goed op de grond verankerd moet worden...tssss...dat kost wat hoor!
Stef, ik zou de materiaalprijs vragen. Heb jij een leuk bedragje, en dan ben je het stalletje zo kwijt. Weggeven kan altijd nog, al zou ik zelf persoonlijk eerder een avondje leuk kampvuur houden dan het mee te geven aan koopjesjagers....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-02 15:31

de wanden zijn buitenschotten van schafketen (pepper werkt bij een ketenbouwer) zijn dus idd dubbelwandig, met van dat gele spul (glaswol ofzo???) gevuld

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 15:45

Kijk anders eens bij een professionele stallenbouwer wat die voor iets vergelijkbaars vraagt, of bij een tuincentrum naar een leuke blokhut Haha!
Verder staan er op marktplaats ook wel eens van dat soort dingen te koop.

Nulla tenaci invia est via

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 15:49

Ik heb toevallig net zo'n stal laten bouwen; 3 bij 3 meter, 2.60 met hoog, deur is zegmaar in 2 gedeeld zodat Ivank buiten kan kijken, golfplaten dak. Echt bijna hetzelfde dus *LOL*

Hier ben ik 600 euro in totaal aan kwijt geweest, niet echt goedkoop dus. Maar die van jou is "al" 3 jaar oud, nog helemaal niet oud, zeker niet als de stal goed is onderhouden, er nog goed uit ziet enzo... Wat zou jij voor de stal kunnen vragen... Ik zou rond de 350 euro of meer (hier kom je dus nog niet ver mee Haha! ) ervoor vragen Knipoog

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 16:38

200 euro is een nette prijs. Het is al een wat oudere stal en niet van originele stalwanden enzo.
btw voor een bokker strijk je toch wel even over je hart stef !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 16:43

obsession schreef:
200 euro is een nette prijs. Het is al een wat oudere stal en niet van originele stalwanden enzo.


Maar ik em foto's gezien van de slaapkamer van Stef Kwijl . Die Pepper is een heuse meubelmaker. Die heeft heir ook vast een kasteeltje van gemaakt Haha!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 16:48

Jippie"]
[quote="obsession schreef:
200 euro is een nette prijs. Het is al een wat oudere stal en niet van originele stalwanden enzo.


Maar ik em foto's gezien van de slaapkamer van Stef Kwijl . Die Pepper is een heuse meubelmaker. Die heeft heir ook vast een kasteeltje van gemaakt Haha!
[/quote]

misschien heeft stef wel foto's? Ik ben er wel benieuwd naar!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-02 20:25

obsession schreef:
.
btw voor een bokker strijk je toch wel even over je hart stef !


Is dat een hint??? Haha!
heb ergens een hele vage foto, maar zal volgende week (jah, geduld dus) wel ff met de digi foto's maken

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 20:30

Vol verwachting klopt m'n hart Stef Knipoog Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 20:36

Ik ben ook heel erg benieuwd!!!

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 08:35

Wat betreft die 250 euro. Wij krijgen het goedkoper dus vandaag die 250 euro. Via kenissen en bouwmarkten komen wij tot dat bedrag, maar mocht stef het verkopen voor minder dan sleep ik de trailer even naar werkendam en komen we hem halen Haha!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 12:51

het is niet alleen het hout wat je nodig hebt:
spijkers, schroeven, hoekijzers, hoekprofielen, u-ijzers, voerbak(ken), deurbeslag, verf, stenen en cement (voor fundering), regenpijpen enz.
Als je dat + hout kunt kopen voor 250 euro, dan denk ik dat je levernacier er geld bij moet doen Knipoog

Heb via www 3 binnenboxen gekocht, en daar een buitenstal van gemaakt (nou, ja mijn man, vader, schoonvader en buurman)

Ik heb het ijzerwerk, de profielen, ook voor inkoopsprijs gekocht. 2 euro per strekkende meter voor 3 X 3 cm u-profiel voor om de deuren. (1 deur 4 meter profiel, ik heb halve deuren)

Alle randen en kieren waar ze de tanden in kunnen zetten afgewerkt met hoekijzers (alminium, 5 euro per meter).

(even een beschrijving van mijn stal: halfopen boxen en halfopen tussenschotten, met overkapping)

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 30 bezoekers