Hengstenhouders geen intresse meer???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bacannie

Berichten: 1305
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: Vechtstadje

Hengstenhouders geen intresse meer???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-02 13:47

Hebben jullie ook wel eens gehad dat je een hengstenhouder belt voor een brochure, zij je naam en adres noteren om de brochure te versturen, en dat je vervolgens niets binnenkrijgt? Frusty Verward

Dit is me nu al twee keer gebeurd... Huilen !!!

Ben je als particuliere merrie-eigenaar niet intressant genoeg meer???
Als ik bel vraag ik om hun brochure met de reden dat ik mij aan het oriënteren ben... doe ík nu iets fout of hoe zit dat? Verward

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 13:54

ligt eraan wanneer je belt, nu kunnen ze toch niets verdienen en voor het volgend jaar kan er nog veel veranderen dus zonde van tijd en geld denken ze dan

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 13:56

sarabande schreef:
ligt eraan wanneer je belt, nu kunnen ze toch niets verdienen en voor het volgend jaar kan er nog veel veranderen dus zonde van tijd en geld denken ze dan


Jij snapt het Knipoog
Je kunt ook beter zeggen dat je zeer geinteresseerd bent in 1 (of meerdere) van de door hun aangeboden hengsten Haha! beetje vleien werkt ook goed.

Bacannie

Berichten: 1305
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: Vechtstadje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-02 14:33

Nou dan wachten we maar tot volgend voorjaar... Tong uitsteken

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 14:39

of op de hengstenkeuring dan kan je bakken vol meenemen dan krijg je zelfs koffie toe ha ha

Bacannie

Berichten: 1305
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: Vechtstadje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-02 15:23

Maar de hengstenkeuringen zijn toch allemaal al geweest??? Van het KWPN volgens mij wel...

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 15:24

eind januari 2003 dus

Bacannie

Berichten: 1305
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: Vechtstadje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-02 15:32

Okay, thanx!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 08:08

Kijk op www.bvhh.nl, daar staan alle kwpn hengstenhouders op, en de links naar hun websites.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 12:24

Dat vindt ik zo leuk om die boekjes te ontvangen, ik heb er dit jr. 14 ofzo ontvangen waaronder 4 duitse, 1 boekje heb ik niet gekregen maar die werken samen met een duitste fokkerij waar ik het boekje dan wel weer van had Haha! .

De beste tip zodra het dekseizoen begint alle boekjes die je interressant vindt bestellen.
Ik heb nu ook een hele mooie kalenderplaat van van Uytert.

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 13:08

Ik stuur altijd een folder van mijn hengst, als iemand er om vraagt, ook al weet ik dat ze waarschijnlijk nooit komen om hun merrie te dekken. Het is een ieder zijn goed recht om zich eerst uitgebreid te oriënteren voor er een beslissing wordt genomen.

Vaak willen mensen alleen uit nieuwsgierigheid een folder of ze verzamelen folders. Tja, wat maakt het nou uit, wat de reden is dat ze om een folder vragen, je brengt wel je hengst onder de aandacht en ook de mensen die nu niet van plan zijn om te komen dekken, kunnen altijd later een klant worden.

Als ik om een folder vraag en die niet krijg, dan ga ik er absoluut niet heen om te dekken. Behalve een drachtige merrie wil ik ook graag een beetje service, daar betaal je immers wel voor! Ook vind ik het heel erg storend als de hengstenhouder geen interesse in jouw merrie heeft. Dit jaar heb ik één van mijn merries laten dekken (insemineren) en de hengstenhouder heeft niets over de merrie gevraagd. Ongeveer 2 weken geleden belde hij (de merrie is april voor het eerst geïnsemineerd!) of ik een ‘papiertje’ bij het veulen wou, zo ja, dan had hij een kopie van het papier van de merrie nodig om zijn dekbon in te vullen, maar wat voor merrie drachtig is van zijn hengst interesseert hem helemaal niets.

Slechte zaak hoor, hengstenhouders die geen folders sturen en geen interesse tonen in de (gedekte) merries.

Sabrina

Bacannie

Berichten: 1305
Geregistreerd: 02-05-02
Woonplaats: Vechtstadje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-02 13:58

Ja, dat vond ik nou ook zo vreemd. Nu ben ik eigenlijk in staat (vanwege hun 'service') om als het zover is nou juist niet voor hun hengst te kiezen. Ik vind dat je als hengstenhouder ook een beetje aan PR moet doen, ook al kies je niet hun hengst dan kan je een ander misschien er weer helpen. Waardoor ze indirect tóch geld aan je verdienen. Knipoog
Eigenlijk is het ook niet raar om in deze tijd boekjes te vragen want je wil toch de beste keuze voor je merrie en niet de eerste de beste hengst van de buren... en die keuze duurt soms even. Helemaal als je pas sinds kort je een beetje aan het verdiepen bent in het wereldje! Lachen

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 22:20

misschien denken de hengstenhouders dat ze bekend genoeg zijn en de keuze hebben, particulier idd niet interessant is, dat zijn dan, weer idd, de verkeerde...
het is ook mooie reclame gewoon wat te sturen naar niet-klanten´
dát is service Lachen

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 22:45

probleem is dat de meeste hengsten (praten we over het KWPN?) via iedere hengstenhouder te betrekken zijn. Dus inplaats van folders toesturen willen ze je persoonlijk benaderen om juist die hengst aan te prijzen die van hen alleen is, waarvan ze de kosten niet hoeven te delen of die nu op jouw merrrie past of niet. De hengstenhouderij heeft niet meer die klantenbinding van vroeger. Dat is een voordeel en een nadeel. Voordeel voor degene die ongeacht bloedlijnen ruime keuze willen maken, nadeel voor degene die eigenlijk persoonlijk advies nodig heeft. conclusie. Gooi je vragen hier op bokt, krijg je (afgezien van een enkele) goed professioneel en neutraal advies. Beter dan dat van een hengstenhouder.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 12:21

Bacannie schreef:
Nou dan wachten we maar tot volgend voorjaar... Tong uitsteken
Ik heb hier een mega stapel hengstenboekjes liggen.
Ik krijg ze opgestuurd, vraag ze aan of neem ze mee van hengstenshows en natuurlijk van de hengstenkeuring.
het leuke in den bosch is dat je niet alleen de hengsten ziet maar juist de nakomelingen waar het uiteindelijk allemaal om draait daar kun je meer info uithalen dan uit zo'n boekje
Maar ik zou zeggen zet je vraag hier op bokt. Over de hengsten die je wat lijken en ik denk dat je een berg informatie over je heen krijgt! meer dan zo'n boekje te melden heeft.
Want de hengstenboeren laten de minst leuke dingen altijd weg@!
zie stravinsky (alleen eht goede van het afstammelingen rapport stond weergegeven! Haha!) Slim maar voor jou als fokker niet echt handig@!