Bodegraven: Opereren ze echt zo graag?????????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kabouterdans
Berichten: 5082
Geregistreerd: 19-06-02

Bodegraven: Opereren ze echt zo graag?????????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-02 13:06

Mijn paard moet een operatie aan zijn achterbeen ondergaan.
Botje uit de kogel laten verwijderen.
Mijn paard is niet kreupel, maar HEEL gevoelig aan zijn been na het rijden.
Op de foto is te zien dat het botje de boosdoener is.
Nu heb ik net de knoop doorgehakt en een afspraak gemaakt om hem volgende week te brengen.
Gaat een kennis me vreselijk aan het twijfelen brengen.
Volgens hem moet ik een second opinion aanvragen bij een andere kliniek, want ze zouden nogal graag opereren in Bodegraven.
Ze hebben mijn paard uitstekend geholpen toen hij hoeste maar met operaties heb ik totaal geen ervaring.

Moest dit even kwijt.


Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 13:38

Ik zou ook een second opinion doen, wel vind ik Bodengrave erg goed.
Ben ook met mijn paard geweest.

succes

Ruitershop Bolsterbos: http://www.stalbolsterbos.be
Facebook: Boomloze zadels België
Ruitershop Bolsterbos

KiKaDay 2018 :
Op 2 Juni 2018 organiseren we de 3de editie van KiKaDay bij de Wolfshoeve training in Hoogerheide.
Een paardensportevenement voor het KiKa Kinderkankerfonds.

Een dag vol clinics, workshops, demonstraties, strodorp en de KiKa Battle

http://www.kikaday.com


zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 13:52

Ze opereren alleen wanneer echt nodig. En dat losse botje is dus zichtbaar op de foto! Het is dus niet iets wat ze terplekke verzinnen. En juist met gewrichtsoperaties zijn ze heel goed.
Ik zou het laten uitvoeren en geen second opinion vragen in dit geval. second opinion is behoorlijk kostbaar en al heb je een verzekering, dit is voor je eigen rekening. Wel opletten als je je paard laat opereren, controleren of je verzekering dit wel dekt. Niet elke verzekering dekt dood tgv operatie.

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 14:18

Ik heb mijn paard wel in Bodegraven laten opereren aan een botsplinter (ocd) . Hij liep ook niet kreupel maar heb 't stukje bot wel weg laten halen. Zo'n splinter kan in de loop der tijd veel schade aan het gewrichtskapsel veroorzaken en dan ben je te laat.

Je kunt via de kliniek in Bodegraven bij AMEV/Hippo een operatierisico-verzekering afsluiten.

Succes !

Astrid

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 19:37

Bij ons raden ze aan in 't geval van OCD niet te opereren als het paard niet mank is en/of geen opzetting heeft. De reden daarom is dat een complicatie van zulke operaties besmette gewrichtsontsteking is. Het kan gewoon altijd gebeuren.
Voor er door OCD schade wordt veroorzaakt is er altijd wel wat zwelling of manken, dan kan je nog ingrijpen.
Misschien is het geval van de kogel geen OCD? Het hoeft uiteraard geen botje in het gewricht te zijn dat loszit. Dan is het risico ook minder groot...

Kabouterdans
Berichten: 5082
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-02 19:46

bij welke dierenarts ben je geweest??

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 19:53

Ik spreek over de Gent. Moet je anders een keer met iemand in Utrecht telefoneren, of foto's tonen. Universiteiten hebben geen baat bij wel opereren of niet, die krijgen toch een vast maandloon Lachen), vandaar dat je daar vaak een goeie opinie krijgt. Verder wil ik zeker geen raad geven, dat is altijd moeilijk van op afstand, misschien is het bij jouw paard net wel nodig.

Kabouterdans
Berichten: 5082
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-02 20:07

wat ik al schreef mijn paard reageert na het rijden HEEL gevoelig aan zijn achterbeen.

Behalve de foto's die er gemaakt zijn van het bewuste achterbeen
zijn er bij alle 4 zijn benen buigproeven gedaan en is er naar zijn rug gekeken.

daar was verder niks mis mee

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 21:55

het is wel verstandig om het te laten verwijderen, maar als je twijfelt dan vraag je de foto´s aan bodegraven en ga je met die foto´s even langs een andere dierenarts om te kijken wat hij of zij er van vind, succes gr shaneen

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 08:52

Ik denk dat het wel zin heeft om het losse botstuk te verwijderen. Iedere DA weet van de risico's die aan een operatie zitten en zal dat niet alleen voor de lol van het opereren doen. Aan de andere kant, als ze dat knutselen leuk vinden dan zijn ze er ook wel goed in. Losse botstukjes kunnen voor veel schade zorgen,en je paard heeft er dus al last van. Ik zou 'm weg laten halen. Bodegraven is een goede kliniek, een paard van een kennis is daar geopereerd aan een verbrijzeld griffelbeen en dat hebben ze ook heel netjes gedaan.
Succes.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 13:00

Bodegraven is een prima kliniek met veel verstand van zaken. Kijk echter eens goed om je heen daar, en bedenk je door wie dat prachige spul allemaal betaald wordt....
In dit specifieke geval echter zou ik voor opereren kiezen, omdat die losse botsplinter veel schade aan kan richten. Foto's liegen niet, en zijn ook niet commercieel ingesteld.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 22:52

Pffff, ik was altid zeer content met Bodegraven, niet in de laatste plaats vanwege de alleszins betaalbare tarieven.
Gisteren kreeg ik echter de rekening binnen van 2 bezoekjes Bodegraven en ik ben me werkelijk lam geschrokken!!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 07:20

He Fitzroy, jij ook net een rekening gekregen. Nog iemand van onze stal en ik hadden deze week ook de rekening gekregen en die waren niet misselijk. Maar goed dat ik hem verzekerd heb...... Maar blijft een hoop geld.
Maar, het is het geld wel waard geweest, want Pablo loopt als nooit ervoor, zo goed!

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 07:34

Ja maar ik ben dus niet verzekerd, Huilen en ik vond Bodegraven altijd een goede kliniek en niet duur. Goede kliniek blijft, maar niet duur valt nu wel heel hard af .....

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 02:38

Maar beste Fitz,

Jij hebt dat geld er toch al lang uit met die streepjescodes van Pavo??? Haha!
Laatst bijgewerkt door Eyes op 28-09-02 02:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 02:47

Oké beste mensen,...even een kleine uitleg mbt. bovenstaande.

Er bestaan cookiemonsters maar ook Pavostreepjescodemonsters.
Tot die laatste groep behoort Fitzroy (nee, niet de echte Fitz maar Leontine dus).

Wees gewaarschuwd!!! Als je Leontine ergens tegenkomt met een schaar in haar handen, berg dan heel snel al je zakken met Pavovoer op want ze knipt alle streepjescodes eruit (levert een kapitaal op volgens haar Verward ).

ZELFS.. als de zak nog geeneens op is!!!
Ik wilde dus het laatste restje mix in de voerbak van Cres kieperen, had dat mens de streepjescode eruit geknipt zodat er aan de zijkant van de zak een gat zat. Het voer kwam dus NIET Boos! in de voerbak van Cres terecht maar op de grond!!

Het is zelfs zo erg dat ze alleen nog maar onder begeleiding de fouragehandel in mag!

Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 06:58

ik zie het helemaal voor me Lachen

Enne Leontine, als ik je nu eens zeg dat ik een jaar of 15 pavo gebruikt heb en nooit zo'n zegel heb uitgeknipt ga je dan naar de afvalhoop om ze alsnog te gaan zoeken Haha!

Maar goed, nou on topic. Ik ben nooit in bodegraven geweest maar wel in emmeloord. Het is me opgevallen dat bij de grote gevallen (probleem van jet, heeft weken -af en aan- daar gestaan, geopereerd etc) ze heel schappelijk zijn maar dat kleine dingen vaak best oplopen omdat dan alles gerekend wordt. Maar ja, als je paarden hebt dan weet je dat het geld kost. En ik ben ook niet verzekerd.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 08:43

Tja, zometeen heb ik echt een probleem .... Fitz komt half of was het vol Verward pension te staan en dan kan ik geen streepjescodes meer uitknippen Huilen
Ik was net zo lekker op weg voor een gratis singel Schijnheilig

En om ook nog maar on-topic te blijven. Ik ben ooit eens met foto's naar Leendert Jan geweest voor een second opinion en waar de andere kliniek beweerde dat er ingespoten moest gaan worden zei Leendert Jan dat dat absoluut niet nodig was. Dus ik denk dat het wel mee valt met dat snelle opereren ..

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 12:49

donegrave is ook niet mijn favoriet. ze hebben bij mijn paard 8 foto's gemaakt konden ze niets op vinden en zijn toen maar eens buiten bij hem gaan kijken hoe die liep Verward
nouy daar was dus niets meer aan te doen.
bij exel lieten ze me rot schrikken. ze zou hoekatrol hebben. ik helemaal over de zeil bleek het een slijmbeurs ontsteking.
ze hebben het dus goed verpest bij mij.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 12:53

tip wil je een second opinion. ga dan naar oude kerk aan de amstel echt top vent daar. hij heeft foto's van phoenix gemaakt toen der tijd. zal hem nooit vergeten. hij sloeg een arm om me heen en zei maak wel de juiste beslissing als het zover komt.
nog mooit een arts gehad die dat deed.
verder is hij ook gewoon goed en duidelijk.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 11:54

Ik vind Bodegraven een superkliniek. Ik heb pas nog een paard gereden met een los stukje bot in de kogel die hebben ze daar bekeken en kwamen tot de conclusie om niet te opereren. Als ze echt zo happig op operaties waren hadden ze daar ook wel het advies van opereren gegeven.
Er zijn inderdaad dierenartsen die zo'n los stukje liever laten zitten vanwege de risico's maar als je paard erg gevoelig is na het rijden dan krijg je in de loop van de tijd alleen maar meer irritatie in het gewricht en kun je imo beter nu voor een operatie kiezen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, GrapeshotBot, Noukie, Stelvio en 27 bezoekers