Nieuw paardenpaspoort kost 113 euro!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Nieuw paardenpaspoort kost 113 euro!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-02 12:15

Ik had eerder een topic over 'paardenpaspoort kwijt wat nu'
toen zei ik dat het me niet kon shelen als het wat kostte

Nou heb ik het KNHS gebeld,een nieuwe kost dus mooi 113 euro!!

Nou toen slikte ik toch wel even

Ik ga toch nog maar s heeeel goed zoeken en anders moet ik mn spaarvarkentje maar aan zn dood helpen Verdrietig Huilen

kvind t wel erg duur hoor,ik baal er echt van dat ik zo'n slordig figuur ben Frusty Koe

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 12:47

Pfff... wat belachelijk duur! Hoe komen ze op zon prijs voor een paar velletjes papier? Ik ben hem ook eens kwijt geraakt, maar gelukkig is ie gevonden en kon ik hem ophalen. Scheelde me dus mooi 113 euro!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 14:09

Ik geloof dat ik ze ook maar even moet bellen. Ik heb Duncan 2 weken geleden laten chippen, krijg ik gister het paspoort opgestuurd, staat het verkeerde ras erin !! Ik zei nog zo tegen die chipper : Let op, het is geen Shire, maar een Clydesdale !! Maakte niet uit volgens hem. Nu staat er dus in het paspoort dat het een Shire is !

Hoe zou iemand met een fjord het vinden als er een Haflinger in z'n paspoort stond. Ik was toch niet van plan om 113 euro te gaan betalen omdat hun zo'n stomme fout maken.

Ben benieuwd wat ze zullen zeggen Verward .

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-02 14:11

Dat vind ik dus ook ,t stomme is hij moet ergens in huis liggen maar waar?!!?!?
N paar papiertjes en je bent een vermogen kwijt en dan moet ik mn paard ook nog opnieuw laten enten,belachelijk

Ik wil ze wel persoonlijk wat papier komen brengen en zelf de gegevens intypen ook !bleuh,boehoe,weeeeh ik vind t echt @#$%^& enzovoort

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 00:17

Wat dat enten betreft, zou het gaan om de basisenting. Als het goed is, staat die afgetekend in je paspoort.
Als je het oude entingsboekje nog hebt en de basisenting staat daar netjes in, dan hoeft de veearts alleen maar het paspoort af te tekenen. Als al je entingen in je paspoort stonden en dus ook je basisenting, dan moeten die inderdaad opnieuw, dat zijn er dan maarliefst 2.
De laatste mogelijkheid is dat je de laatste, meest recente, enting opnieuw moet laten doen. Maar stel nou dat jouw veearts zijn agenda netjes bijhoudt en als daar nou keurig in staat dat hij op die en die dag zus en zo enting heeft gegeven, dan kan hij die volgens mij in je paspoort vermelden. Als hij zijn agenda netjes op orde heeft dan hoeft er geen twijfel over te bestaan dat je paard zijn enting heeft gehad.

Succes ermee!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 08:30

carola"]
Pfff... wat belachelijk duur! Hoe komen ze op zon prijs voor een paar velletjes papier?
[/quote]

[quote="SANEX schreef:
N paar papiertjes en je bent een vermogen kwijt en dan moet ik mn paard ook nog opnieuw laten enten,belachelijk


De hoge prijs van vervanging van een officieel document heeft ook een psychologisch effect, namelijk dat mensen wat zuiniger met hun waardepapieren omgaan. Als vervanging maar 30 euro (noem maar wat) zou kosten, dan zou men er vast slordiger mee omspringen. Een officieel document is in feite uniek, het zou wat zijn als er maar aan de lopende band duplicaten gemaakt zouden worden omdat ze toch makkelijk vervangen kunnen worden. Hoe hoger de prijs, hoe hoger de drempel.

(Niet l*llig bedoeld overigens richting jou hoor Sanex.)

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-02 19:58

Ja dat is opzich wel waar wat je zegt Karin,ik zou m zeker geen tweede keer kwijtraken!!

En Lovely ,de laatste enting heeft hij bij ons gehad maar de andere entingen(die in het paspoort stonden) *LOL* heeft hij op ameland gehad en waar bij welke veearts weet ik niet (dat stond in t paspoort *LOL* )

een entingsboekje zat er niet bij(misschien dat de oude eigenaar die nog heeft,oh stom haar telefoonnummer staat ook in t paspoort! Koe )

Ik word hier gewoon helemaal }> Clown van!!

tis helemaal niet lachwekkend maar toch zit ik hier achter de pc te giegelen
aan de andere kant kan k wel janken,typisch weer iets voor mij hoor!

Ozzie
Berichten: 89
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 16:52

Craignethan schreef:
Ik zei nog zo tegen die chipper : Let op, het is geen Shire, maar een Clydesdale !! Maakte niet uit volgens hem. Nu staat er dus in het paspoort dat het een Shire is !


Goh, ze halen dus wel vaker dat soort geintjes uit... Bij mijn paard was het nog erger... er stond in dat het een hengst is Verward , is een merrie...
En ze heeft volgens hun ook nog een bles.. terwijl ik nooit 1 wit haartje heb kunnen ontdekken Lips are sealed

Gewoon even bellen, dan zetten ze het recht

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 21:27

ow jeee... ik wou ook in de b starten en mijn pony heeft geen paspoort... Verdrietig k had niet verwacht dat het zooooo duur zou zijn... owow... Verward

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-02 10:10

Ja maar hoffieeeh , de eerste keer kost het niet zoveel hoor maar ik ben m kwijtgeraakt dat is t probleeem.Voor jou zal t minder zijn ,hoeveel weet ik niet precies,maar dat kunnen ze je bij t KNHS wel vertellen