Goed & slecht nieuws over Ro

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mer1980

Berichten: 18817
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Goed & slecht nieuws over Ro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-02 21:42

Zoals jullie hebben gelezen in mijn andere topic:
[PP] Vanavond wordt Ro gescand! is de veearts geweest. Ze is dus helemaal drachtig! Haha! alles is goed en het veulentje spartelt al heftig door het vruchtwater. Het zwom de hele tijd al weg. een duidelijk kloppend hartje en er zaten uitsteeksels aan vast (= beentjes). dus dat gaat helemaal goed. God zij dank. Lovers

Maar haar wond op der sprong gewricht wil maar niet dicht. Het been is al een stuk dunner, maar door het lopen blijft het open. Ze moet dus nu 2 weken op absolute stalrust. ik mag alleen van de box naar de slang om af te spuiten en weer terug naar de box. Huilen het gaat iig weer een tijd duren voordat ik mag rijden. Als het over een week niet dicht is moet ik naar de kliniek. Dan gaan ze een foto maken. mocht er toch een beschadiging zijn op het bot, dan moet ze onder het mes. Huilen

ik heb in ieder geval al 2 jaar verzekeringspremie eruit aan veeartskosten. Scheve mond zucht...

Groetjes Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 21:59

jeetje ik wil je feliciteren met het goede nieuws en sterkte wensen met het slechte nieuws.
beetje rot maar je snapt wel hoe ik het bedoel.
succes en hopelijk valt het wbt de wond mee

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 22:03

super dat ze nog steeds drachtig is!! Komt vast een mooie eulie uit Lovers
wel ontzettend sjit dat die wond niet dicht wil... Sterkte ermee ik hoop dat t mee gaat vallen en dat de boxrust goed helpt

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 23:12

Lieverd, blij toe dat je nog steeds oma wordt Haha!

Ik duim hard met je mee dat het met die wond etc allemaal goed komt Knipoog

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 23:54

Geweldig dat ze nog steeds draagt zeg!!! Super *knuffie*! Maar balen zeg van die wond, ik ga echt heel hard duimen dat jou het geluk ook eens gaat toelachen met je paardjes!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 08:29

jeetje hopen dat het goedkomt met haar been
maar wat geweldig dat ze nog drachtig is!!
ben erg benieuwd naar de kleine ..

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 09:31

Jeetje.... kan ze wel onder het mes als ze drachtig is? I.v.m. narcose? Wel goed nieuws dat ze drachtig is!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 10:13

Gefeliciteerd dat ze drachtig is!
Ik vroeg me ook al af hoe ze dan onder het mes moet, of wachten ze dan tot het veulen er is?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 11:19

Hmmm... wat moet jij op dit moment een dubbel gevoel hebben Merilyn... Scheve mond Ik hoop voor je dat alles weer op zijn/haar pootjes terrecht komt. *duim duim*

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 11:36

Echt heel gaaf dat ondanks de spanning in het begin ze nu een gezonde dracht heeft. Wel flink balen van die wond. Je hebt vast al een zalfje van de veearts, maar volgens kun je bij de PD ook goede natuurlijke spulletjes bestellen dat de wondgenezing bevordert en de wond schoon houdt.
Succes!

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

Mer1980

Berichten: 18817
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-02 12:23

Mieke schreef:
Jeetje.... kan ze wel onder het mes als ze drachtig is? I.v.m. narcose? Wel goed nieuws dat ze drachtig is!


Tsja daar zit ik dus ook mee. De veearts wil het eerst plaatselijk proberen. Maar ja het blijven paarden he. Ik hou mijn hart vast. Ze maken toch eerst een foto, dus misschien is het niet nodig. Maar ja ik heb alleen maar pech met dit paard.

Ik ben wel opgelucht dat het veulen er goed uitziet en goed groeid. We hebben het gefilmd. Dat is wel leuk.

Groetjes Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 13:47

Yes, wel drachtig dus! Gefeliciteerd, echt leuk, je eigen merrie. Is het veulen van Elroy, of van een andere hengst?

Kom je niet met Elroy naar de premiekeuring, ik zag hem niet staan?!

Succes met het herstel van je merrie.

Groetjes Suzanne

Mer1980

Berichten: 18817
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-02 16:28

suzanne schreef:
Yes, wel drachtig dus! Gefeliciteerd, echt leuk, je eigen merrie. Is het veulen van Elroy, of van een andere hengst?

Kom je niet met Elroy naar de premiekeuring, ik zag hem niet staan?!

Succes met het herstel van je merrie.

Groetjes Suzanne


El Roy moet om 14.30 uur in de rubriek 3 jarige hengsten. Dus hij doet mee. Haha! Ik baal wel dat ik me tussen 7.00 en 9.00 moet melden zo vroeg.

Het veulen is van Painted Black en niet el Roy. Als ik een veullie van El roy wil dan doe ik dat wel uit een PRE merrie net zoals jij hebt gedaan met Imi. Ik hoop ook dat ro snel weer genezen is.

Groetjes Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 19:16

Ja, 7.00 is erg vroeg. Ik zit in de toelatingscommissie, dus ik moet er ruim voor 7.00 zijn. Aangezien Imi toch meegaat voor de show 's middags (zo goed gaat ie dus!) moeten wij dus voor dag en dauw weg, omdat je er met trailer helaas langer over rijdt.

Spannend hoor, de premiekeuring! Ga je hem zelf voorbrengen dit jaar?
Imi doet niet mee met de premiekeuring, vorig jaar was het geen succes en hij heeft de SICAB al eens gewonnen, dus echt nodig is het ook niet. Zelf vinden we het wel leuk, dus hopelijk kan Salvador volgend jaar meedoen bij de 1 jarige hengsten. Sal komt trouwens wel mee zondag...mams doet mee aan de premiekeuring!!!!!

Nou, ik zie je zondag vast wel!

Groetjes Suzanne

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 19:39

Jee zeg, daar word je ook niet vrolijk van! Gelukkig maar dat ze wel goed drachtig is! Sommige paarden lijken het ongeluk wel aan te trekken.

Nou ja sterkte maar met Ro dan!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 23:19

Even tussendoor... keuring, is dat a.s. zondag al??? Is de tijd zo hard gegaan? Waar wordt het gehouden, dan weet ik of ik lui kan zijn en 's middags kan komen of dat ik als lijkje rond moet gaan struinen Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Mer1980

Berichten: 18817
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-02 08:43

Nou Mayo maak je borst maar nat. Dan zou jij je naar ermelo moeten begeven. Haha!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, Elegance_, Esmee_RS, Faya__, Gambler21, HighFly_, Ik_is_Ik, jokesonyou, jusdepomme, Spritely, Vagabondo en 113 bezoekers