Schuivend zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-01 11:41

Ik heb een klein probleempje met het zadel van Omar.
Het zadel schuift namelijk nogal snel.
Ik weet wel dat ik niet te veel op de beugels moet steunen en gewoon recht moet zitten. Meestal lukt dat ook wel, maar soms als hij weer eens als een dolle door de bak rent en onverwachte bochtjes maakt lukt dat niet helemaal en gaat het zadel schuiven.
Weet iemand iets dat hiertegen helpt (andere singel, andere shabrak?) geen voorsingel of staartriem ofzoiets.
tnx for help.
Petra

:evaw:


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 12:30

Hangt er hel erg vanaf hoe je zadel schuift. IJsco's zadel schoof in het begin naar rechts, daar heb ik toen een schuinoplopende schuimrubberen zadelonderlegger onder gekocht en dat hielp perfect.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 13:01

z
Laatst bijgewerkt door janna op 20-02-22 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-01 13:07

ik denk dat het komt omdat omar een poos stilgestaan heeft en de bespiering ook foetsie is. Dus om nu gelijk een nieuw zadel aan te schaffen.... Ze zijn er wel naar aan het kijken geloof ik hoor. Maar dat moeten de eigenaars zelf maar even uitvechten Knipoog
Ik ga eens een andere singel kopen. Want ik hoorde van iemand op de manege dat haar zadel veel stiller lag toen ze een andere singel had Verward
Maar als er niks anders op zit zal er wel een ander zadel moeten komen...
Groetjes Petra

:evaw:

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 13:31

Misschien past het zadel niet goed?


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-01 13:32

Het zadel past wel maar Omar is een beetje rond. en heeft weinig spieren. vlakke rug en vlakke schoft. dus vandaar dit probleem

:evaw:

yvonne18
Berichten: 173
Geregistreerd: 18-03-01
Woonplaats: oirschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 15:30

op een van mijn paarden schoof het zadel ook. en met name naar achteren. ik reed toen met een NEOPREEN kieffer singel. ik dus bij de zadelmaker gevraagd waarom mijn zadel schoof. het eerst wat ie zei was dat het ook een beetje aan de bouw van mijn paard lag. (engels volbloed, weinig ribbouw) maar ook aan de neopreen singel. dus ik daarna gaan rijden met een 'gewone' singel. nou nu schuift het zadel alleen nog met springen en dan gebruik ik een borsttuig.

nu zullen mensen denken dat het zadel niet past. maar ik heb op jasper wel 20 verschillende merken en soorten gehad. en alle zadels deden hetzelfde. het zadel zoekt gewoon het diepste punt en meestal is dat vrij voor op de schoft zodat de singel achter zijn voorbenen ligt. maar omdat bij mijn paard de ribbouw minder is, gaat de singel een stukje naar achter liggen waardoor het zadel ook naar achter toe komt.

froetjes von!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 15:38

Ik zou ook niet direct een nieuw zadel kopen als ik jou was. Het 'schuifprobleem' bij mijn Fjord was voornamelijk de eerste maanden dat ik haar had. Ze had toen een jaar stilgestaan en had veel vet en weinig spieren. Nu, een half jaar later, schuift het zadel helemaal niet meer. Dus ik zou eerst of een onderlegger of een andere singel proberen. Succes!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 09:28

Probeer eens een borsttuig of een staart riem om hem een beetje of zijn plaats te houden.

Anders zou ik toch even erna laten kijken. Met een rug van een paard mag je geen risico lopen *LOL* .

Succes Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-01 09:38

Ik heb gisteren mijn beugels 1 gaatje korter gedaan als anders (wel ff wennen) maar het gevolg was wel dat ik meer op mijn knieen en op 2 beugels kon zitten. Op een of andere manier hing ik eerst naar 1 kant. Heel slecht natuurlijk. Bloos
En nu bleef het zadel prima liggen.
Pling ik heb niet het idee dat het niet past.

:evaw:

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 21:07

wie is omar petra? je fjord??? Kusje ik wist niet dat je een eigen had, je reed toch op sjors?! Pling nou ik hoor het wel

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, furioso en 89 bezoekers