Tip om leren laarzen te laten glimmen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Tip om leren laarzen te laten glimmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-02 20:30

Ik heb vandaag het ei van Columbus uitegevonden. Ik was toevallig bij Scapino en daar lag een wit doosje met een sponsje er in dat vastzit aan het dekseltje (volg je het nog?). Dat was om glad leder te laten glimmen. Dus ik denk, hé, das handig op wedstrijden en heb het spul (heel goedkoop, precies dan €1.85) meegenomen en vanavond getest. Nou het is echt superspul, eerst even de laarzen schoonmaken en dan opwrijven met het sponsje, en tadaaaaaaaaaa: Mijn laarzen glimmen als een keutel in de maneschijn. Kwam er wel achter dat als je het aan de binnenkant van de laars doet (zadelkant zeg maar) het te glad is, want leer tegen glimleer begint te schuiven. Maar voor alleen de buitenkant en de voet lijkt het ook al super!

Dus jonges, allemaal naar Scapino voor dat handige doosje Self Wax (zo heet het) en poetsen maar!
Laatst bijgewerkt door Piaffe op 25-09-02 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:32

haha die uitdrukking... laarzen glimmen als een keutel in de manenschijn... echt nog nooit van gehoord... komisch!
maar lijkt me wel ideaal, ik doe ze altijd met laarzenwas, maar dat gaat toch niet super glimmen.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 20:33

of cockpitspray, werkt ook super en kost ongeveer even duur.
of is dat niet goed voor leren laarzen?
eerst had ik met wedstrijd per ongeluk ook op de binnenkant gespoten, dat rijd idd echt niet fijn!

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 21:18

Ik ga ff snel naar Scapino,mischien gaan mij laarzen ook zo glimmen Lachen

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 22:11

De hema heeft het ook, iets van 2 euro ofzo dacht ik, ideaal spul.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 08:31

Uitvinding van de eeuw! Vochtige babydoekjes!
Halen het evt huidvet en ander niet op laarzen thuishorend spul weg. Laarzen glimmen dat het een lieve lust is en die doekjes kosten bijna niks.
Rubberen laarsjes laten glimmen als lederen familieleden? Stofdoekspray van Albert heijn! Spuiten , uitwrijven en glimmen maar!
Viv

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 08:52

Urad N-2!!! Werkelijk GE-WEL-DIG!!! Je kunt jezelf in je leren laarzen zien. En je hoeft maar een heel klein beetje te gebruiken... ook goed voor je zadel als je het wilt verkopen Haha! dat van mij was zo weg!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 09:03

Het is niet super goed voor je laarzen hoor. Het zet namelijk een soort plastick achtig laagje op je laarzen, waardoor het leer niet meer kan ademen.
Voor een paar keer is het niet erg, maar als je het elke week doet gaan je laarzen rotten.

Suzanne F.

Berichten: 49177
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 09:36

Niet de binnenkanten doen he??? Knipoog

Je kan beter je laarzen oppoetsen met kiwi schoensmeer, dan warm fohnen en dan uitpoetsen met een pantykousje. Is beter voor je laarzen. Maar een keer dat doosje gebruiken voor concours kan best hoor, als je maar alleen de buitenkant doet... Pling

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 09:50

Suzanne F. schreef:
Niet de binnenkanten doen he??? Knipoog

Je kan beter je laarzen oppoetsen met kiwi schoensmeer, dan warm fohnen en dan uitpoetsen met een pantykousje.


Ook van Coby geleerd??

Werkt idd wel heeeel erg goed (maar vreemd genoeg alleen met KIWI schoensmeer Verward )

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 11:13

Hmmmz dan moet ik het ook eens met een fohn proberen, ik heb echt ruzie met dat kiwi-spul.... Heb het weleens geprobeerd met in de fik steken, maar dat was ook niet zo'n succes. En dat uitwrijven met een panty...Hoe doe je dat zonder dat je handen helemaal zwart zien?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 11:18

Missouri schreef:
[Werkt idd wel heeeel erg goed (maar vreemd genoeg alleen met KIWI schoensmeer Verward )
[/quote]


Kiwi roeleert! Cool Haha!

Maar ff on topic: die tip met Kiwi schoensmeer verwarmen ken ik idd ook in de versie van Zep. Maar in die versie steek je dat spul dan altijd in de fik, je smeert het er dan al in gesmolten toestand op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 11:50

Jurga schreef:
En dat uitwrijven met een panty...Hoe doe je dat zonder dat je handen helemaal zwart zien?


Dat probleem had ik dus ook Haha!, daarom heb ik een opgerold handdoekje in de panty gestopt, dan kan ik het tenminste vasthouden.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 12:03

Euh... panty aan 2 uiteinden vasthouden en heen en weer halen (zorgen dat je handen je laarzen niet raken) werkt bij mij wel goed Haha!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-02 12:11

Waar halen jullie die Kiwi schoenssmer dan vandaan? Ik heb laatst ook geprobeert om schoensmeer in de fik te steken, lukte niet Verdrietig

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 12:15

Je kunt ook gewoon rubberen handschoenen aantrekken, van die doktersdingen. Gebruik ik altijd als ik met vette bende in de weer ga, ook bij tuig enzo.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 12:22

Piaffe schreef:
Waar halen jullie die Kiwi schoenssmer dan vandaan? Ik heb laatst ook geprobeert om schoensmeer in de fik te steken, lukte niet Verdrietig


Bij de schoenenwinkel Haha!

Het brandt ook heel slecht, het gaat er meer om dat het smelt... !!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 12:28

Ja en ik was zo blond om het op het aanrecht in de fik te steken, maar in die vloeibare toestand was het iets over het blikkie heengekomen. Stond er dus een pikzwart rondje op het beige aanrecht.... heb me toch lopen poetsen met allerlei zooi... Gaaaap.
Maar idd, ik heb er de vorige keer een spons ingestopt, in de panty. En normaal gesproken doe ik ook rubberen handschoenen aan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 12:33

Je kunt de schoensmeer ook warm maken door het op een theelichtje te zetten. Kiwi schoensmeer is hier gewoon bij AH te koop trouwens.
Het opwrijven door de uiteinden vast te houden lukt alleen als ik mijn laarzen aanheb Haha!. Anders dan vallen ze steeds om, zie ook de zwarte vegen in mijn tapijt *LOL*.

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 12:33

Er is ook gewoon vloeibare schoensmeer in de handel, lijkt me iets handiger dan niet vloeibaar spul in de hens steken. Gewoon zo'n flesje met een sponsje erop, in alle kleuren van de regenboog verkrijgbaar bij de gemiddelde schoenenwinkel of schoenmaker. Werkt ook bij rubberen rijlaarzen trouwens. Als ik trouwens leren schoenen heb die een beetje uitgedroogd zijn, doe ik er na het schoensmeer meestal een likje creme voor nubuckschoenen op. Dan glimmen ze weer als een zonnetje en kunnen ze weer een tijdje mee. Oh ja, een panty werkt goed, maar een zachte (stof)doek ook en daar worden je handen niet zo vuil van.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Tip om leren laarzen te laten glimmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 12:52

Piaffe schreef:
Mijn laarzen glimmen als een keutel in de maneschijn. !


sorry ff offtopic: wij hier noemen dat " het glimt als een hondelulletje in de maneschijn" .......... Haha!