Misschien iemand tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Misschien iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-02 09:18

Nou ik ben er uit hoor. Ik ga het echt doen. (starten met yus)
Heeft er iemand tips voor me? Bv waar letten ze op in de b? enz enz

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 09:32

Hou er plezier in ook al gaat het niet altijd zoals je verwacht/ gehoopt had. Aan het eind van de wedstrijd gaat toch hetzelfde paard weer mee naar huis Haha!

(Ik ben zelf geen wedstrijdruiter, dus dit is de enige tip die ik je kan geven )

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-02 18:40

nou ik ben er van overtuigd dat het nooit zo zal gaan aals ik hoop haha...Maarja je hebt wel gelijk hoor!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 21:05

In de B verwachten ze gewoon een paard/pony die de drie basisgangen beheerst. Die goed aan de hulpen van de ruiter staat. Tevens is het belangrijk dat je goed op de bordjes rijdt. Het geheel moet gewoon netjes overkomen.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 21:10

Goed oefenen dat je je figuren netjes kan rijden, alles afwerken. In de proef proberen te denken 'wending met stelling, constant tempo houden, door de hoek, goede hulpen' etc. Leer van je commentaar, en wees tevreden als het voor jou gevoel goed ging, de punten zijn niet alles! Veel plezier!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 21:56

tja, na m'n eerste van 2 weken geleden en m'n 2e wedstrijdje dit weekend, kan ik je 1 goede tip geven: wees niet zo zenuwachtig als ik............haha
Nee hoor, dat kan jij best, leuk dat je dat gaat doen!
Tja, wat op mijn protocol stond en waar je dus op moet letten is dat bv. van een overgang van draf naar stap ze helemaal inzakte, doorlopen dus!! Goed tempo houden, aanleuning hebben. Netjes rijden en tja voorderest; het is ook de vorm van de dag..........
Succes!!! Ingrid

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 16:40

gewoon denken dat je een wedstrijdje met je vriendinnen houd en nix van je omgeving aantrekken!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 17:50

Neem een thema waar je op moet letten en herhaal dat voor jezelf. Ik nam zelf als thema: Tempocontrole. Dat was voor ons best een moeilijk punt omdat Lois graag de vaart er in zet. In de B zien ze liever een paard dat een beetje traag loopt.
Laat je eigen oordeel over je proef niet afhangen van het protocol van de jury. Als je goed gereden hebt en je krijgt lage punten heb je nog steeds goed gereden. Als je geen goede proef hebt neergezet maar de jury geeft wel hoge punten betekend dat nog niet dat je ook werkelijk een goede proef hebt neergezet Haha!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 19:29


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 21:26

Jippie schreef:
. In de B zien ze liever een paard dat een beetje traag loopt.


Dit ben ik niet met je eens Jippie. Het jurylid waar ik bij schrijf zweert bv. bij juist in goed tempo lopende paarden. Dit is natuurlijk maar 1 jurylid maar ik hoor het van meerdere, dat ze juist zo'n hekel hebben aan die slomo's. Tempo rijden hup met die geit Haha!

Maar dit zal ook weer zoiets zijn van "de een wil dit graag zien, de ander niet"............

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 17:08

een gekke tip, maar blijf zo lang mogelijk in de B. daar is de sfeer namelijk veel leuker. Zelf mag ik bijna M starten en iedereen is op dat niveau steeds chagerijniger en gestresster.

Ga verder gewoon lekker rijden. En rijdt zoals je altijd rijdt, met veel plezier. (tenminste dat neem ik aan.