dierenwinkel frustraties

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

dierenwinkel frustraties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-02 14:03

ik moet even mijn frustraties kwijt Boos!
Ik ga ongeveer eens in de maand naar de dierenwinkel om mijn voer voor katten, hond en konijnen in te kopen. Ik sjees erdoor omdat ik die zielige diertjes in de hokjes niet kan zien. Maar vandaag was mijn dochter mee en die wil natuurlijk kijken bij de dieren. Nou ja, had ik dus beter niet moeten doen.

Bah, ik voel me zo naar nu. Die vogeltjes in die kleine kooitjes, konijnen met z'n 5-en in een hokje van 0,5 m2, cavia's die zonder water zitten, chinchilla's in een plastic hok zonder nachthok, die konijnevoer te eten krijgen. Ik wil ze allemaal wel kopen, maar heb er geen ruimte voor en kan wel aan de gang blijven.
Ik weet dat sommige winkels het expres doen, zodat je het zielig vind en ze dus koopt, maar hebben die mensen geen gevoel ofzo?

Zo, ik moest het even kwijt. Zat me echt op te winden daar.

[edit] titel veranderd, was niet in het algemeen bedoeld, alleen over de plaatselijke dierenwinkel [/edit]
Laatst bijgewerkt door lies op 24-09-02 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 15:29

ik moet hier toch even op reageren Haha! De ouders van mn broers vriendin hebben nl een dierenwinkel en die hebben dus pas verbouwd, juist om wat ruimere hokken te hebben voor de dieren. De fretten (2) die ze daar hebben worden zeer regelmatig uit hun kooi gehaald om even lekker te kunnen spelen, en de andere dieren zitten ook niet met veel te veel in een hok. Niet alle dierenwinkels zijn hetzelfde. En waarom naar een slechte dierenwinkel gaan als er ook een betere te vinden is?

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 15:44

Sja soms....Soms krijg ik echt de neiging om de beestjes te kopen...Bij ons in de stad hebben ze pups en kittens zitten..Zo zielig! Je hoort ze dan janken en piepen...Je zou ze echt allemaal mee willen nemen!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 15:54

meestal is het niet echt zielig hoor, m'n zusje heeft wel eens nestjes hamsters aan de winkels verkocht. De meeste hokken zijn schoon, ze krijgen te eten en te drinken. Er is altijd wat te verbeteren. Maar ik weet hier geen slechte dierenwinkel te vinden.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 15:54

Ik vraag me altijd af hoe lang de dieren in zo'n winkel zitten voordat ze verkocht worden. Kijk, als het maar voor een paar dagen is, dan is het nog niet goed te praten, maar is het leed nog wel te overzien.
Als ze daar hun dagen moeten slijten is het een heel ander verhaal.
Zouden daar geen richtlijnen ofzo voor zijn?

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 15:57

ik heb in een dieren winkel stage gelopen.
Ze worden daar om de dag verschoond. elke morgen shcoon eten en water en er zaten maar 2 vogeltjes per hokje...
Maar soms is het heel zielig ja..

En als ze een te lang blijven kwam er zo`n man en die nam hem mee...
Wat ie er mee ging doen weet ik nie maar ik denk dat ie dan niet lang meer leefde!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 16:17

Ja hier in de dierenwinkel ook konijnen in een klein hok dat ze zich maar amper kunnen draaien.
Maar ook de rest van de dieren die ze daar verkopen.
En dan wil ik ze allemaal kopen maar daar zal me vader niet echt blij mee zijn
Maar idd volgens mij doen ze het dat de mensen het zielig vinden en dat je die dieren koopt.
Nou als iemand echt een dier wel koopt hij die zo wel hoeft echt niks voor te gebeuren.
Vind het zo zielig maar we kunnen daar niet veel aan veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 16:42

Zelf heb ik het idee dat ze bij veel dierenwinkels beter verzorgd worden dan thuis.

Veel konijnen (of weet ik veel wat) zitten ook in piepkleine hokjes.
Ja in het begin word er door de kids nog veel mee gespeeld en braaf het hok elke dag zuiver gemaakt.
maar als het nieuwtje eraf is zit het konijn 24/7 in dat hokje.
En mag het blij zijn na een week ruzie wie er aan de buurt was het hok schoon te maken dat het dan ook een keer gebeurt.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 16:49

wat ik nog steeds niet snap is dat iedereen nog een dier in de winkel koopt.

Als we nou ens met zijn allen naar zo'n 'dump'store gaan en daar een '2e hands'cavia, konijn of weet ik veel wat kopen dan wordt er misschien straks in de dierenwinkel beter naar omgekeken of helemaal niet meer verkocht.

Als er dan weer vraag is wordt het tijd dat de dierenwinkels zich bij een fokker aansluiten en zo dieren kunnen verkopen.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 18:42

runningkawa schreef:
Zelf heb ik het idee dat ze bij veel dierenwinkels beter verzorgd worden dan thuis.



Inderdaad!!
Ik heb stage gelopen in een dierenwinkel in Nuenen. Iedere dag krijgen de beesten vers water, vers hooi en een stukje appel oid. Iedere week wordt de kooi schoongemaakt.
Nou, er zijn veel mensen die dit niet voor zijn dieren doen!!
Vind het dus klinklare onzin! Misschien die dierenwinkel waar jij komt, maar dat betekend niet dat het overal zo is!
Ze zitten geregeld best met velen in een hokje, en uiteraard kan het beter, maar ze zitten er maar een korte tijd (de meeste) dus hebben ze er echt geen last van!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 18:46

In het dorp hier zit een dierenwinkel (dobey) en daar wordt wel goed voor ze gezorgt, zo voor het oog...
schone hokken, genoeg te eten...

hier vlakbij zat eerst een dierenvoeder... hadden ze een kleine dierenwinkel bij, daar hadden de beestjes het echt goed...

en idd, volgens mij hebben veel dieren het thuis veel slechter
en niet elke winkel is het zelfde!

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-02 19:04

Ik doe ongeveer 1 x per maand 'inkopen' en ik zie dan meestal dezelfde dieren weer zitten. De hokken zijn best schoon hoor, maar gewoon veel te klein. 10 parkieten in een hokje waar je normaal gesproken nog geen 1 vogel in zou doen. En konijnen zonder water laten zitten vind ik ronduit schandalig.

Btw; ik snap nu waarom sommigen zeggen; niet mee eens. De titel is nogal verwarrend misschien. Ik bedoelde er eigenlijk niet mee te zeggen dat alle dierenwinkels slecht zijn voor dieren. ik heb niet echt nagedacht over de titel, dus zal hem even wat aanpassen. het was niet mijn bedoeling om alle dierenwinkels over 1 kam te scheren, ik wou alleen even mijn frustraties kwijt over wat ik gezien had. Excuses.

Hier in de 'stad' zijn 4 dierenwinkels, deze winkel is de enige waar ik wil komen omdat zij a; goedkoper zijn (tja, dure hobby he, die dieren) en b; ze doen niet hun best om zo apart mogelijke dieren in huis te hebben, zoals vogelspinnen ed.
De enige dierenwinkel waar ik geen slechte ervaringen had, is sinds een paar maanden weg. Deze moest wijken voor flats en de oude man is dus met pensioen gegaan, helaas. Daar kwam ik dus voorheen altijd, ook al was ie wat duurder.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 19:21

Zoals je het beschrijft is het inderdaad slecht.
Hier hebben ze ALTIJD drinken en ze krijgen een nette portie voer. Soms is dit op maar dieren horen nou eenmaal niet de hele dag te eten.

Wel vind ik het raar dat je de dieren 'iedere maand weer' ziet?? Bij mijn stage bedrijf (petsplace) gingen ze altijd snel wel.
HOOGSTENS een maand, en dan zaten ze al echt lang....

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 19:52

Honden en katten in een hok vind ik ook erg zielig, maar toen ik een paar weken heb gewerkt in een dierenwinkel heb ik gemerkt dat de honden en katten (waren er een stuk of 8 in totaal) meegingen met de eigenaar van de winkel (die ernaast woont) en ze daar gewoon in huis rond kunnen lopen. Ook moesten we de puppies af en toe mee naar buiten nemen om uit te laten en de fretten liepen los door de winkel in de pauze.
Dit gaat natuurlijk niet overal; zo, weet ik ook wel.....

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-02 21:44

Pinky_girl schreef:
Zoals je het beschrijft is het inderdaad slecht.
Hier hebben ze ALTIJD drinken en ze krijgen een nette portie voer. Soms is dit op maar dieren horen nou eenmaal niet de hele dag te eten.

Wel vind ik het raar dat je de dieren 'iedere maand weer' ziet?? Bij mijn stage bedrijf (petsplace) gingen ze altijd snel wel.
HOOGSTENS een maand, en dan zaten ze al echt lang....


Tja, ik ben er nu zo'n 4 x geweest en er zitten twee konijnen al zeker sinds ik daar zo'n 3 maanden geleden voor het eerst binnenkwam. De ratten/hamsters/cavia's/vogels zijn ook wat moeilijker van elkaar te onderscheiden, dus of dat dezelfden zijn weet ik niet. Ook loop ik er normaal gesproken snel langs, dus heb er ook niet echt op gelet, maar dus wel dat het steeds datzelfde stelletje konijnen zijn.

Misschien zijn het wel de huiskonijnen en stel ik me aan, maar ik heb er gewoon een beetje een naar gevoel aan over gehouden. Vooral de vogeltjes, daar ben ik echt van geschrokken, met z'n hoevelen die in die kleine hokjes zitten. Ze kunnen gewoon niet vliegen in die kooien en ik vind dat vreselijk om te zien. Had echt de neiging om de kooitjes open te zetten. Ik loop er de volgende x weer met een grote boog omheen Lachen