Aantikken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-01 10:21

Ik rij dus sinds kort op Omar.
Hij kent nog niet veel, vooral sturen is moeilijk, en kent nog niet echt de middenweg in tempo dus of heeeeel hard of heeeel zacht.
Maar gisteren zag ik dat 'ie een wondJE heeft in zijn kootholte net boven waar zijn hoef begint.
Vooral in draf hoor ik zijn achterhoeven tegen zijn voorhoeven aanklappen.
Hoe komt dit? tilt hij zijn voorbenen niet snel genoeg op/laat ze te lang staan?
Of is het juist dat hij zijn achterbenen te snel te ver onder zet?
Wat zou ik hieraan kunnen doen en welke beschermers kan ik gebruiken? Pees beschermers werken niet omdat het lager is, ik dacht misschien aan spring schoenen?
Moet ik die dan juist achter doen (dat 'ie niet hard kan schoppen) of voor dat 'ie niet tegen zijn kootholte komt.
Ik krijg binnen kort wel les met hem, maar nu nog even niet. (wil eerst afstuderen voor ik er echt heeeel veeeel tijd in ga steken)
Vandaar dat ik hier jullie om raad vraag.
Tnx vast.
Groetjes Petra

:evaw:


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-01 10:26

Afbeelding

Hier zie je een beetje wat ik bedoel....

:evaw:

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 10:38

Je kan het beste springschoenen gebruiken. Dit is echt iets voor jonge paarden zodra ze meer balans krijgen gaat dit vanzelf over.

Succes Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 11:34

Idd springschoenen en dan voor. Achter heeft geen zin, ze vallen dan niet over het gedeelte waarmee hij aaantikt. Party!!

Navragen is beter dan afvragen.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 12:10

En misschien even melden aan de hoefsmid, vaak kan die door middel van bekappen of beslaan het achterbeen iets trager maken of zoiets (of juist zorgen dat het voorbeen sneller wegkomt, ik weet het niet precies Verward ).

In ieder geval is het meestal iets tijdelijks, maar je kunt er wel lelijke blessures door oplopen. Voorlopig maar springschoenen om de voorhoeven doen.

Groetjes Mieke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 13:54

Paarden die nog niet snel genoeg zijn van voren doen dat vaak. Mijn eigen paard deed jet laatst erg bij het uitstrekken. Ik heb van die neopreen spingschoentjes aangeschaft [geen rubber]. Werkt echt super! Ze zijn lekker dik waardoor hij zich niet zo veel pijn doet wanneer hij zichzelf raakt.
Maar voordat je die dingen aan gaat schaffen moet je wel eventjes met je smid overleggen dat hij het achterijzer verder naar achteren legt en ervoor zorgt dat het voorijzer beter afrolt. Misschien is dat alleen al genoeg voor jou paard.

happygirl
Berichten: 123
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-01 15:52

Hallo,

Ik zou het met springschoenen proberen, ik heb ze ook veel voor dit probleem gebruikt. Ik heb ze te koop; dus als je er belang bij hebt???


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-01 07:51

Hij heeft geen ijzers, dus dat is geen probleem.
in die springschoenen heb ik wel interesse.
Groetjes Petra

:evaw:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers