aaargh...ouders!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

aaargh...ouders!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-02 11:21

Ik heb net weer een dierenarts rekening binnengekregen: 112 euro. Donderdag haal ik mn nieuwe deken op: 115 euro
Volgende week weer stalling betalen: 100 euro.

Ik zit er echt niet mee hoor, ik heb het er graag voor over.
Maar mijn ouders vinden het zonde van het geld en je kan er zoveel leuke andere dingen voor doen.

Ik heb het ook best wel druk met een fulltime baan en een vriend en het muziek maken in 4 orkesten.
Ik begin een beetje in te storten en ik moet wat dingen gaan schrappen. Zegt mn moeder: Dan ga je toch alleen in het weekend naar je pony toe?



Ik wou dat mijn ouders wat meer begrip hadden. Mijn moeder is zelf ook muzikant en die zegt dus dat ik mn pony dan maar op een laag pitje moet zetten en wel door moet gaan met muziek.

Maar dat gebeurd dus niet, muziek kan ik altijd nog oppakken, ik ga 2 orkesten afzeggen en lekker mijn zorgenkindje verzorgen.

Mijn ouders snappen nog niet half hoeveel die pony voor mij betekend, bij wie is dat ook zo?

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 11:22

Mijn ouders hebben helemaal niks met paarden, maar vinden het wel leuk voor mij.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 11:40

Het lijkt wel alsof ik me zelf hoor. Mijn moeder kon ook altijd zo zeuren. JA, er zijn goedkopere hobbies. Maar die kunnen mij nu eenmaal niet zo bekoren als de paardensport. WAarom zou ik iets doen wat ik minder leuk vind, terwijl ik iets kan doen wat ik prachtig vind. Die paarden zijn ook veel meer dan een hobby, dat is meer een passie. MAar als je zelf nergens een passie voor hebt, kun je dat ook niet begrijpen. Als het om het geld ging, dan zocht ik inderdaad een andere hobby. Maar dit is voor mij gewoon het mooiste wat er is, en dan is het dat geld dubbel en dwars waard. Die paarden zijn ook een soort therapie voor mij. ZE houden me er boven op, zorgen voor een goed humeur, dat ik ergens van kan genieten. OP de een of andere manier vergeet ik op stal mijn moeheid en verdwijnt de hoofdpijn die ik al de hele dag heb gehad. Waarom zou ik dan iets anders gaan doen, wat die uitwerking NIET heeft? Mijn moeder houdt zelf van tennis, waarom ik dan niet ga tennissen? ook vindt ze het zonde dat ik voor mijn paard heb gekozen en de pianolessen waarvoor ik voort elke dag lang moest studeren opgegeven heb. Ze heeft niets met paarden, wel met piano en tennis.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 12:30

Nou dat is bij mij dus ook zo. Mijn vader is muziekleraar en wil graag dat ik op muziek blijf dat heb ik 2 x in de week dat is nog te overzien zou je zeggen. Maar vanaf januarie moet ik 3 dagen in de week stage lopen en dat geburd intern dus dan ben ik er niet en kan dus ook niet oefenen. De rest van de dagen zit ik tot 5 uur op school.
Ik werk ook nog en dat moet ook wel anders kanik mijn pony en mijn op leiding er niet van betalen!!!
Ik laat ze altijd gewoon maar zeuren en ze zullen later wel zeggen dat ze zich vergist hebben.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 12:37

Als ik dit zo lees dan mag ik mijn handjes dichtknijpen met zulke ouders.
Mijn ouders hebben niets met paarden maar zijn bijna net zo dol op mijn paarden als ikzelf.
Ik ben ook superblij met zo hoor het is gewoon geweldig hoe ze me helpen en altijd maar klaar staan voor mij en de paarden.
Niet alleen mijn ouders hoor maar ook mijn opa.
Ze komen met z'n 3tjes alle wedstrijden kijken zowat het hele land door.
Mijn vader kan niet altijd mee omdat die ook vaak weg is maar dan belt ie rustig 3/4 keer rond de tijd dat ik dacht dat de prijsuitreiking zou zijn

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 12:46

Mijn ouders snappen er geen bal van.. paarden stinken, zijn groot en ook nog eens levensgevaarlijk. Maar blijkbaar doen ze iets met hun dochter wat niets of niemand anders kan..

En dus komen ze braaf opdraven als ik dat graag wil, kopen ze voor mijn verjaardag de (in hun ogen) meest belachelijke prut en luisteren ze als ik hartstochtelijk iets over mijn meisje vertel.

Heb het inderdaad wel getroffen, maar vind het ook wel normaal. De computerkunst van mijn vader en de boeken van mijn moeder vind ik ook niet echt boeiend, maar aangezien mijn ouders er veel om geven is het minste wat ik kan doen een beetje geinteresseerd luisteren.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 12:47

Mijn vader riep altijd dat ik een huis met een gouden dak had kunnen hebben als ik niet zo veel geld aan de paarden had uitgegeven, als hij nog geleefd had weet ik zeker dat hij had gemopperd op mijn boerderij terwijl ik voor hetzelfde geld een leuke vrijstaande nieuwbouwwoning op goede locatie had kunnen kopen Haha!
Mijn moeder vond paarden iets leuker maar dan wel op grote afstand.

Ach, ik heb nu een partner die ook met het paardenvirus besmet is geraakt en ik hoef geen gemopper meer aan te horen. Mijn moeder heeft het trouwens al lang geleden opgegeven maar ze vertelt nu wel aan iedereen die het horen wil dat wij zo leuk wonen en zoveel dieren hebben Knipoog

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 13:44

Mijn ouders weten niet eens hoeveel er per maand doorheen gaat en dan allemaal naar Pinky.
Gelukkig heb ik het tot nu toe altijd zelf kunnen betalen.
Pa & ma vinden Pinky "leuk" maar gelukkig zijn ze wel blij dat ik het daar zo naar mijn zin heb, en dat doet ze toch wel wat.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 13:47

Mijn ouders hebben zelf ook niet zoveel met paarden, maar ze vinden het opeens WEL interessant wanneer er mensen op visite zijn :S "Ja mijn dochter rijd paard ja, jaahaa heeft ook een eigen pony"
grrrr...maar owee als ik een keer vraag of ze zin hebben om een keer te komen kijken!

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 15:29

Ik vertelde laatst mijn plannen aan mijn mamsie...:"Mam...Ik zit te denken om een paardje te kopen Lachen " Mamsie: "Zet dat maar uit je hoofd! Je hebt daar geen geld voor blablablabla Boos! "
Dan moet je wel even weten dat ik 19 ben en niet bij mijn moeder in huis woon (gescheiden ouders) En dat ze niet weet wat mijn uitgaven zijn per maand.
Gek dus. Moeders vond paardrijden eigenlijk ook onzin. Ik mocht ook nooit van haar over mijn lessen praten hoe ze geweest waren....

Mijn vader daarintegen vind het heel leuk voor mij!! En zou me ook nog mee willen helpen! is ook zo'n dierenvriend als ik Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 15:51

yindey schreef:
Ik vertelde laatst mijn plannen aan mijn mamsie...:"Mam...Ik zit te denken om een paardje te kopen Lachen " Mamsie: "Zet dat maar uit je hoofd! Je hebt daar geen geld voor blablablabla Boos! "
Dan moet je wel even weten dat ik 19 ben en niet bij mijn moeder in huis woon (gescheiden ouders) En dat ze niet weet wat mijn uitgaven zijn per maand.
Gek dus. Moeders vond paardrijden eigenlijk ook onzin. Ik mocht ook nooit van haar over mijn lessen praten hoe ze geweest waren....


hier hetzelfde verhaal! ik kreeg zelfs de grootste ruzie met mijn moeder. Ze zei "waarom wacht je daar niet mee, totdat je een jaar of 40 bent en de kinderen al uitgegroeid zijn en je meer geld voor een paard hebt" Nu moet je weten dat ik op dat moment 23 was, geen vriend had en helemaal geen kinderen wilde. Nu ben ik 32, heb een vriend, maar wil nog altijd geen kinderen. Dan kan ik dus wachten totdat ik een ons weeg! DAarbij, als ik dingen uitstel, komt het er nooit van. ik zei tegen mijn moeder dat ik misschien nog niet eens de 40 zou halen, en dan zou mijn droom nooit uitgekomen zijn. Ik heb mijn zin doorgezet, het heeft me een rib uit mijn lijf gekost en het was niet altijd gemakkelijk om de eindjes aan elkaar te knopen. Ik moest mezelf veel dingen ontzeggen. maar dat was wel MIJN keuze, en achteraf vind ik het nog altijd de moeite waard. Het heeft lang geduurd voordat ze eindelijk ophield met zeuren dat ik het niet kon betalen, ook al had ik iones alweer ettelijke jaren. MAar nu is ze er over op gehouden. Kun je nagaan hoe het ging toen ik er een 2e paard bij kocht en zelfs een keer een 3e, hihihi! DAt zal haar leren!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 16:05

Mijn ouders weten ook niet precies hoeveel er in de maand naar pol gaat hoor. Ze hebben er weinig mee, luisteren braaf naar al mijn verhalen en brengen me naar stal als het donker is. Mennen vinden ze wel leuk enzo maar ze gaan echt niet elk weekend mee.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 16:07

Dan zou je is moeten vragen of je ouders ook alleen in het weekend voor jou zorgden! OK, een dier is geen kind, maar je hebt wel de keuze gemaakt voor het dier te zorgen. Het is een levend wezen en geen speelgoed of boek dat je weg kunt leggen als je het zat bent of ff geen zin hebt en weer kunt pakken als dat toevallig zo uit komt. Waarom snappen sommige mensen dat nou niet? ('ut is maar een beest...' GRGRGRGRGR!!!)

=^.,.^=

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 18:46

Mijn ouders vinden het leuk dat ik er plezier in heb,maar vonden het in het begin geen goed idee als ik een eigen paard ging aanschaffen. je kunt beter af en toe een paard huren. Was ik het niet mee eens en heb mijn eigen zin door gezet. mijn ouders hebben zelf helemaal niets met paarden m'n moeder is er zelfs bang voor! ze hebben mijn paard in 1 jaar tijd misschien 2 keer gezien en echt niet meer.
Ze zeggen wel eens verkoop je paard en ga wat anders doen. Ja ja echt niet. Van een paard heb je elke dag weer plezier, dan maar niet elk jaar 1 week op vakantie. Ik zeg altijd liever elke dag plezier dan 1 week heel veel plezier. Maar probeer ze dat maar eens aan hun verstand te brengen Gaaaap

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 19:13

Mijn moeder vind het heel leuk dat ik Levi heb, ze gaat ook af en toe mee, naar de les kijken (NH les) en ze krijgt af en toe een rijlesje van mij op Bassie (manegepony), maar echt absoluut alleen als het mooi weer is, anders gaat ze niet mee

Mijn vader is ook een paar keer mee geweest, maar die vind paarden eng dus blijft liever op afstand Haha! maar ik krijg er geen commetaar over dat ik een paard heb van mijn ouders...ze gunnen mij het plezier dat ik heb met dat beest en vinden dat ik dat allemaal zelf maar moet beslissen Lovers

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 19:25

Mijn vader en moeder vinden het ook wel heel leuk ( paps vooral van een hele grote afstand) . Mijn moeder heeft me wel een geholpen met voeren en mijn vader wil ook wel met de trailer rijden. We hebben haar zelfs helemaal uit Apeldoorn moeten halen!! Zolang hij ze maar niet vast hoeft te houden en ze geen rare dingen gaan doen. Mijn moeder zwijmeld wel weg bij Tuigpaarden.

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 19:37

hihihi wat ik lees is dat vaders meer afstand houden van de paarden de letterlijke afstand bedoel ik Lachen Maar bij mij is dat andersom Lachen
Mijn vader is zelfs mee geweest met een buitenrit van 2 uur terwijl hij nog nooit gereden had! en we gingen in galop bergje op bergje af klein sprongetje Haha! Mijn moeder durft niet eens een stal in te lopen bijna Haha!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 21:54

Ik heb de meest geweldige ouders wat dit betreft denk ik.
het paardenvirus is hier binnengebracht door m'n opa.
Die had hier indertijd eerste en shet, toen een shet en een haflinger(nu verkocht).....en zo ging het....er kwam een Welshje, daarna een New Forest, (beide weer verkocht) een E-Pony (Miga) en daarna nog een Welsh Cob.
Zo is het geleidelijk gegaan - ik werd steeds fanatieker en m'n broertje ging ook rijden.
Nu gaan m'n ouders in de winter elke dag mee naar de manege, m'n vader gaat elke wedstrijd mee, ze betalen veel voor ons,......dit is echt niet normaal en dat besef ik maar al te goed!
M'n moeder roept weleens 'het is toch ****** niet mijn hobby!' en ze vind paarden eigenlijk nog steeds best een beetje eng, maar toch doet ze het allemaal voor ons.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 22:09

Mijn ouders hebben niks met paarden maar vinden het wel heel leuk voor mij. Al moest ik ze in het begin af en toe wel overtuigen dat ik er elke dag heen moest, want ze hoefde toch niet elke dag gereden te worden? Maar nu snappen ze het en ze brengen me ook als ik niet uit school kan ofzo. Ze betalen ook best wel veel, stalling, hoefsmid, dierenarts, al dat soort dingen betalen ze. Mijn moeder is hartstikke bang voor paarden maar mijn vader vind het wel leuk, hij heeft ook wel eens gereden. Ik geloof dat ik het maar heb getroffen Knipoog

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 22:22

de paarden die ik rijd zijn van mijn moeder, need I say more Haha!

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 22:39

Mijn vader heeft vroeger ook gereden en mijn broertje ook. Mijn moeder vindt ze doodeng, maar mijn ukkies vindt ze wel lief. Ze staan volledig achter me, al vindt mijn vader wel eens dat ik er veel te veel heb en dat ze zoveel geld kosten. Ik betaal alles zelf en heb nog nooit bij hun om een stuiver gevraagd.
Mijn vader gaat weleens mee, vindt ie wel leuk want dan kan ie ze filmen (zijn hobby).

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 16:30

Mijn ouders hoor je er niet echt over...
Ik ga elke dag naar Ewald toe, tenzij er echt niks te doen is en 1x in de week is er zowieso een dag voor ons allebei vrij, hij hoeft dan mijn kop niet te zien en ik mag hem gaan missen Haha!
Maar voor mij gaat Ewald voor alles, want dat is dus ook mijn zorgenkindje (weet nu al dat hij veel gaat kosten Tong uitsteken ), echt een pechvogeltje is het Boos! Maar mijn ouders denken daar wel anders over, haha, Huiswerk gaat voor, op zich logisch maarja...

Begrip hebben ze wel, ik ben dol op dat beest en anders had ik geen pony nemen als ik er geen tijd voor zou hebben, dus op zich hoor ik ze niet..

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 18:03

Mijn ouders zijn gelukkig nooit echt negatief geweest over de aanschaf van mijn paard. Ze wisten al heel lang dat ik het graag wilde en op mijn 18e kon ik ze eindelijk overtuigen dat ik het ook kon.
Ik woonde toen nog thuis en om grote ruzies over dit onderwerp te voorkomen heb ik een soort spreekbeurt voorbereid waarin ik liet zien overal over te hebben nagedacht.
Niet alleen hoe het moest met de kosten, maar ook met tijdsindeling en bijbaantjes. Toen waren ze gauw over de streep.

Mijn moeder is dol op mijn paarden. Mijn vader geeft er weinig om, maar als hij erg gestressed uit zijn werk kwam ging hij vaak spontaan mijn weiland uitmesten. Een beetje lichamelijke afleiding noemde hij dat en ik vond dat natuurlijk prima Haha!

Nu nog staan ze altijd voor mij en mijn paarden klaar. Financieel doe ik het nog steeds helemaal zelf, maar mocht ik in de problemen komen zullen ze me wel ondersteunen.
Mijn ouders zijn zo gek nog niet!